طراحی لوگو , طراحی برند , طراحی آرم شرکت

طراحی لوگو ، طراحی برند تجاری ، طراحی آرم شرکت

قواعد و قوانین حرفه ای طراحی لوگو

Facebook
Twitter
LinkedIn
قواعد و اصول طراحی لوگو حرفه ای

طراحی لوگو حرفه ای و برتری ها ، قواعد و قوانین حرفه ای آرم

این روزها اطراف ما و در بین همه ما پر شده است طرح لوگوهایی که شاید یک زمان در فکر افراد هم نمیگنجید که برای حمایت از محصول و یا خدماتی از طراحی لوگو استفاده شود.

در واقع طراحی لوگو  می تواند شامل علامت سمبل و یا نوشتا و یا ترکیبی از اینها طراحی شود و مورد استفاده شرکتها و افراد قرار می گیرد تا به وسیله طراحی لوگوی خاص شرکت خود بتوانند محصولات خود را بهتر و سریعتر مورد شناسایی عموم افراد قرار دهند.  طراحی لوگو در واقع شبیه به همان استفاده از تصاویر خاصی که برای شناسایی یک محصول طراحی میشد دارد که به سالیان دور و درازی بر میگردد ولی در طول زمان دچار تغییرات و تحولات زیادی شده تا به طراحی لوگو مورد استفاده امروزی رسیده که این طراحی لوگو امروزه در جامعه جایگاه وسیعی را به خود اختصاص داده است.طراحی لوگو حرفه ای

البته طراحی لوگو حرفه ای با طراحی آرم متفاوت می باشد می توان گفت طراحی لوگو طرح ترکیبی از حروف و نشانه و نماد ها می باشد که مشخص کننده یک برند خاص می باشد و میتوان این نکته را یاد آور شد که طراحی لوگو یی زیبا و جذاب می تواند تاثیر زیادی در محبوب شدن یک برند خاص در میان افراد جامعه داشته باشد.

طراحی لوگو ها به سه گروه کلی قابل تقسیم می باشد. که شامل طراحی لوگوبا استفاده از تصویرکه در این نوع از طراحی لوگو نماد یا نشانه تصویری شکل ها و المان ها . تصاویری که معرف نام و شغل و حرفه برند مورد نظرمان می باشد استفاده می شود و می توان گفت این نوع طراحی لوگو اصولا به شکلی می باشد که همه مردم با هر میزان سواد و با هر زبانی قادر به درک آن می باشند. طراحی لوگو با استفاده از نو شتار طراحی لوگو در این قسمت شامل طراحی با استفاده از متن در گرافیک طراحی لوگو می باشد که این نوشتار میتواند نام موسسه یا شرکت ویا شخص مربوطه باشدو گاهی در طراحی لوگو از یک حرف و یا حروف اختصاری برند و یا کمپانی خاصی استفاده می شود. و طراحی لوگو با استفاده از ترکیب نوشتار و تصویر که طراحی لوگوی ترکیبی می باشد  و در طراحی لوگوی ترکیبی همانطور که از نامش پیداست از ترکیب تصویر همراه نوشتار استفاده می شود.

طراحی لوگو حرفه ای به شیوه جدید

از افرادی که خلاقیت خوبی در طرح ها و رنگ آمیزی نقش را دارند می توانند یک طرح خارق العاده از یک تصویری که در ذهنشان مجسم کرده اند بسازند

همچنین می توانند در عرصه طراحی لوگوی حرفه ای قدم برداشته و در این راه پیشرفت های خوبی داشته باشند اگر چه این امر خیلی مهم می باشد که شما باید دارای استعدادی باشید که تا به حال کسی نظیر ان را ندیده باشد و یک توانایی خدادادی داشته باشید تا بتانید طرحی هایی را که به عنوان طراحی لوگو انجام می دهید کاملا بی نقص بوده و یک مرتبه از کار های دیگران بالاتر باشد تا دیگران بتوانند بر روی کاری که در طراحی لوگو انجام می دهید روی شما جساب کنند و برایتان مشتری های جدید بیاورد.

