طراحی لوگو , طراحی برند , طراحی آرم شرکت

طراحی لوگو ، طراحی برند تجاری ، طراحی آرم شرکت

اصول اولیه طراحی لوگو را میدانید؟

Facebook
Twitter
LinkedIn
آموزش اصول اولیه طراحی لوگو

اصول اولیه طراحی لوگو حرفه ای

اگر علاقه مند به پرماسیدن نکات اولیه ساخت و طراحی لوگو دارید بعد باید در مورد ابتدایی ترین علائم همانند رنگ، شکل، اتود زدن، فضاها، نوشتجات و ارزش کار اطلاعات داشته باشید. این قطعات اصلی در کنارهم تکه های شغل را تشکیل می دهند و ساده ترین مطالب آموزشی هستند. اگر به پیگیری عازم برای زینت بخشیدن به کارهایتان می باشید، مطالب پایین راهنمای شما می باشد.

اندازه:

تعادل، تناسب و کنتراست را با سایز و اندازه پسندیده به طرحهایتان وارد کنید.اندازه ابعاد واقعی یک المان در روی صفحه است و مقیاس رابطه یک المان به اندازه اصلی آن است (مانند قرار دریافت تصویر شخص روی بیلبورد که بزرگتر از حالت راستین به عقیده خواهد رسید) و تناسب رابطه ی تمام المانهای روی صفحه از لحاظ اندازه و پیمانه است.از مقیاس و تناسب برای مشخص کردن سایز واقعی یک شیء می توانید بهره‌گیری کنید.

خط:

خطی که کشیده اید می تواند صاف باشد یا باریک، کلفت باشد یا پر پیچ و تاب. کیفیت دست نویس که آن را با دست به دقت طراحی می کنید می تواند حس شما را درآن لحظه باز گو کند. خطوط کلفت یا آنهایی که با دست کشیده می شود به فضای حسی جوانان تمایل دارد در حالیکه خطوط سر راست یا نازک بیشتر برای کارهای از قبل برنامه ریزی شده کاربرد می شود.چگونگی تامل خطوط با یکدیگرنیزمهم است. اگر خط صاف یا باریک، حائز زاویه های مختلف باشد،کار شما احتمالا به بی نظمی کشیده می شود. اگرخطهای با دست کشیده شده سر راست و منظم باشند ،رویکردی شخصی را به طرح القاء می کند.

شکل:

شکل هم همانند دیگر عناصر می تواند حس و حال یا هدف طراحی را برساند. شکلهای زاویه دارمانند مربع و مثلث گرایش به نشان دادن مردانگی دارد این در حالی است که شکلهای نرم و منحنی مثل دایره اغلب حس زنانگی را منتقل می کند. همه ی ما با فرم مربع آشنا هستیم ( همانند مونیتور، ورق کاغذ یا صفحه تلویزیون) بنا براین آنها امنیت،ثبات وقابل اعتمادی را پرتو می دهند.در صورتی که فرم دایره چشم نواز است و حس طبیعی، کلی، سازش آمیزو یکدلی را القاء می کند.

رنگ :

رنگ کارایی مهمی در خلق و خوی شغل شما دارد.رنگ قرمز معمولا نشان دهنده احساسات قوی،عشق،خشم ،شور و شوق است، در حالی که آبی حس آرام،خنک و صلح آمیز دارد.رنگ در طراحی ها منجر به انتقال یک سری از اطلاعات از طریق چشم می شود.

بافت:

بافت المانی سرگرم کننده است و به طرحهای شما واقعیت می بخشد. بافت در جذب بصری کارایی فوقانی دارد و در واقع سبب بی همتا شدن طرح می شود. بافت تنها در رایانه بهره‌گیری نمی شود، می توانید از متریالهایی از کار چاپ شده پایانی نیز بهره‌گیری کنید.

فضاء:

معمولا به یک فضای سفید اطلاق می شود و به طرح جای خالی برای نفس کشیدن می دهد و دستور میدهد چشم با آرامش در صفحه بچرخد. بهره‌گیری تاب صحیح از فضا می تواند دریافتن شلوغی در طرح ایجاد کند وهمبن طور فضای خالی بیش از اندازه می تواند طرح را ناتمام جلوه دهد. زمانی که به این قانون واقف شدید می توانید برای برداشتهای احساسات گوناگون آن را پایین پا بگذارید.

