طراحی لوگو , طراحی برند , طراحی آرم شرکت

طراحی لوگو ، طراحی برند تجاری ، طراحی آرم شرکت

طراحی راهنمای لوگو برای مشتری

Facebook
Twitter
LinkedIn

شیوه تهیه راهنمای آرم و لوگو برای مشتری

قصد مشتری

قبل از اینکه شغل طراحی لوگو را شروع کنید، اول باید بدانید چه کسی از این راهنما بهره‌گیری می کند، مشتری و یا کارفرمای مشتری، چه چیزی از این راهنما عاید آنها می شود، چگونه و کجا می توانند به این راهنماها دسترسی پیدا کنند (این راهنما می تواند به صورت یک فایل دیجیتالی همانند PDF و یا یک کتابچه پرینت شده از راهنمای لوگو باشد) و واپسین چیز اینکه چرا راهنماهای لوگو تولید می شوند؟

اطلاعات لازم را جمع آوری کنید

وقتی دلایل ضرورت ساخت راهنمای لوگو را متوجه شدید، می توانید آغاز به جمع آوری اطلاعات لازو و ضروری کنید که به بیننده قصد شما کمک می کند الی محتوا را از راه لوگویی که شما طراحی کرده اید فهم کند. شما باید این نکته را به یاد داشته باشید که پیگیری کردن راهنمای لوگو برای کمک به برقراری بستگی میانی ایده و مفهوم ذهنی شما با بیننده برند می باشد.

طراحی راهنمای لوگو

در طراحی راهنمای لوگو بهتر است چشم و پرماسیدن خود نسبت به برند را با هم منسجم کرده و آن را روی راهنما اعمال کنید. گاهی هم بهترین راه این است آن را خیلی ساده و مرتب طراحی کنید.
بهتر است نکات پایین را درا در عقیده داشته باشید لغایت مخاطب بهتر مفهوم آن را فهم کند. این نکات را بازبینی میکنیم:

بین موضوعات از خطوط جداکننده بهره‌گیری کنید. برای مثال، اگر در نخست بخش شناسایی و سپس دسته پالت رنگ را دارید، باید این دو تقدیر را با استفاده از خطوط یا نوارهای متمایز کننده از هم جدا کنید و یا حتی هر دسته را روی یک صفحه جدید قرار دهید.
یک معرفی قابل درک و یا یک صفحه مرور کلی بنویسید تا علت فرآوری راهنما را توضیح و شرح دهدی.
پروا داشته باشید که توضیحات ساده و کوتاهی باشد . سعی کنید با این راهنما کاربر را جذب کنید .
در تایپوگرافی به رشته مراتب پروا داشته باشید. همش تایپوگرافی عناوین و سرفصل ها با معرفی و بدنه و یا محتوا متفاوت است.
در راهنمای لوگوی خود از نمونه هایی برای اینکه نشان دهد لوگو باید چگونه باشد استفاده کنید؛ مثلا سایز کوچک لوگو برای چاپ و یا برای آیکون های وب سایت.
همش مشکلات بهره‌گیری نامناسب و مدیریت ناپسند لوگو را به آنها تذکر کنید، در ضمن باید ها و نباید ها را نیز با چند نمونه یاداوری کنید.

مقاله آموزشی : شیوه نامه طراحی لوگو

پخش راهنماهای لوگو

زمانی که می خواهید راهنماها را پخش کنید، پیوستگی به نوع درخواست می توانید یک PDF فرآوری کنید و یا آن را به چهره پرینت شده ارائه کنسد.شما همش باید فایل اصلی را در Adobe Illustrator نگهداری کنید، چون حفظ کیفیت نسخه های چاپی در برنامه هایی که بر مبنای وکتور هستند آسان از حفاظت آنها در فتوشاپ است. برای توزیع راهنما به چهره دیجیتالی، آنها را در Master InDesign File و نه در Acrobat برپایی کنید الی دیتا ها را برای استفاده مجددا ذخیره کنید.