طراحی لوگو , طراحی برند , طراحی آرم شرکت

طراحی لوگو ، طراحی برند تجاری ، طراحی آرم شرکت

دنیای طراحی لوگو

Facebook
Twitter
LinkedIn
دنیای طراحی لوگو

ورود به دنیای طراحی لوگو

طراحی دنیای پیچیده‌ای دارد. گاهی اوقات احتیاج به مهارت بسیار زیادی دارد و گاهی نیز فقط یک ایده می‌تواند طرحی نو را ایجاد کند! این روزها لحظه به لحظه شرکت‌های جدیدی به ثبت می‌رسند، سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی جدید تاسیس می‌شوند، افراد مختلف در حرفه‌های متفاوت مشغول به‌کار می‌شوند و در بسیاری از این موارد نیز، این کسب‌وکارها نیازمند نشان، علامت تجاری و هرگونه نماد دیگری برای معرفی خود به بازار و مشتریان هستند. شاید بسیاری از طراحان برای طراحی لوگو ابتدا یک کاغذ و قلم در دست بگیرند و ایده‌های خود را روی کاغذ رسم کنند تا در نهایت ایده نهایی خود را با استفاده از نرم‌افزارهای گرافیکی به طرح رایانه‌ای تبدیل کنند، اما AAA Logo شما را از کاغذ نیز بی‌نیاز می‌کند! اولین اقدام برای طراحی نشان و لوگوی اختصاصی توسط این نرم‌افزار، دانلود و نصب نسخه‌ای از آن روی رایانه است. طراحی لوگو همیشه یکی از سخت ترین کارهایی است که برای شروع یک کسب و کار باید انجام داد.طراحی یک لوگو مناسب می تواند ما را بهتر به مخاطبان معرفی کرده و باعث ایجاد رابطه ای بهتر با هم شود.

مقاله پیشنهادی : شغل طراحی لوگو

دنیای طراحی لوگو

در حال حاضر مطلب آموزش طراحی لوگو را مشاهده می کنید که صرفا مربوط به طراحی لوگو هستند.در بین آنها لوگوی شرکت های معروف نیز دیده می شود که مشاهده نحوه طراحی انها ،می تواند فرصت مناسبی برای آشنایی با این حرفه زیبا و زیان آور شود. اطراف ما پر است از لوگو. در نظر عموم مردم، لوگوها برای یادآوری فوری یک شرکت یا یک محصول هستند و از نظر مشتری آن ها نشانه ای برای شناسایی می باشند که نام تجاری آن ها از آن آویزان است، و برای ما طراحان لوگوها بیانگر چالش ادغام ایدئولوژى مشتریان با یک طرح گرافیکی است.جای تعجب نیست که که طراحی لوگو، نقش برجسته ای در زندگی ما دارد. در عصری که هرکسی برای حمایت از محصول، خدمت یا شرکت عرضه کننده ی آن ها باید یک وبسایت داشته باشد، تقاضا برای به یک لوگوی عالی هیچ گاه به این اندازه بالا نبوده است.نمونه های طراحی لوگو خیلی بیشتر از قبل وجود دارد، و چالشی برای متفاوت بودن به وجود می آورد. چگونه چیزی بدیع که در این دریای شباهت ها برجسته باشد، خلق  کنیم؟ و چگونه به سرعت چیزی را با حفظ کیفیت خلق به وجود آوریم؟

ورود به دنیای طراحی لوگو

مطلب حرفه ای پیشنهادی : آموزش گام به گام طراحی لوگو

اولین گام : ابزار پیشه را بشناسید :

تنها در صورتی که بتوانیم در به کارگیری ادوات با مهارت عمل کنیم ، می توانیم ایده های خویش را به راستی اجرا کنیم. در پیشه طراحی لوگو و گرافیک ، ابزارها را به دو دسته بخش می کنیم :

ابزارهای دستی همانند مداد و قلم
ابزارهای سیستمی مانند نرم افزارهای طراحی لوگو

تقریبا گرافیست موفقی را نمی توانید پیدا کنید که کار با مداد ، قلم مو و رنگ را به درستی نداند . هر چقدر هم که شما با ابزارهای سیستمی پیشه کنید ، نیرو “کار دست” ، در کار شما رو کرد خواهد داشت . کوشش کنید پیش از اینکه سراغ ابزارهای سیستمی بروید ، بر روی کاغذ ایده های خویش را شکل دهید .

از طرفی ابزارهای سیستمی هستی دارند که پرماسیدن نحوه شغل با آنها برای یک طراح بسیار مهم است . میزان چیرگی شما باید به قدری باشد که بتوانید ایده هایتان را بدون محدودیت در کار با دست موزه به راحتی پیاده کنید .

مشق بصری کنید:

باید کوشش نماییم کارهای برتر در حوزه طراحی گرافیک را رصد نماییم . به این پیشه در اصطلاح ” مشق بصری ” گفته می شود.