این را بدانید که اگر در زمینه طراحی لوگو واقعا حرفه ای باشید و بتوانید این کار را با تمام ظرافت هایی که دارد را انجام دهید باید حتما در این کار صبر و حوصله زیادی به خرج دهید و بتوانید بر روی موضوع های پیشنهادی که به شما داده می شود بر رویشان فکر کنید گاهی برای یک موضوع بار ها ممکن است به نتیجه خاصی نرسید و باید امیدتان را از دست ندهید و دوباره بر روی آن فکر کنید تا بالاخره به یک طرح خوب برسید و بتوانید یک طراحی لوگوی حرفه ای از آن در اورید و باعث حیرت خود و دیگران شوید.

اگر در طراحی لوگو مانند یک استاد عمل کنید باید بگویم بازارتان در اینده رونق خواهد گرفت و می توانید از ان به عنوان یک شغل خوبی که می توانید بر روی ان اعتماد کنید حساب کنید.

افراد زیادی هستند که در کشور مان مشغول به آموزش طراحی لوگو می باشند و شما نیز می توانید از استعداد ها و توانایی های انان در این زمینه به نفع خود استفاده کنید و از انان بتوانید کسب اطلاعات و دانشی را که افروخته اند را بیاموزید و به یک طراحی لوگو در زمینه های متفاوت دست پیدا کنید.

حرفه ای ترین طراحی های لوگو

برای هر شرکتی یکی از مواردی که در رونق گرفتن شرکت نقش بسزایی دارد ارم و لوگوی شرکت می باشد شما با یک طراحی لوگو خوب می توانید شرکت خود را به همه افراد در جامع بشناسانید و از سایر شرکت هایی که رقیبتان هستند پیشی بگیرید. برای یک طراحی لوگو مناسب برای شرکتی که کار می کنید یا مالک ان هستید باید نقشه هایی زیادی در سر داشته باشید ولی یکی از چیز هایی که در طراحی لوگو بسیار مهم است این است که شما یک تناسب درست و خلاقانه میان کاری که شرکت انجام می دهد در طراحی حرفه ای لوگو ای که انجام می دهید دخیل کنید تا به این صورت بتوانید یک طرح خارق العاده که منحصر به فرد است را خلع کنید. باید یاد اور شویم که برای یک طراحی لوگو خوب شما می توانید به افرادی که در این کار مهارت و تخصص دارند مراجعه کنید اینان افرادی هستند که در طراحی لوگو کارشان فوق العاده می باشد و می تواننید برای شرکت یا موسسه ای می خواهید طراحی لوگو انجام دهید طرحی مناسب برای شما ارائه  دهند  همچنین نرم افزار های طراحی لوگو وجود دارند که می توانند که در این کار یعنی

طراحی لوگو بصورت حرفه ای شما را یاری کنند در این نرم افزار ها انواع مختلفی از لوگو ها و نمونه ها موجود است که شما می توانید ان ها را به هر نحوی که دوست دارید تغییر دهید تا در طراحی لوگو به ان چه که در ذهنتان می پرورانید دست بیابید و در میان لوگو هایی که تا به حال به وجود داشته است اثر ماندگار و جاوید در طراحی لوگو به ارمغان بگذارید و در این کار از سایر رقیبانتان که می خواهند دراین عرصه با شما رقابت کنند سوی سبقت گرفته و نماد اعتماد را از مردمی که در ان جامعه در حال زندگی هستید کسب کنید.

مقاله : یک لوگوی خوب چگونه است ؟

ساخت حرفه ای لوگو

برای لوگو حرفه ای که می توانید با استفاده از ان هر جیزی را کهمیخواهید در جامعه بشناسانید و در اختیار دیگرانقرار دهید.

نرم افزار های زیادی هستند که برای کار طراحی لوگو ساخته شده اند و شما می توانید با بهره گیری از این نرم افزار بتوانید بهترین طراحی لوگو را در رمینه های متفاوت انجام دهید و یک رشد بی سابقه را در این صنعت ایجاد کنید.

