طراحی لوگو , طراحی برند , طراحی آرم شرکت

طراحی لوگو ، طراحی برند تجاری ، طراحی آرم شرکت

طراحی لوگو و مساله کپی رایت

Facebook
Twitter
LinkedIn
کپی رایت لوگو

طراحی لوگو و مساله کپی رایت

فقط تنها طراحی لوگو برند و سازمان‌ هایی که تعطیل شده باشند عوض نمی شود. گویی این قاعده برندهای مهم دانشمند است. این سوی و آن سوی دانشمند سازمان و برندها هرچند سنه یک‌بار لوگوهایشان را به‌‌روز می‌کنند. نهب برای تنوع بلکه برای نشان‌دادن پویایی و به‌روزبودن برند و سازمان‌شان. مخاطبان نمی‌دانند تو سازمان‌ها و برندها چه می‌گذرد، تغییرهایی هم که در ساختار و در کارشان می‌دهند لزوما برای مخاطبان محسوس و ملموس نیست. همین است که صاحبان برندها و مدیران سازمان‌ها تصمیم می‌گیرند برابی نشان‌دادن زنده‌بودن و پویایی سازمان‌، تغییرهایی در صورت بیرونی سازمان اتمام دهند. این دلیل اصلی تغییرهای لوگوهای برندهای عالم است. از سازمان ناسا و شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی گرفته تا برندهای غذایی و شرکت‌ها متوسط همه، همین پیشه را می‌کنند.

مقاله پیشنهادی : حمایت از طرح لوگو

تغییر لوگوی شبکه سوم سیما هم فهمیدنی است. شبکه بسه این شغل را در زمان واقعیت هم اتمام داده. این شبکه هم‌‌زمان با تغییر کیفیت تصاویرش به HD لوگویش را تغییر داده. هم‌زمانی تغییر لوگو با یک اتفاق مهم در آن سازمان تصمیم واقعیت است.

در لوگوی جدید شبکه سه، طراح هویت لوگو را حفظ کرده و به قاعده بازطراحی بسیاری از برندهای جهان سعی در ساده‌ترکردن آن داشته و در این راستا تصمیم راستی گرفته که المان سمت چپی را کوتاه‌تر کند. این احتمالاً تنها چیزی بود که می‌شد کوتاه‌ کند لغایت لوگو ساده‌تر شود. اینکه پس از چنین کاری نتیجه همانند لوگوی دیگری شده غیرقابل مهار است. آنچه در لوگو دیزاین، مهم است یکتا تأثیری است که در شخصیت برند و سازمان می‌گذارد و دیگری اثری است که در ارتباطات بصری می‌گذارد. چه شبیه لوگوی دیگری باشد، چه نباشد. این همه لوگو در جهان طراحی شده، هیچ کسی نمی‌تواند قبل و بعد از طراحی تک‌تک لوگوهای جهان را نگاه کند و مطمئن شود که همانند این لوگو در دانشمند هستی ندارد. عموما هر لوگویی چند لوگوی شبیه به خودش دارد. به‌جای این حاشیه‌ها باید نشانیدن و تحلیل کرد که آیا تأثیر لوگوی جدید در ارتباطات بصری آن برند منطبق با هدف‌های پیش از طراحی بوده یا نبوده. دیزاین لوگوی شبکه خبری CNN، همانند لوگوی برند White Westinghouse است. این همانندی هیچ لطمه‌ای به هیچ‌کدام‌شان نزده. اینان نه رقیب هم هستند و نه این بشباهت فرمی، اهمیتی در وابستگی بصری این دو برند با مخاطبان‌شان دارند. روشن است که لوگوی جدید شبکه سه، در ادامه لوگوی پیشین آن است و منطق دیزاین آن کاملا روشن و روشن است. بی‌مسئولیتی است که با دید هر شباهتی بی درنگ شبکه‌های اجتماعی را پر نماییم از قضاوت‌های نامحترمانه‌ و بدون استدلالی که طراح را متهم به کپی‌کاری کنیم. این رفتارها بی‌آنکه چیزی به گرافیک و دیزاین ایران اضافه کند در کمین، مترصد دیزاینی نشسته لغایت به لوگوی مهمی یا طراحش هجمه‌ها کند و محیط‌ را آلوده. طراحی لوگو، برای کسی که مدام در حال طراحی است اصلا کار سختی نیست که بخواهد برای آن خویش را درگیر چنین مخاطره‌هایی کند. شباهت‌های ساخته‌های بشر در همه زمان‌ها بوده. حتی آن موعد که نه شبکه اجتماعی در کار بوده، نه اینترنتی و نه ارتباطی بین آدم‌ها در قاره‌های مختلبف.