طراحی لوگو , طراحی برند , طراحی آرم شرکت

طراحی لوگو ، طراحی برند تجاری ، طراحی آرم شرکت

منطق علمی در طراحی لوگو

Facebook
Twitter
LinkedIn
منطق طراحی لوگو

منطق علمی طراحی لوگو حرفه ای

هر کدام از گرافیست های ماهر و با تجربه راه و شیوه ی خاصی در طراحی لوگو حرفه ای به کار می برند . آشکار است که در طراحی لوگوی بی عیب و نقص و ماهرانه حتما باید از روش های متفاوت و حرفه ای بر پایه اصولی خاص استفاده شود.

کارشناسان حرفه ای ما در لوگو نگار پس از جستجو و تحقیق و بررسی های اصولی منطق علمی در لوگو در سرتاسر دنیا را کشف و مورد بررسی قرار داده است که باهم به بررسی آن ها میپردازیم .

مراحل کار طراحی طراحان ماهر و حرفه ای لوگو را در چند دسته تقسیم کرده ایم که میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • یک : گردآوری اطلاعات اولیه
  • دو : بررسی و جستجو
  • سه : تحقیق میدانی
  • چهار : خلاقیت و طراحی لوگو با دست
  • پنج : وقفه و استراحت
  • شش : موقعیت شناسی
  • هفت : ارائه طرح لوگو

گرداوری اطلاعات مهم برای طراحی لوگو علمی

در راستای منطق علمی در لوگو همه ی طراحان خواه کم سابقه خواه حرفه ای  با سابقه ی طولانی در زمینه طراحی لوگو و بسیار ماهر این قسمت از کار را با اهمیت ترینقسمت در طراحی لوگو می شمارند یک طراح میبایست از راه  پرسشنامه اطلاعات کافی و  کاملی از علاقه  و نیاز مشتری را دریابد در این پرسشنامه یا فرم ها با پرسشهای متفاوت از مشتری می توان به خواسته های مشتری  پی برد و در این راستا نیاز مشتری را به طور کامل پاسخ خواهید داد طراح مشهوری  به اسم جان هومز میگوید یک طراحی بایستی  قبل از شروع کار کاملاایده و درخواست  مشتری خود رادریابیدطراحی لوگورها کردن تیری در تاریکی نیست! ودرواقع کاملابرعکس این موضوع می باشد.

تحقیق و جستجودر زمینه فعالیت  مشتری برای طراحی لوگو

پس از اینکه که بعد شخصیتی مشتری و علایق و درخواست های مشتری  را کاملاشناختید باید به بررسی و تحقیق در حوزه ی کاری مشتری بپردازید و در زمینه فعالیت و کسب و کار مشتری درصفحات  اینترنت تحقیق کنید کمپانی های رقیب را بشناسید و درباره یکسب و کار  مشتری تحقیق بیشتری کنید و پرسش هایی در زمینه  با کسب و کار و محصولاتشان  مطرح کنیدو همچنین در مورد این که مشتریان کمپانی  چه خواسته هایی دارند و برای چه چیزهایی اهمیت قاعلند  و چه چیزی  آن ها را جذب میکند و چگونه به خریدن محصول تمایل پیدا میکند باید تحقیق بسیار به عمل آید.

تحقیق و شناسایی لوگوی شرکت های رقیب

این قسمت هم بسیار مهم و مفید است هم برای شما و هم  و هم برای مشتری شما با این  تحقیق در این قسمت  میتوانید توانایی خودتان را در خلق ایده و متنوع بودن طراحی تان را بسیاربالا ببرید در این قسمت  طراحان لوگو باید به نقد و شناسایی لوگو های خوب و پیروزی  که شرکت های رقیب طراحی کرده اند بپردازند  و لوگوها را شناسایی و مورد بررسی قرار دهندو  از بین  این طراحی ها بهترین ایده را خلق کنند! مشخصا ایده برداری با کپی برداریکاملا فرق دارد! این قسمت  کمک شایانی که به طراحان میکند این است که با محیط و جامعه ی رقیبان مشتری برخورد می کنند.

منطق علمی در طراحی لوگو
منطق علمی در طراحی لوگو

انجام  طراحی دستی لوگو و خلق  ایده درطراحی لوگو

این قسمت گسترش معانی  و خلق و ایجاد ایده است که طراحان باید با ذهن خلاق خود  خودنمایی کنند مراحل قبل کمک شایانی  به طراحان میکند تا بتوانند ایده ناب و بسیارعالی در طراحی بدهند بعضی از طراحان طرح نخستین خود را در دستمال کاغذی بعضی در دفترچه طراحی میکنند و بعضی ها مستقیما با نرم افزار کا ر را شروع می کنند که این درست نیست!  در هنگام ایده دادن بسیاری از طراحان به شکل و شمایل  نوشته توجه زیادی میکنند و بعضی نیز  ایده ای پنهان و خلاقانه را در لوگو بکار میبرند

در این زمینه میتوان گفت که اینکار بسیار ماهرانه و خلاقانه تر بنظر می آید زیرا موجب متفاوت شدن طرح لوگو می گردد .

اثرات استراحت در طراحی لوگو

شما بعد از ایده پردازی و به کار بردن خلاقیت خسته شده اید و حوصله  ای برایتان نمانده که در طراحی به مشکلبر می خورید طراحی  را تعطیل کنید  و به خود استراحت بدهید

این کار موجب میشود ذهن شما برای ایده پردازی و خلق  آن آماده شود هنگامی  که بعد از استراحت و خستگی گرفتن مشغول کار می شوید با شور و شوق بیشتری مشغول به کار می شوید و در این مرحله زمان بهتری برای ایجاد و طراحی لوگو است

موقعیت شناسی در طراحی لوگو

در این مرحله طراح میبایست  خودش  را جای مشتری بگذارد  و هرآنچه او میخواهد  انجام دهد ( یعنی به او راهنمایی ندهد) و یا اینکه به عنوان طراح مشاوره خود را بیان کند و اصول طراحی را به مشتری بگوید

ارائه طرح لوگو

از دید منطق علمی در لوگو ، در این قسمت پایان کار فرا رسیده است ! هنگامی  که طراح طراحی هایش را برای تایید نهایی  به مشتری ارائه میدهد بعضی از طراحان بهترین  نمونه های طراحی شده را  که  بنظرشان خوب میرسد را برای مشتری میفرستند  و بعضی نیز همه ی  طراحی های انجام شده را برای کارفرما ارسال می کنند .

نویسنده : تیم تحریریه لوگونگار