ارزش:

ارزش می تواند به راستی نوعی منحصر بودن را به طرح شما القاء کند.همچنین می تواند عازم برای خلق نقطه کانونی و ارشاد برای گردش چشمان تماشاگر روی طرح باشد.این المان کوچک می تواند اجزای طرح را کنار هم یگانه آورد و به آنها تعادل ببخشد.استفاده از المانهای مشابه در یک تراکم بالا (نوربه سمت طرف سفید یک طیف) میتواند لحن آرام به آن بدهد.جایی که ارزش کاهش می یابد(فضاهای تاریکتر مایل به مشکی ) می تواند بدی را نشان دهد. بعضی مواقع استفاده از ارزش در هر یک از اسپکترومها می می تواند اثر دراماتیک داشته باشد.

قصد از طراحی گرافیک:

منظور از طراحی گرافیک ارتباطات است.زمانی که وارد هر مرحله از روند طراحی می شوید از خویش سوال کنید که چگونه هر یک از المانها را در جهت القاء رساندن پیام و تا ثیرگذاری آن و رابطه ی محصول و پیام استفاده می شود. به یاد داشته باشید که این عناصر در تمام جزئیات از ترکیب بندی تا عکس ها و گونه فونتها روی طرح کاربرد می شود.

طراحی حرفه ای لوگو چگونه می باشد ؟

اکثر طراحان ملاک های متعددی را برای ذکر مشخصات یک لوگو حرفه ای می دهند ولی نکات مشترکی بین اکثر طراحان هستی دارد. این نکات ارزش های متغیر اما مشترکی در بین تمام هنرها دارند. دریافتن به این نکات و استفاده از آنها قابلیت های زیادی به لوگو شما می بخشد.

طراحی خوب لوگو چه ویژگی هایی دارد؟

1. طراحی خوب لوگو کاملاً ابتکاری است: برای نو آوری و ابتکار، امکاناتی وجود دارد. ترقی های تکنولوژیکی همیشه فرصت های جدیدی برای طراحی خلاقانه ایجاد می کند. اما طراحی ابتکاری دائم با فناوری ابتکاری در پیوستگی است و نمی تواند واپسین،انجام راه باشد.

2. طراحی خوب لوگو باعث مفیدتر شدن محصولی که از آن لوگو کاربرد میکند، می شود: هر محصولی خریداری می شود تا مورد بهره‌گیری پیمان گیرد. این فرآورده باید از نظر عملکردی، زیبایی شناختی و روانی رضایت مشتریان خاصی را جلب کند. طراحی خوب با نادیده دریافت هرچیزی که می تواند از فایده فرآورده مختصر کند، بر فایده یک محصول تأکید می نماید.

3. طراحی خوب لوگو برای یک محصول، آن را قابل فهم می کند: این مورد، ساختار محصول را توضیح می دهد. یک طراحی خوب می تواند باعث شود محصول، عملکرد خویش را کالبدشناسی نموده و کاربر، درک درستی از آن پیدا کند. در بهترین حالت می نا گفت طراحی خوب، واضح و بدون دربایستن به تفسیر می باشد.

4. طراحی خوب لوگو مزاحمتی ایجاد نمی کند: محصولاتی که اهدافی را برآورده می کنند، مثل آلت هستند. آن ها نه نمایشی هستند و نه یادبود ها هنری. از این جهت طراحی آن ها باید هم خنثی و بیطرف و هم مهار شده باشد لغایت از داوری های کاربران در امان بمانند.

5. طراحی خوب لوگو، صادق و صالح است: طراحی خوب، یک محصول را ابتکاری تر، قدرتمندتر یا ارزشمندتر از چیزی که هست نمی کند .

6. طراحی خوب لوگو، برقرار و ماندگار است: طراحی خوب، از مد روز بودن اجتناب می کند و از این رو هرگز قدیمی و کهنه نخواهد شد. برخلاف طراحی مد روز، یک طراحی خوب، سنه های زیادی برقرار می ماند؛ حتی در جامعه امروزی.

7. طراحی خوب لوگو به جزئیات هم کاملاً دقت می کند: هیچ چیز نباید خودسرانه بوده و به شانس واگذار شود. دقت و صحّت در فرایند طراحی، بزرگداشت به مشتری را اثر می دهد.

8. طراحی خوب لوگو تا حدّ شدنی مینیمال است: این ویژگی خوبیست؛ زیرا طراحی خوب بر جنبه های بنیادی تمرکز دارد و محصولات ذیل بار جنبه های غیرضروری نمی روند. این یعنی بازگشت به سادگی و خلوص.