شرکت ها و کمپانی های زیادی هستند که برای طراحی لوگو شرکت شان به شما رجوع می کنند و درخواست یک  طراحی لوگو و ارم خوب را برای شرکتسان دارند . چیزی که در طراحی لوگو خوب بسبار مهم می باشد و جز یکب از مواردی می باشد که نقش زیادی در پیشبرد کارتان دارد طرح اولیه ذهنی ان می باشد که خیلی مهم می باشد و شما بایدبرای ابن طرح ذهنی باز و خارق العاده داشته باشید بسیاری از این طرح ها در طراحی لوگو می توانند از یک زرح ساده نشئت بگیرند حتی من بیاد دارم که اغلب کمپانی های نطرح در دنیا دارای ارن و نشانی ساده برای شرکت شان را دارا می باسند و این را به این دلیل بیان کردم که در ساخت حرفه ای لوگو که می خواهید انجام دهید نیازی نیست که طرح های پیسرفته و سختی را برای خود انتخاب کنید و در هنگام اجرا سازی ان با مشکل بر بخورید زیرا به دلیل پیچیدگی طرح اولیه در طراحی لوگو انالیز کردن ان نیز به وسیله نرم افزار ها یخت می شود و شما نمی توانید طرح خوبی از ان استخراج کنید و در اینصورت طرح جالبی نمی شود . باید از هنه کسانی که قبلا در این رمینه به صورت تخصصی کارکرده اند و طراحی لوگو های زیادی را برای شرکت های مختلف انجتم داده اند باید از انان نیز در این راه استفاده کنید و از انان نیز کمک بگیریر .

عوامل ساخت یک لوگوی خوب چیستند ؟

به طور کلی یک طراحی لوگو استاندارد و حرفه ای و تاثیرگذار باید متمایز , درخور , پیشه آمد , سمبلیک، ساده در فرم، منتقل کننده مفهوم و از همه مهمتر مایه رساندن یک پیغام معنی دار به بیننده باشد .

این پنج ریشه-بن-بیخ , بنیادی هستند که شما باید در طراحی لوگو خود به آنها نظر داشته باشید.

ساده باشد :
طراحی یک لوگو که حائز خاصیت سادگی است به لوگو این فرمان را می دهد لغایت آسانتر شناخته شود و راحت تر در یاد بماند , ضمن آنکه به آن جنبه ای فراگیرنده می دهد .یک لوگو خوب باید یک چیز بی همتا را اثر دهد و از بسط داده شدن بیش از بی گمان آن نیز بازداری شود.

به یادماندنی باشد :
رعایت ریشه-بن-بیخ سادگی، مایه رسیدن به ویژگی قابلیت به یاد ابقاء می شود . طراحی یک لوگوی تاثیرگذار زمانی حاصل می شود که به یاد ماندنی باشد و این ریشه-بن-بیخ نیز چیزی نیست جز سادگی و مناسب بودن طرح. دائم تناسب با جستار نمی تواند نقشی مهمی را در کار ما ایفا کند. این موضوع به این معنی نیست که تناسب داشتن با سوژه اصلی ناپسند است، بلکه نشان می دهد که رابطه ای تنگاتنگ بین نماد یا سمبول و چیزی که قرار است پرتو پردازی شود وجود دارد و بدست آوردن چنین چیزی اغلب اوقات بسیار مشکل است که شما بخواهید با پروا به نام یک کالا یا هرچیز سایر اقدام به طراحی یک لوگو نمائید .

بی خاتمه بودن:
یک لوگو کارایی گذار باید منوط به زمان نباشد و به راستی بی منتهی باشد و این موضوعی است که می تواند آن را در یک بازه زمانی برپا نگه دارد . یعنی آیا لوگو طراحی شده می تواند بعد از 10 سنه یا بیشتر، مثل روز اولی که طراحی شده است اصالت خودش را داشته باشد یا خیر؟ زمانی که می خواهید در مورد هویت یک مارک گفتگو کنید، نباید به مد آن زمان زیاد اهمیت داد. به راستی اینجا کلید اصلی ماندگاری یا دیرپائی است .شاید بهترین مثال برای این خاصیت , یعنی بی ته بودن لوگو ,شرکت کوکاکولا باشد , اگر شما سنجش ای با لوگو کمپانی پپسی در تصویر پایین داشته باشید می توانید به نقش مهم این ویژگی به سادگی پی ببرید و به این نکته نیز پروا داشته باشید که تقریبا پس از 100 سال هنوز لوگو کوکا کمترین تغییر را نداشته است و این مفهوم یک طراحی بی ته است .

