طراحی لوگو , طراحی برند , طراحی آرم شرکت

طراحی لوگو ، طراحی برند تجاری ، طراحی آرم شرکت

هویت بصری برندهای برتر در طراحی برند

Facebook
Twitter
LinkedIn
طراحی لوگو حرفه ای و طراحی برند

هویت بصری و طراحی برند

طراحی برند حرفه ای ، پتانسیل بیشتری برای جذب مشتری دارد . به همین دلیل ساخت هویت بصری برندهای بازرگانی قدرتمند، به ارتقا کسب و کارهای بازرگانی آنها کمک می کند. این گونه برندها می توانند به راحتی عواطف و احساسات مصرف کنندگان را تهییج کنند و از سوی سایر اعتماد آنها را نسبت به محصولات جلب می کنند. در ضمن مشتریان از برندهای قدرتمند، انتظار خلق ایده های برتر و ابتکار در محصولات را دارند. در زیر به شیوه های های تاثیرگذار در خلق هویت بصری برندهای تجاری قدرتمند با هدف رونق فروش محصولات را می پردازیم.

1- نقش ابتکار در برندهای قدرتمند

یکی از شناسه های اصلی برندهای قدرتمند، داشتن خاصیت خلاقیت است. برندهایی که پا به پای نیازهای مشتری جنبش می کنند و در طراحی لوگو و هویت بصری خود از تکنیک های جدید کاربرد می کنند، جذابیت بیشتری دارند. به تبع این امر، بازارهای جدید برای سازمان شکل می گیرد.

2- تفاوت با طرح های مشابه

نوآوری در طراحی و ساخت هویت بصری برندهای قدرتمند، به معنای تمایز با دیگر طرح های همانند می باشد. به این معنا که با برپایی تمایز با رقبا  توجه مصرف کننده های اکثریت  به سمت برند بازرگانی جلب می شود.

3- توجه به خواسته های تمامی مصرف کننده ها

برای در دست گرفتن بازار وسیع باید به نیاز تمامی مصرف کنندگان اهمیت داد. تمامی مصرف کنندگان و مشتریان در مناطق مختلف جغرافیایی نیازهای یکسان ندارند. هر گروه از مشتری ها با درنظرگرفتن عرف، عادات، رسوم و دانش متفاوتی به برند بازرگانی توجه می کنند.

طراحی هویت برند

4- به کارگیری فاکتورهای بصری

عوامل بصری همچون سادگی و پیچیدگی، تضاد و تناسب رنگ، حرکت، ریتم، رنگ و … تاثیر زیادی در زیبایی هویت بصری برندهای نیرومند دارد. ممکن است برند در طی دوره های مختلف احتیاج به اصلاح یا تغییر داشته باشد. در این مورد می تواند هر بار از یک طریق بصری بهره‌گیری کرد. اما دگرگونی ها نباید برند را به طوری کلی از ذهن مشتری بیرون کند. برای مثال اگر درآغاز از تکنیک تضاد رنگ برای ساخت هویت بصری برند تجاری به کار برده شده است، برای اصلاح و تغییر آن نباید از روش تناسب رنگ بهره گیری کرد. زیرا مشتریان به تضاد رنگ عادت کرده اند. حال اگر برند ناگهانی تغییر کند برای آنها ناآشنا و نامأنوس خواهد بود.

5- استفاده از عنصر وقت در طراحی برند تجاری

برای ساخت هویت بصری برند تجاری باید به عنصر زمان به عنوان یک فاکتور اساسی نگاه شود. با گذشت سررسید نیازها وملزومات مشتریان تغییر می کند. اگر آنها امروز رنگ آبی رامی پسندند، ممکن است در چند سنه آینده به آن علاقه زیادی نداشته باشند. همچنین نمادها و نشانه ها در طی دوران های گوناگون طرفداران بخصوصی دارد. گاهی ممکن است یک نماد در یک زمان پیروان زیادی داشته باشد. در حالی که ممکن است در زمان دیگر، طرد شود. پس در سررسید ساخت هویت بصری برند باید به فاکتور زمان و تاثیر آن در طراحی توجه کرد.

6- اهمیت دادن به ریشه های جغرافیایی و تاریخی

ساخت هویت بصری برندهای قدرتمند عموما با نگاهی به تاریخ و جغرافیا کامل می شود. برای مثال نشان تجاری یکی از برندهای برتر دنیا، آرم همای ایران است. لوگو در این برند، با ترکیبی از تاریخ اساطیری ایران طراحی شده است وهم اکنون جزئی از زیباترین لوگوهای جهانی محسوب می شود. به کارگیری عنصر تاریخ در این لوگو مایه زیبایی و جذابیت آن شده است. از جانب دیگر جغرافیا نیز می تواند به موفقیت برند بازرگانی کمک کند. با در نظرگرفتن  این موضوع که نمادهای مشترکی در حال شکل گیری میان تمامی مردم عالم است، می توان از این نمادها بهره گرفت.

هم اکنون شبکه های اجتماعی و افزایش ارتباطات موجب شده  ملت در سراسر جهان از نمادهای مشترک بهره‌ بگیرند. برآیند اینکه می توان مرزهای جغرافیایی را درنوردید و با گستره جغرافیایی بیشتر با مشتریان پیوستگی ایجاد کرد.

7- بهره وری  از روانشناسی رنگ ها

بی شک رنگ به عنوان یک مولفه مهم در ساخت هویت بصری برند تجاری و طراحی برند است. اما اینکه از چه رنگی بهره بگیریم و روشنی و شفافیت آن به چه میزان باشد، از دغدغه های طراحان هویت بصری برندهای تجاری می باشد.انتخاب رنگ با درنظرگرفتن  نوع فرآورده و جنس و ردیف سنی مشتریان صورت می گیرد. برای نمونه زمانی که پروسه هویت بصری برند بازرگانی برای مواد غذایی طراحی می شود، رنگ قرمز و نارنجی به انگیزه قرابت و انسجام با اصول روانشناسی تغذیه، بهترین گزینه ها هستند. نمونه دیگر در مورد محصولات ورزشی است که استفاده از رنگ آبی به معنی سلامتی و نشاط است.


8- به کارگیری فرمهای هندسی در ساخت هویت بصری برند تجاری

برای ساخت هویت بصری برندهای قدرتمند، گاهی فرمهای هندسی می توانند به طراح کمک کنند. استفاده از هر یک از فرم های هندسی بادرنظرگرفتن  نوع فرآورده و نقطه نظر مشتریان است.بطور مثال اگر منظور از تولید محصول ایجاد حس همبستگی- یگانگی بین مشتریان است، استفاده از دایره برای ساخت هویت بصری برند بازرگانی کارساز است.