خاصیت های مبنایی اولیه طراحی لوگو

ساده و ساده ترین لوگو – آرم

یک لوگو علاوه بر سادگی باید در جذب نگاه مشتری موثر عمل کند. لوگوهای موفق همش حامل پیامی بشردوستانه هستند. شرکت های بزرگی هستی دارند که در شناسایی لوگوی خود به اهمیت ارتباطات انسانی می پردازند و در قالب تصویری کوچک، ارزش های بیشماری را به مصرف کننده القا می کنند. اگر رسالت یک شرکت براساس ارزش آفرینی بنا شده باشد، بعد به راحتی می تواند با استفاده از تکنیک های گرافیکی مدرن مفهوم ارزش را از راه لوگو در ذهن مشتریانش حک کند.عبارت جذاب و ارزش براوو چه بسا مهم ترین توصیه در طراحی یک لوگو باشد. شما می خواهید نشان سازمانی خویش را در ذهن همگان ثبت کنید و پیمان نیست که چارت سازمانی تان را در قالب یک لوگو بگنجانید. لوگوهای پیچیده و تاریکی برانگیز شانس زیادی در جذب پروا اولیه مشتریان نخواهند داشت و توفیق کسب و کار شما را به مخاطره می اندازند بعد همیشه در شناسایی یک لوگو ریشه-بن-بیخ ساده نگاری را در نظر میگیریم.

یکتایی

قبل از طراحی لوگوی شما پیش درآمد به رسیدگی لوگوی رقبا و ویژگی های غالب صنعت شما پرداخته میشود . اگر رقبای اصلی شما از اشکال یا رنگ های مشابهی کاربرد کرده اند و سهم بازار نکوداشتن را در گزین کردن گرفته اند پس لوگوی آنها توانسته پیوستگی لازم با مصرف کنندگان را برپا کند. حال باید با بهره گیری از ایده های نو و ترکیب آنها با تجربیات رقبایتان به خلق یک لوگوی ماندگار نائل آمد.

ساختار

لوگوی اغلب شرکت ها متنی- تصویری می باشد اگرچه این گونه لوگوها در صنایع پوشاک و خودرو سازی بیشتر مورد استفاده پیمان می گیرند. به کارگیری اشکال هندسی در طراحی لوگوها به منزله القای مفاهیم مشخصی به مصرف کنندگان است. مثلاً لوگوهای دایره شکل مفاهیمی چون برقراری ارتباط، امنیت، تکامل، ادامه و راحتی را منتقل می کنند یا لوگوهای مثلثی شکل بیشتر بیانگر مفهوم انرژی، قدرت، تعادل، نظم و حتی شاخصه های مذهبی هستند. جالب است بدانید لوگوهای چهارگوش تصویری از منطق، اعتبار و دقت را تداعی می سازند البته بعضی کمپانی های معتبر هم در کناره اسم بازرگانی خود فقط از یک خط منحنی استفاده می کنند که علت عمده آن انتقال مفهوم تحرک، نشاط و لذت در نزد مشتریان می باشد.

رنگ بندی

رنگ ها نقش مهمی را در جذابیت یک لوگو ایفا می کنند و می توانند پیامد ها و رفتارهای متفاوتی را بر ما تحمیل کنند.  رنگ ها بسته به سن، جنسیت و شاخص های فرهنگی مصرف کنندگان بازار هدف، تفاسیر متفاوتی دارند بعد لازم است با آگاهی کامل از خاصیت های فرآورده و مشتریان بازار هدفتان، از رنگ های پسندیده در طراحی لوگوی شما استفاده شود . رسیدگی ها نشانه دیتا است اغلب صنایع با یک رنگ غالب در نزد مشتریان شناسایی شده اند. اگر دقت کرده باشید رنگ لوگوی بیشتر کمپانی های بیمه ای، آرایشی- بهداشتی، خطوط هواپیمایی، بانک ها و موسسات مالی اعتباری آبی است چراکه آبی القا کننده تسکین و امنیت در نزد مشتریان است. وارون رستوران های رشته ای، صنایع غذایی، پوشاک و لوازم خانگی از رنگ قرمز در لوگوی خود کاربرد می کنند و از این روش سعی در جلب پروا اولیه مشتریان خویش دارند. جالب است بدانید رنگ غالب لوگوی خودرو سازان در سرتاسر جهان رنگ طوسی است که مفهوم استحکام و نیرو را همچون رنگ فلز تداعی می کند.