فراگیرنده باشد :
یعنی چند مقصودی باشد، یک لوگو باید این قابلیت را داشته باشد که در هر رسانه یا هر برنامه ای به راحتی باره کاربرد پیمان بگیرد , برای همین خاطر یک لوگو باید در فرمت vector طراحی شود , تا از این ریشه-بن-بیخ مطمئن شویم که قابلیت تغییر به هر اندازه ای بدون افت کیفیت هستی دارد. نکته بعدی این که لوگو طراحی شده باید در هر فرمتی از عقیده چیدمان صفحه یک نتیجه را برای نظاره گر داشته باشد. در زمان طراحی از خویش این سئوالات را بپرسید:

اگر لوگو در حالت دورنگ یا تک رنگ چاپ شود چه می شود؟
اگر در اندازه ای مثل تمبر چاپ شود چه اتفاقی برای آن می افتد؟
در سایزی مثل یک تابلو بزرگ تبلیغاتی نمایش داده شود چه شکلی پیدا می کند؟
و اگر از نظر رنگی به چهره معکوس طراحی شود( یعنی رنگ ها صریح به تاریک و وارون باشد) چه اتفاقی برای آن می افتد؟

یک طریق محیط بحث طراحی یک لوگو چند مقصوده این است که شما در آغاز پیشه سعی کنید لغایت آن را بصورت دورنگ طراحی کنید چرا که این موضوع به شما دستور می دهد لغایت بهتر روی مفهوم و شکل لوگو تمرکز کنید،به جای آن که برای ماهیت ذهنی رنگ ها وقت بگذارید. موضوع دیگر در این رابطه این است که در زمینه چاپ شما هر چه از رنگ اکثریت بهره ببرید قاعدتا مجبور خواهید بود خرج بیشتری را متحمل شوید و این یک سخت در تجارت به حساب می آید. رنگ زیاد شخصی و احساسی است و شاید باعث شود شما را از میسر اصلی که همان طراحی باشد دور کند. بهتر است الی تائید لوگوی طراحی شده بصورت خلنگ سراغ ارائه لوگو به چهره رنگی و رهنمود آن بصورت رنگی نروید. موضوعی که بیچارگی است خودمان را بیشتر با آن آشنا سازیم و از دشواری ها احتمالی در بحث چاپ بازرگانی بعدها بازدارندگی نمائیم این است که با تفاوت های سیستم های رنگی مثل CMYK یا RGB به نکویی آشنا شویم .

مناسب بودن :
اگر شما منظور طراحی یک لوگو را دارید چطور آن را تنظیم می کنید الی ب مقصود شما بیاید؟ فرض کنید می خواهید برای یک مغازه افزار بازی فروشی لوگوئی را طراحی کنید , مسلما برای طراحی چنین لوگوی بهتر است از فونت های بچگانه و رنگ بندی های پیوسته با این سن بهره‌گیری شود و این سخیف زمانی منتاقض می شود که بخواهید از آن برای طراحی لوگوی شرکتی سهم ببرید که در مقوله کارهای حقوقی کار می کند.همچنین نیازی نیست که لوگو شما این موضوع را نمایش دهد که آن پیشه یا شغل چه خدماتی یا کالاهائی را عرضه می کند , بطور مثال در لوگو یک شرکت خودرو سازی نیازی نیست از یک اتومبیل سهم ببرید و یا برای کمپانی رایانه ای از یک رایانه کاربرد شود. لوگو شرکت Harley Davidson یک موتور نیست و یا در لوگو کمپانی نوکیا از هیچ شمایل یا تصویر موبایلی استفاده نشده است و باید گفت در واقع یک لوگو صرفا جهت برپایی یک هویت به شغل دستگیر می شود نه چیزی دیگر. در واقع لوگو زمانی معنای واقعی خویش را پیدا می کند که مرتبط با یک محصول , کمپانی , تجارت و یا یک گونه خدمات باشد. اگر یک شرکت در پیشه دست دوم است لوگو آن کمپانی نیز باید سرانجام به عنوان یک چیز دست دوم حس شود. باید گفت لغایت زمانی که لوگو کارایی خود را بر روی ذهن نظاره گر نگذاشته است نمی تواند پیشه خویش را سپریدن دهد .

لوگو حرفه ای | زیربنای قدرت برند

طراحی لوگو حرفه ای از نیازهای بایسته رشد یک برند بوده که در پیوستگی به کامیابی و ارتقا جایگاه یک سوداگری کمک خواهد کرد. در واقع، لوگو یک سوداگری بخشی جدایی ناپذیر از راهبرد ساخت برند را شکل می دهد. منظور از طراحی لوگو تنها محدود به معرفی فوری برند نبوده، بلکه ایجاد اثری بلند مدت بر مشتریان و در نتیجه افزایش محبوبیت یک شرکت در بازار را دنبال می کند.