کتاب ها ، سایت ها و مجلات جاهایی هستند که باید زیاد در آنها دقت کنید . هنرمندان را دنبال کنید و سبک کاری هر کسی را بشناسید .

بسیار بدانید :

تفکری که پشت خلق یک نشانه وجود دارد ، روح آن نشان است .

باید تشنه دانستن باشد . فرزانش هنر و اینکه چرا یک نشان هنری را خلق می نماییم موارد مهمی هستند.

آواز بلبل صدایی زیاد زیبا و دلنشین است . از طرفی صدای نواختن ساز هم اینگونه است . اما چرا کسی بر “آواز بلبل” نقدی نمی نویسد ولی بر “نوازندگی” نقد می نویسند . نکته جدا در اینجا “تفکری” است که پشت خلق یک نشان هنری هستی دارد . بلبل از روی غریزه می خواند و نوازنده از روی تفکر می نوازد و تفکر در پیشگاه نقد قرار می گیرد .

“فرم” یک نشانه هنری ، بسیار مهم است اما معنا و مفهوم آن مهم تر است . “فرم” به انفرادی مظهر ” خوشگلی” است اما وقتی با معنا به اتفاق می شود به سمت “زیبایی” می رود .

به طور خلاصه سعی کنید کار بصری شما به اتفاق با دانسته های نظری خوب باشد . آنگاه است که به راستی یک لوگو ماندگار خواهد شد .

جشنواره های طراحی لوگو را از یاد نبرید:

هر چه قدر کیفیت یک جشنواره بالاتر باشد برای رشد شما بهتر است . سعی کنید با موفقیت در جشنواره ها ، توهم رسیدن به کامیابی پیدا نکنید.

جشنواره ها تنها بهانه ای هستند برای اینکه شما انگیزه ادامه کار را پیدا کنید . بعد از مدتی جشنواره ها جذابیت روزهای نخستین را برای شما از دست می دهند . در این مرحله کوشش کنید در برگزیدن جشنوارهای با کیفیت ، و ارائه کار خوب وسواس به هزینه دهید .

گروه ساختن دهید :

غالبا چند فکر بهتر از یک اندیشه است .

اگر برادر و یا دوستانی دارید که در گویه طراحی لوگو کار میکنند، می توانید دورهم جمع شوید و گروه تشکیل دهید ، این فرصت را از دست ندهید . تشکیل یک گروه و انجام تکاپو های دسته جمعی می تواند باعث رشد کیفیت یادبود ها کسان گروه به شکلی متوازن شود . همیشه داشتن روابط خوب ، فرصت های جدیدی ایجاد می کند. مهم این نیست که کل اعضای گروه در یک سطح باشند ، مهم این است که کارهایمان را به قضاوت و نقد دیگران می گذاریم . هدف این است که دور هم بحث نماییم ، تجربیاتمان را به اشتراک بگذاریم و پیشرفت کنیم . گروهی که برپایی می دهید می تواند دربرگیرنده دو عضو باشد ، می تواند حتی به چهره مجازی و در شبکه های اجتماعی باشد ، می تواند حتی یک جمع دوستانه باشد .

استاد داشته باشید :

استاد نقشی کلیدی در جهت دهی به یادبود ها شما دارد .

در اطراف خویش بگردید و شخصی را پیدا کنید که بتوانید در زمینه دانش طراحی لوگو به وی تکیه کنید . سعی کنید استادی را انتخاب کنید که کارهایش را دوست دارید .

فقط ابتدای پیشه کپی کنید :

پابلو پیکاسو میگوید: هنرمندان خوب کپی میکنند اما هنرمندان کبیر میدزدند.

از نشانه ها و سبک فلان هنرمند خوشتان می آید ، پس چرا وقت را از دست می دهید از کارهایش کپی کنید . کپی کردن تکنیک زیاد نکوداشتن برای یاد اخذ است . وقتی کار فلان هنرمند را سعی می کنید که اجرا کنید ، ناخود مستحضر با بسیاری از تکنیک ها و تفکراتش آشنا می شوید . کپی کردن تمرین بسیار خوبی است .

توجه کنید کپی کردن فقط برای شروع خوب است و یک تکنیک کاملا تمرینی است . مسلم است که کار کپی ارزش چندانی ندارد و در سطح بالاتر یک سرافکندگی هنری محسوب می شود .کپی کردن الی زمانی که شما به یک سطح مهارتی برسید ، لازم است . بعد متعلق به این پیشه را خلاص کنید .

برای موفق شدن در هر کاری باید جوهره آن شغل را داشته باشید . پس متعلق به سعی به همراه کمی شانس به شما کمک خواهد کرد . هیچ موفقیتی اتفاقی نیست و اگر هم اتفاقی باشد ، پیوسته نخواهد بود .