طراحی لوگو , طراحی برند , طراحی آرم شرکت

طراحی لوگو ، طراحی برند تجاری ، طراحی آرم شرکت

تاثیر رنگ آبی در طراحی لوگو

Facebook
Twitter
LinkedIn
رنگ آبی طراحی لوگو

تاثیر رنگ های طیف آبی در طراحی لوگو

 

جهت مطالعه تاثیر رنگ قرمز در طراحی لوگو نیز میتوانید به آموزش (( تاثیر رنگ قرمز در طراحی لوگو  )) مراجعه کنید.

اگر آبی رنگ مورد علاقه شماست،شما بهترین همراه را در پسندیدن دارید. آبی جزء همنشین داشتنی ترین رنگهاست درجات رنگی صریح لغایت میانه رنگ آبی بخصوص بسیار خوشایند و تسکین بخش است. اگر نگاه خیره کننده ای به رنگ آبی داشته باشید واقعا تپش قلب و سرعت تنفس شما را ذیل می آورد و فشار خون شما را زیر می آورد و خفگی خون شما را بطور زودگذر کاهش می دهد. عملا همه ارتباطات ما با آبی مثبت است.

وقتی ما رنگ آبی سرد و اقیانوسی را می بینیم بسیاری از ما به یاد آسمان و آبهای آرام بخش و یا شاید یک فرصت در یک جزیره ناشناخته می کنیم.
در بسیاری از فرهنگ ها ی دنیا، آبی به عنوان حفاظتی ترین رنگ شناخته می شود. در خاورمیانه، برای مثال ، درهای آبی به عنوان کاردی در روبرو ارواح شیطانی انگاشت می شد زمانی ملت در جنوب غربی آمریکا برای دفع کردن ارواح اغلب سقفهای دالانهایشان را آبی می کردند. قبل از ظهور یخچالها و دستگاههای سرد کننده، آبی کبالت در آشپزخانه ها و آبدارخانه ها باره کاربرد پیمان می گرفت چون حشرات نسبت به این رنگ تنفر دارند. آشپزخانه های آبی در این موعد بسیار رایج شده بود.
آبی سیریا همان (ابی کبود) بخصوص نمایانگر وفاداری ، صداقت و قابل اعتماد بودن است ، برای پابرجا کردن کدام عبارت “دوست آبی-واقعی” را می شود گفت. فلذا رنگ آبی برای اثر دادن راستی-راستگویی و بی ریایی و قابل اعتماد بودن به شغل می رود وقتی سیاسیون به دفاتر کاریشان می روند آنها بیشتر آبی سیر را برای لباسشان برگزیدن می کنند پس از کل چه سیاستمداری است که بخواهد بعنوان معتمد شناخته نشود؟ آبی سیر همچنین ارج را هم به همراه دارد همان طور که لباسهای فرم پلیس و ارتش اغلب با رنگ ابی دیده می شود. وقتی قوانین آبی برای اجرای استانداردهای اخلاقی بوجود آمد.
اکثرمردان رنگ آبی را همنشین دارند. گونه ها آبی های روشن برای پوشیدن در مهمانیها و اجتماعات بسیار پسندیده است اگر شما بخواهید آخرین شایعات بی پای بست، در ارتباط با خودتان را دفع کنید ملت متمایلند روی گشاده به شما نشانه دهند زیرا آبی خیلی دوستانه و خوشایند است.
آبی های طایفه تر نمایانگر نژاد خوب موقعیت اجتماعی بالا ، استحکام و وقار بزرگی است عبارت خون آبی در اسپانیا ریشه در جائی دارد که طبقه اشراف موریش به راستی اعتقاد داشتند آنها سیاهرگ آبی تری نسبت به آنهایی دارند که نژادشان دو رگه هستند. همین انگاشت در مصر باستان هم بود جائی که عروض آبی به عنوان علامتی از شرافت و زیبایی بود و به همین دلیل زنان ثروتمند آنها را روی پاهایشان با رنگ آبی نقاشی می کردند. این مطلب مربوط به آن روز ها بوده است.
آبی در زمانهای قدیم نماد وفاداری، امیدواری و باورداشت و عقیده است. در خانه، آبی های عمیق تر یک حالت شاهانه و سلطنتی و فضای جدی به اطاق می بخشند در حالی که آبی های روشن تر و شفاف تر دارای فریبندگی و شیرینی ویژه هستند. در درستی آبی دارای مزه ای شیرین است به همین علت پیوستگی در بسته بندی های شکر . کالاهای پیوسته با این فرآورده مورد بهره‌گیری پیمان می گیرد. انسانها در اتاق های آبی رنگ دارای نیروی تولید اکثریت هستند و پژوهش ها واقعا نشان داده است که وزنه برداران در یک ورزشگاه آبی رنگ می توانند وزنه های سنگین تری را بلند کنند.
اتومبیل های تجملی بیشتر به رنگ آبی نقره ای یا آبی سیر هستند که سمبل قدرت و کامیابی است، در حالی که اتومبیل های اسپرت با سایه روشن های آبی به بازار ارائه می شود زیرا برای سرگرمی و تفریح است.

روانشناسی رنگ آبی(خصوصیات رنگ آبی)

آبی برادر داشتنی ترین رنگ از وسط رنگ هاست و اغلب دلخواه ویژه مردان می باشد.
ارتباطات ما با رنگ آبی مثبت است و آن یک رنگ آرامش بخش سازش جو و متعالی است.
آبی سیر دستور به احترام می کند و نمایانگر صداقت و وفاداری ، قابل اعتماد بودن و درستی می کند.
رنگ آبی می تواند فضا را بزرگتر بسازد و موعد به عقیده می رسد آرامتر از آنچه هست بگذرد.
آبی سیر در بسیاری از فرهنگها نمایانگر فراوانی و توانگری است و وقتی شما بهترین هستید، شما یک روبان آبی دریافت می کنید.