هدف کلی به کارگیری مداوم لوگو روی اشیا مختلف افزایش هشدار از برند یک کمپانی است. یک لوگو خوب اثری ماندگار بر مشتریان داشته و به آنها در به خاطر سپاری و معرفی آن برند بین رقبای فراوان آن کمک بسیاری خواهد کرد. جلب توجهات و افزایش در دیدرس بودن، اثرگذاری لوگو را افزایش می دهد که با گذر موعد استفاده از محصولات و خدمات یک برند و یا به بیان سایر مبدل شدن آن به یک برند خانگی را راحت می کند.

لوگو شرکت در هر چیز مرتبط با آن بهره‌گیری می شود. استفاده از لوگو فقط به محصولات و خدمات یک شرکت اندک نشده، بلکه در اسناد، ابزارها التحریر، کارت های ویزیت، تبلیغات و محصولات تبلیغاتی کمپانی نیز به کار گرفته می شود. قرارگیری لوگو روی محصولات تبلیغاتی برای افزایش در دیدرس بودن برند شرکت ها صورت می گیرد.

خلق یک لوگو فرآیندی پیچیده بوده که نیازمند تخصص شرکت طراحی لوگو چیره دست است. یک کمپانی طراحی لوگو خوب تحقیق گسترده را با مهارت های چیره دست طراحی به قصد ارائه لوگویی که به یک سوداگری در تحقق اهدافش کمک خواده کرد، ترکیب می کند. لوگوهای نایکی، اپل، سامسونگ و بسیاری کمپانی های مطرح دیگر از طراحی هایی پیچیده که نیازمند صرف زمان برای فهم آنها باشد، برخوردار نیستند. در حقیقت، اکثر آنها از طراحی هایی ساده که اهداف و خاصیت های شرکت را ذکر می کنند، استفاده می نمایند.
بسیاری از کمپانی ها میل دارند خویش را با شناسایی یک لوگو کاملا جدید بازآفرینی کنند.

تغییری در خط تولید، راه اندازی حوزه جدیدی از خدمات و یا کارخانجات برای تصویر برند جدید اغلب با تقاضا معرفی لوگویی جدید و یا اصلاح طراحی لوگو پیشین به اتفاق است. بازطراحی یا ریدیزاین لوگو نیز فرآیندی پیچیده محسوب شده که نیازمند تحقیق جامع در ارتباط با افکار ماضی و آینده یک شرکت، روندهای بازار، تقدیر بازار هدف، پیامی که باید منتقل شود و چندین عامل سایر است. یک کمپانی طراحی لوگو حرفه ای می تواند تغییر شکل و بازطراحی لوگو را بدون آن که تاثیری منفی بر مشتریان داشته و در ضمن توجه هرچه بیشتر آنها را جلب کند، اتمام دهد.

با گذشت زمان، مقوله لوگو تکامل مکشوف است. لوگو دیگر فقط یک تصویر و یا پیام نبوده، بلکه هویت یک کمپانی را شکل می دهد. هنگامی که درباره برندهایی مثل گوگل، مایکروسافت و آی بی ام فکر می کنیم، اکثر ما در پیش درآمد لوگوهای آنها را تجسم می کنیم. یک لوگو خوب مبنایی برای ایجاد برندی قدرتمند بوده که بعدا به کامیابی و کامیابی شرکت تبدیل می شود. در نتیجه، برای کامیابی برند خود، لوگو حرفه ای را فراموش نکنید.

لوگو چیره دست نقشی کلیدی در تقویت هویت یک کمپانی و یا کسب و کاری ویژه تنها از طریق شناخت فوری برند ایفا می کند. در بازار به شدت رقابتی امروز، استراتژی بازاریابی نیرومند به احتیاج ایجاد هویت سفارشی سازی شده اشاره دارد.

امضای نمادین یا همان لوگو یک شرکت که به راحتی قابل معرفی و به یاد ماندنی باشد کلید کامیابی نهایی آن در بازارهای قصد محسوب می شود. امروزه، افراد بسیاری در سراسر جهان از طراحی لوگو ساده و سفارشی به عنوان یک نیروی بازاریابی بدون نقص برای جلب توجه و معرفی توسط مشتریان جهانی فایده می برند. با امضایی کارساز و منحصر به فرد حضور کمپانی شما در میانی متشریان قصد به بهترین شکل ممکن چهره می پذیرد.

