طراحی لوگو , طراحی برند , طراحی آرم شرکت

طراحی لوگو ، طراحی برند تجاری ، طراحی آرم شرکت

طراحی لوگو منعطف

Facebook
Twitter
LinkedIn
طراحی لوگو

طراحی لوگوی حرفه ای – منعطف طبق نیازهای برند

طراحی لوگو حرفه ای ، همانگونه که قبلا نیز به این موضوع بصورت مفصل پرداخته ایم ، در میان تمامی اجزای یک برند ، مهمترین وظیفه را در پروسه برندینگ یک سازمان بر عهده دارد .

همچنین یقینا حالا شما نیز کاملا به این موضوع واقف هستید که طراحی لوگو برای یک برند باید به نحوی صورت پذیرد که  تا زمانی که برند مشغول به ادامه حیات است ، لوگو نیز بتواند از میان تندبادهای بازار وتغییرات سلایق جان سالم به در برده  و همواره بعنوان یک اندام زنده ، نقش خود را در انعکاس پیام برند خود ایفا نماید .

طراحی لوگو حرفه ای یعنی لوگو بگونه ای طراحی شود که بتواند خود را با شرایط متغیر روز وفق داده و منعطف گرداند . ممکن است یک برند روی به ارائه خدمات و محصولات جدیدی بیاورد و نیاز باشد در لوگو نیز این تغییرات لحاظ شود ، اما یک طراحی لوگو منعطف و قدرتمند در انعطاف پذیری ، میتواند با حفظ اصالت خود ، تغییراتی را نیز یدک بکشد .

این یک قابلیت ویژه است که تنها در یک طراحی لوگو حرفه ای می توان یافت نمود که لوگو بتواند برای سالیان طولانی طرح و جذابیت خود را بعنوان یک طراحی لوگو منعطف تواما حفظ نماید .
طراحی لوگو

در اغلب موارد با تغییرات گاها جزئی ، لوگو هویت خود را از دست داده و دیگر به هیچ عنوان نمایانگر برندی که نمایندی آنرا بر عهده دارد نمی باشد و حتی ممکن است با وارد آوردن خسارات جبران ناپذیر ، باعث از دست رفتن جایگاه برند در ذهن مشتری خود گردد .

یکی از قابلیتهای طراحی لوگو منعطف و حرفه ای به معنای واقعی کلمه ، این است که دارای امکان بروزرسانی باشد . به این مفهوم که با تغییرات صورت گرفته ، لوگو فرم اصلی خود را از دست نداده و در قالب جدید ، لوگو به نحوی نمایش داده شود که برای مخاطب خود غریبه نبوده و به سادگی اصالت و ریشه آن تشخیص داده شود . در بیانی ساده تر لوگو باید قابلیت انتقال سریع ارزش های مورد نظر برند را از یک فرم بصری به فرمی دیگر داشته باشد ، چه در غیر اینصورت به مرور زمان و در مسیر تحولات بازار کمرنگ و حتی ناپدید خواهد شد.

نکته حائز اهمیت در این باره این است که لوگوی آپدیت شده به هیچ عنوان نباید از لحاظ خصوصیات فنی و زیباشناسی در سطحی پایینتر از سطح لوگوی مادر اجرا شود . بعبارت دقیق تر حتی اگر لوگوی قبلی شما بسیار ماهرانه و بصورت حرفه ای اجرا شده باشد ، یک ادیت ضعیف میتواند تمام زحمات قبلی شما را نقش بر آب کند .

یک لوگوی قدیمی اما اصولی بهتر از یک لوگوی جدید و غیر حرفه ای است !

طراحی لوگو منعطف

بعنوان یک نمونه آشنا و درخشان در زمینه  طراحی لوگو منعطف و تغییر لوگو بدون وارد آوردن ضربه به اصل برند ، میتوان به برند گوگل اشاره کرد تقریبا هر روز و متناسب با هر رویداد ، لوگوی خاص همان روز را ارائه می دهد اما این ایده به قدری اصولی و داخل چارچوب صورت میپذیرد که هیچگاه به برند گوگل خدشه ای وارد ننموده است .

شما نیز اگر یک لوگوی حرفه ای برای خود تدارک دیده باشید می توانید به فراخور هر رویداد ، لوگوی خود را جانی تازه ببخشید و نشان دهید که هنوز این برند نفس می کشد ! بطور مثال هنگام برگزاری فستیوال زمستانه خود ، لوگوی شما میتواند محل خوبی برای اجرای ایده های تداعی کننده حال و هوای زمستان ، برای مخاطبان برند شما باشد .

البته در مواردی نیازهای جدی تری برای برند پیش می آید که هر مدیر کارآزموده ای به خوبی می داند یکبار هزینه کردن برای یک لوگو با قابلیت انعطاف پذیری بالا و آینده نگرانه بهتر از چند بار هزینه کردن برای لوگوهای غیر اصولی و نهایتا عدم حصول نتیجه مطلوب از آن لوگو ها می باشد .

نویسنده : تیم تحریریه لوگونگار