طراحی لوگو , طراحی برند , طراحی آرم شرکت

طراحی لوگو ، طراحی برند تجاری ، طراحی آرم شرکت

استراتژی طراحی لوگو

Facebook
Twitter
LinkedIn
استراتژی طراحی لوگو

استراتژی طراحی لوگو

طراحی لوگو حرفه ای نیاز به ترکیبی ماهرانه و هدفمند از مهارت های گوناگون از قبیل طراحی گرافیک ، ایده پردازی خلاق و دانش مدیریت ( شناخت بازار  ، رقبا و مخاطب هدف ) در قالب یک (( استراتژی طراحی لوگو )) دارد . هر طراح به سهم توانایی خود می تواند یک لوگو مناسب برای هدف تعیین شده را ارائه کند ، اما در واقع تسلط به تمام جنبه های هنر و دانش مدیریت زمان می برد . البته ، طراحی لوگو زیر مجموعه کوچکی از یک کل خیلی بزرگتر به نام برندینگ تجاری است ، اما این لوگو یا علامت تجاری است که باقی می ماندو نتیجتا محور بسیاری از موضوعات نام تجاری حول محور طراحی لوگو می باشد .

قبلا از زبان حرفه ای های طراحی لوگو در خصوص پیچیدگی و اهمیت این موضوع با شما سخن بسیار گفته ایم  و طی آموزش های فراوان  شرح داده ایم که  چه چیزی به عنوان یک طراحی لوگو ی استاندارد و نرمال قابل قبول است . ( جهت مطالعه مطالب بیشتر اینجا کلیک کنید : آموزش طراحی لوگو ) در این مقاله آموزشی 5 راهنمایی سودمند در مورد تعریف استراتژی طراحی لوگو برای کمک به بهبود برند شما ارائه می شود :

نقش هدفگذاری در استراتژی طراحی لوگو

قبل از هرگونه برنامه ریزی برای تعیین استراتژی طراحی لوگو ، تعریف هدف از آن طراحی ، نخستین ، اصلی ترین و مهمترین گام به شمار می رود . در اینجا پنج نکته برای طراحی لوگو در جهت دسترسی به این مرحله حیاتی و نهایتا تعریف استراتژی در طراحی لوگو ارائه می گردد . در این زمینه می توانید مطلب کاملتری بخوانید :

استراتژی طراحی لوگو

شناخت رقبای برند

قبل از اینکه حتی شروع به طراحی لوگو کنید ، اطمینان حاصل کنید که بازار هدف و رقبای خود را به طور کامل شناخته باشید . مشتری شما ممکن است بعنوان یک منبع قابل اعتماد ، قادر به ارائه برخی از اطلاعات مفید در مورد رقبای شما ، به شما باشد .

تمام نماد ها را در حوزه رقابتی خود مقایسه کنید . این تحقیق ممکن است برخی از نام های تجاری معتبر در بخش بازار را مورد هدف قراردهد و یا گاهی اوقات شامل برندهایی شود که به نحوی با بازار شما در ارتباط بوده یا بازار فروش شما را تحت الشعاع فروش خود قرار می دهند . در این زمینه میتوانید مطالب مفید دیگری نیز مطالعه کنید :

سوالات هوشمندانه

امروزه با جدی تر شدن بحث برندینگ ، تعیین استراتژی در حال تبدیل شدن به بخش فزاینده ای از روند ارائه یک نام تجاری است. این به این معنی است که استراتژی گذاری بعنوان مرحله پیش از طراحی ، سهم بیشتری را نسبت به گذشته به خود اختصاص داده و عموما ( در بحث طراحی لوگو حرفه ای ) قبل از هرگونه اقدام به طراحی ، راجع به پشتوانه فکری برند و لوگو تصمیم گیری می گردد .

در این مورد ، اندازه استراتژی به مقیاس آن پروژه بستگی دارد . در اینجا باید یادآوری کنیم که تعیین خط مشی و استراتژی هر پروژه با هر مقیاس ، از سوالات درست شروع می شود.  مایکل جانسون ( نویسنده کتاب برندینگ در پنج و نیم مرحله ) چالش های پیچیده ای مانند شکل گیری استراتژی نام تجاری را به مراتب بیشتر از آنچه ما می توانیم در اینجا امیدوار باشیم مهمتر تلقی می کند . در آن کتاب ، جانسون از شش سوال اساسی به عنوان نقطه شروع استراتژی طراحی لوگو استفاده می کند :

  • دلیل وجود این برند چیست ؟
  • این برند چه کار می کند و چگونه این کار را انجام می دهد ؟
  • چه چیزی ما را متفاوت می کند؟
  • مخاطب ما کیست ؟
  • ما چه ارزش افزوده ای برای مشتری ایجاد می کنیم ؟
  • شخصیت ما چیست ؟

طراحی لوگو

انعطاف پذیری

خواندن کتاب برندینگ در پنج و نیم مرحله به شما توصیه می شود تا در دستیابی به تمام مراحل کلیدی فرایند نام تجاری و مناطق خاکستری بین آنها تسلط لازم را بدست آورید .

هنگامی که یک استراتژی را فرموله کرده اید ، مجبور نیستید آن را در یک محفظه مهر و موم شده قرار داده و به عنوان وحی منزل به آن نگاه کنید ! دلیلی وجود دارد که فرایند خلاق جانسون این نکته اضافی را داشته باشد : بخشی از این سوال (( و چگونه ما آن را انجام می دهیم )) نشاندهنده منطقه خاکستری بین استراتژی و طراحی است.

به گفته جانسون، (( و چگونه ما آن را انجام می دهیم )) می تواند یک خیابان دو طرفه باشد . بعضی از ایده های مفهومی و استراتژیک که در تئوری کار می کنند، ممکن است در هنگام تجسم ، از مفهوم لوگو و برند جدا شوند؛ برعکس، یک راه حل بصری قانع کننده ای که از مرحله چاپ در مرحله طراحی ظاهر می شود می تواند به مرحله دوم بازگردد و به استراتژی تبدیل شود .

نویسنده : تیم تحریریه لوگونگار