برای طراحی لگویی خوب باید به این نکات توجه نمود

اول اینکه طراحی لوگو ی مربوطه با ویژگی ها و خصوصیات برند قابل تطبیق باشد و بتوان با نگاه کردن به آن به ویژگی های برند  پی برد.

طراحی لوگو باید در اوج زیبایی ساد ه و قابل فهم باشد و همچنین در طراحی لوگو استفاده از رنگ مناسب تاثیر بسزایی در در محبوبیت لوگو و برند شرکت و یا کمپانی دارد  در طراحی لوگو باید تناسب حروف و تصاویر رعایت شود و همچنین طراحی لوگو باید دارای کیفیتی باشد که در صورت کوچک یا بزرگ کردن لوگو کیفیت خود را حفظ نماید  و در طراحی لوگو خلاقیت از اهمیت بالایی برخوردار است. به این نکته نیز توجه داشته باشید که طراحی لوگو ی مناسب در انتقال مفاهیم برند ایجاد ارتباط با مخاطب توانایی ایجاد محبوبیت  نقشی مهم و اساسی را ایجاد می نماید

طراحی لوگوی خوب

طراحی لوگو نقش برجسته ای در زندگی ما دارد زیرا در زمان ما هر کسی برای حمایت از محصول و یا خدمت خود دارای یک وبسایت می باشد و به تبع آن تقاظا برای طراحی لوگویی جذب کننده بسیار بالا رفته است.  و به تبع آن باید با راهکارهای خلق و طراحی لوگویی که میان هزاران لوگو دارای محبوبیت شود را بیاموزیم.

در درجه اول طراحی لوگو آماده سازی قرار دارد که در این قسمت باید مخاطبین خود را مورد بررسی قرار دهید  و باید به این نکته توجه داشت که در طراحی لوگو هدف فقط خلق یک لوگوی بسیار زیبای جذب کننده نیست بلکه باید پیام ها و خصو صیات یک عنوان تجاری را نیز بیان نماید  و منطقی به نظر می رسد که اولین گام برای طراحی لوگوی مناسب بررسی این مفاهیم می باشد  و در گام دوم طراحی لوگو  در واقع باید در عنوان تجاری شرکت کاملا وارد شده و از همه زوایا آن را در نظر بگیرید. و فهرستی از باید ها و نباید های طراحی لوگو ی خود در نظر بگیرید  در طراحی لوگو حتما شما طر ح های گوناگونی را مورد بررسی قرار خواهید داد. توصیه میشود برای طراحی لوگو تمام پیش طرح های خود را نگه دارید  و حتی پیش طر ح های قدیمی تر را زیرا در طراحی لوگو این پیش طرح ها میتواند منبع خوبی برای الهام یک طرح مناسب باشد  در رابطه با طراحی لوگو جستجوی آنلاین انجام دهید اما این نکته فراموش نشود که در طراحی لوگو نباید تقلید نمود

طراحی حرفه ای لوگو و نکات کلیدن آن

در طراحی لوگوی مناسب بهتر است دیدگاه مشتریان را در نظر گرفته و طرح خود را لز دید مشتریان مورد نظر سنجی قرار دهید اما نباید در طراحی لوگو این اجازه را به مشتری داد که دیکته کند و هر آنچه که مشتری می گوید را حائز اهمیت قرار ندهید و در واقع در طراحی لوگو باید انتظارات مشتری خود را مدیریت کنید و با توجه به دو طرف به طراحی لوگو ی مناسب برند خاص خود بپردازید و سپس به طراحی اولیه لوگو می پردازیم.در قسمت اولیه  طراحی لوگو کلیات آن را طراحی می کنیم. طرح اولیه در طراحی لوگو اغلب اوقات با استفاده از مداد و کاغذ می باشد  پس از طراحی لوگو روی کاغذ طرح مورد نظر رادر کامپیوتر ایجاد می کنیم  باید این نکته را یاد آور شد که در طراحی لوگو در سیستم باید فونت مورد نظر خود را با دقت زیادی انتخاب نمایید  و برای طراحی لوگو و برای انتخاب فونت آن دو راه وجود دارد یا اینکه فرد فونت سفارشی ای برای خود ایجاد میکند و یا یکی از موارد موجود را با کار خود تطبیق می دهد.