انعطاف پذیر

همانطور که شرکت ها با گذشت زمان دچار تغییراتی در نظام سازمانی خود می شوند. لوگوها نیز باید با پروا به تغییرات محیطی و همینطور پیشرفت های سازمانی دستخوش تغییراتی جزئی شوند پس اگر لوگوی شما قابلیت تغییرپذیری نداشته باشد، ممکن است با پروا به تحولات بازار و ورود رقبای سرسخت جدید، توفیق چندانی در حفظ جایگاه گذشته خود نداشته باشید ضمناً لوگوهای انعطاف پذیر این امکان را برای شرکت ها مهیا می سازند که با اشاعه مقوله های کاری خود به راحتی لوگوهای جدیدی را با رعایت قالب همان لوگوی قدیمی طراحی و در نزد مشتریان بازار منظور خود ترویج کنند.  اگر دگرگونی ها جزئی در لوگوی جدید لطمه چندانی به قالب کهنه آن وارد نکند، به راحتی می توانید مشتریان خود را با تصویر لوگوی جدیدتان همراه سازید البته به یاد داشته باشید دگرگونی لوگوها تنها برای کمپانی هایی جایز است که درصدد بازآفرینی مجدد خود نیستند. جالب است بدانید کمپانی های بزرگی نظیر نایک از ابتدا تاکنون به طور متوسط در هر دهه از عمر خویش تغییراتی جزئی در لوگوی خویش داشته اند.

انطباق پذیر

یکی از مهم ترین ویژگی های یک لوگوی موفق، انطباق پذیری آن با همگی ابزارهای تبلیغاتی در سازمان است.  شما می خواهید از لوگو در سربرگ، بروشور، کارت ویزیت، وب سایت، استندها، بیلبوردها، بنرها، هدایای تبلیغاتی، آگهی های روزنامه ای، دعوتنامه ها و… کاربرد کنید بعد باید لوگوی باره نظرتان در همگی این افزار بازاریابی به احسان قابل رؤیت باشد لوگوهای رنگی نیز باید از قابلیت رؤیت در رنگ های ابلق برخوردار باشند چرا که بیشتر اوقات سربرگ های ارسالی از طریق فکس به صورت دورنگ به دست مشتریان می رسند.

به یاد ماندنی

به گفته بسیاری از بزرگان سوداگری درازا عمر یک برند ممکن است بیشتر از طول عمر یک فرآورده باشد لذا اگر شرکت بزرگواری تصمیم به بیرون کردن یک فرآورده از چرخه تولید خویش گرفت، بی گمان اسم تجاری آن کمپانی کماکان در نزد مشتریان معتبر خواهد بود بعد لوگوها با افول یک محصول فراموش نمی شوند از این رو  از عکس ها و واژگان ساده و قابل انتقال در طراحی لوگوی سازمانی  و به تعقیب برقراری پیوستگی دائمی با مشتریان بالقوه خویش از طریق ثبت یک لوگوی ماندگار در ذهن آنها باشید. فراموش نکنید شما فقط کسی هستید که باید در تمامی مراحل بازاریابی خویش از تولید تا فروش، شرایط لازم برای گسترش هر چه بهتر نام تجاری تان را برای مصرف کنندگان مهیا سازید. متعلق به بعد این مشتریان هستند که خویش به گسترش نام بازرگانی شما و ثبت لوگوی ارزشمندتان در ذهن، قلب و حتی روی پوشاک هایشان می پردازند.

یک دوست

امروزه برندها، لوگوها و اسم های بازرگانی به اخ خودمانی مصرف کنندگان تبدیل شده اند. اگر کمی به گوشه ها-کناره ها خویش نگاه کنید، آدم های زیادی را می بینید که در شناسایی هویت و شخصیت خود به اسم های بازرگانی محبوبشان اشاره می کنند بعد یک لوگوی ماندگار باید برادر خودمانی یک مشتری باشد و او را تا واپسین،انجام عمر همراهی کند البته فراموش نکنید آدم ها تا زمانی که به طرف مقابلشان اطمینان نکنند، بنای رفاقت با او را قبل نمی کشند برآیند اینکه برای رسیدن به مفهوم دوستی با مشتریانتان بهتر است از واژگان و خرده اطمینان دسته در شناسایی لوگوی سازمانی تان استفاده نماییم .

یادآور فعالیت شما

لوگوی شما یادآور همان کسب و کاری است که در حال عرضه به مصرف کنندگان هستید. قابل انتقال باشد ولی نباید از نمادهای شناخته شده صنعت مورد فعالیتش فاصله بگیرد. مثلاً اگر در صنعت ارتباطات کار و جنبش می کنید بهتر است از لوگوهای مدور یا کروی کاربرد شود، چراکه به طور نامحسوس در حال القای مفهوم وابستگی با دیگران هستید یا اگر زمینه کار و جنبش شما نشر کتب و مجلات است، بهتر است از عکس ها قلم و کتاب به شکلی جذاب و بی همتا در لوگوی شما بهره‌گیری گردد. ابتکار به معنای زیرپا قراردادن یا مفاهیم ارزشمند نیست.بدون شک یکی از وظایف مهم هر شرکتی، یادآوری نوع تکاپو و گویه های کاری خویش در تمامی ابزارهای ترویجی و مشتریان نهفته بازار هدفش است.