نکات حرفه ای طراحی لوگو

برای طراحی لوگو در قسمت تطبیق فونت های موجود می توان گفت هیچ قانونی به شما اجباری نمی کند که مجبور باشید سبک حروف طراحی لوگو ی خود را به وجود بیاورید  و  شما می توانید برای طراحی لوگوی مربوط به خود یک سبک حروف موجود را انتخاب کرده و مورد تطبیق برای طراحی لوگو خود قرار دهید. اما توصیه می شود برای طراحی لوگو از فونت های ساده تر استفاده نمایید  و از رنگ و لعاب دادن بیش از حد به طرح خود بپرهیزید و طراحی لوگو خود را بسیار ساده و کلاسیک انجام دهید تا کیفیت کارتان به درجه بالاتری برسد. و طرح تایپی در طراحی لوگو را تا حد ممکن با عنوان تجاری برند شرکت و یا کمپانی تطبیق دهید در طراحی لوگو باید فاصله ها را در نظر بگیرید  و به فاصله های اطراف طرح لوگو توجه کنید که باعث یکپارچگی لوگو می باشد. ودر طراحی لوگو باید به این نکته توجه کنید که لوگوی طراحی شده در چه جایگاه و شرایطی استفاده میشود و طراحی لوگو مطابق شرایط استفاده انجام گیرد.

در طراحی لوگو دقت کنی که بیش از اندازه روی طرح کار نکید و طرح را شلوغ نکید طاحی لوگو باید بیانگر خصوصیات مهمتر برند مربوطه باشد. در طراحی لوگو از رنگهای مناسب استفاده نمایید و این نکته را نیز در نظر بگیرید که این طراحی لوگو اگر به صورت سیاه وسفید کار شود آیا حاوی همچنان اطلاعات مفیدی را به مخاطب خود می رساند و یا خیر  و طراحی لوگو را در سایز های متفاوت مورد برسی قرار دهید ببینی آیا در تمام سایزها خوانا می باشد یا نه. طراحی لوگو را با در نظر گرفتم تمام موارد به بهترین نحو انجام و با طراحی لو گویی زیبا و مناسب محبوبیت یک شرکت و یا برند را به شدت افزایش دهید.

رازهایی برای طراحی یک لوگوی موفق

طراحی لوگو مایه پیوستگی مشتری با محصولات و توانایی های شما می شود.لوگو نشانه عملکرد ما است پس باید بهترین و روشن ترین تصویر را از ما به نمایش گذارد. تصاویر، ارزش و اعتبار واژگانی است که مفهوم و راه و روش یک لوگو را نشان می دهد. مواردی وجود دارد که باید در طراحی لوگو بدان پروا کرد!

به یاد ماندنی

یک لوگو باید در عین سادگی در یادها هم باقی بماند، اگر لوگوی شما این ویژگی را دارا باشد کمک می کند که مشتری خدمات و یا محصولات شما را فهم کند و نسبت به آن دریافتن مالکیت خواهد داشت. اما به گونه ای متفاوت در اذهان باشید. و بدانید که جذابیت فونت های باره استفاده، در عدم همگنی و کشمکش آن است و چیرگی هوشمندانه و چیره دست طراحان در این فرمایش مایه افزایش شهرت برند شما می شود.

یکی از خاصیت هایی که مایه به یاد ماندنی شدن لوگوی شما می شود، اینست تصویر آن باید هم متمایز از هزاران لوگویی باشد که مشتریان شما در روز آنها را می بینند و هم برایشان آشنا باشد و با خاصیت های فرهنگی و جغرافیایی و حتی ادبی و بومی آنها سازگار بوده و از آن یک دانش اجنبی نباشد.

هماهنگ

لوگوی شما انعکاسی از برند شما بروی مشتریانتان است که باید با ایده ها، کسب و کار و اسم ســازمان شما منسجم باشد و در یک نگاه پیام شما متعلق به بصورت سر راست و یا غیر مستقیم استنباط شود. اگر لوگوی شما ظاهری پیچیده داشته باشد، در نقطه نظر مشتری آمیزه ای پیچیده از چندین سوداگری خواهد داشت. بعد اینکه استراتژی پیام برند شما چیست زیاد مهم است و اینکه طراحان گرافیک لغایت چه مرز می توانند آن را در قالب طراحی لوگوی سازمانتان به مخاطبان منتقل کنند از اهمیت گزیده تر ای برخوردار است.