طراحی لوگو , طراحی برند , طراحی آرم شرکت

طراحی لوگو ، طراحی برند تجاری ، طراحی آرم شرکت

یک لوگو خوب چگونه است؟

Facebook
Twitter
LinkedIn

یک لوگو خوب ، استاندارد و حرفه ای چگونه است و چه ویژگی هایی دارد ؟

در راستای طراحی لوگو : لوگو یک شناخت تند ، الهام لحظه ای ، برپایی حس صداقت و اعتماد است و در عین حال می تواند برعکس همه این ها هم باشد . لوگو معرف شرکت و تجارت شما و یا خدمتی است که ارائه می دهید . معمولا لوگوها از مقاله ، فرم ، رنگ و حجم استقرار می شوند .

سادگی و سادگی

طراحی لوگو ساده باعث می شود سریع تر و بهتر از دیگر لوگوها بازشناخته شود . سادگی در طراحی به ماندگاری لوگو در ذهن کمک می کند . لوگو را بازپسین نگه می دارد و کمک می کند “مرور زمان” از کارایی گذاری آن نکاهد.
همچنین سادگی لوگو به ما کمک می کند لغایت بتوانیم از لوگو به صورت کل منظوره کاربرد کنیم . به این مفهوم که لوگو در کالاها نیازمدی ها همانند انواع چاپ و اشکال هندسی شکل یکتا خویش را حفظ می کند .

ماندگاری در ذهنها

پس از سادگی ، چیزی که به ذهن می رسد ماندگاری است . منظور از برپایی یک لوگو ، ماندگاری هویت مجموعه ما ، در ذهن مخاطبان قصد ماست . در صورتی که لوگو نتواند در ذهن مخاطبان بنشیند ، هیچ کمکی به ما در برپایی یک هویت کامیاب نخواهد کرد .

همه منظوره بودن لوگو ها

یک لوگو خوب باید بتواند در موارد کاربردی متنوع کاربرد شود . در گام پیش درآمد حتما باید یک لوگوی برداری باشد. طراحی برداری گونه ای از طراحی است که بر پایه بردارها و معادلات ریاضی شکل می گیرد . در این طراحی بر خلاف طراحی مبتنی بر نقطه ها ، ابعاد تصویر با کوچک و کبیر کردن تصویر دگرگون نخواهد شد. لوگو باید بتواند در تمامی سایز ها از بسیار کبیر تا سایز عادی کیفیت خویش را حفظ کند . همچنین لوگو در حالت های عمودی و ستانی باید کارآمد باشد .

مرتبط بودن لوگو

بهتر است در بعضی از موارد محدود لوگو با پیشه و جنبش شرکت همسو و ادامه باشد . به عنوان مثال اگر شما قرار است برای یک اسباب بازی فروشی لوگو طراحی کنید ، بهتر است از فونت و رنگ های کودکان بهره ببرید . مرتبط بودن لوگو با حرکتی که شما پیگیری می کنید ، به هویت دلخواه تر کمک زیاد زیادی می کند .

البته در مواردی لوگو نیازنیست که با حرفه و تحرک کمپانی شما ارتباط سر راست داشته باشد ، لوگوی یک کمپانی اتومبیل سازی لزوما نیازی نیست که یک ماشین باشد و یا یک شرکت کامپیوتری نیازی نیست در لوگوی خویش از کامپیوتر بهره‌گیری کند.

اگر به لوگوی نوکیا نگاهی کنید ، اثری از موبایل نخواهید یافت . در این موارد لوگو تنها به وجه تمایز شرکت ها کمک می کند و معرف شغل کمپانی نیست . اگر به ۵۰ برند برتر عالم نگاهی داشته باشید در ۹۴ درصد آنها لوگو ، نشانگر شغل و جنبش کمپانی نیست .

کهنه نشدن به مرور زمان

یک لوگوی موثر نباید تاریخ مصرف داشته باشد . لوگو باید بتواند برای ده ها سال تازگی خود را حفظ بنماید . در صورتی که به تاریخچه طراحی لوگو مراجعه کنید، خواهید رویت که اجناس لوگوها در طی سالیان بارها تغییر کرده اند . اگر تحول ها در لوگو بنیادین باشد ، آن لوگو ، یک لوگوی ناکام است .

نمونه موفقی از این دست طراحی لوگو مربوط به کمپانی کوکاکولا است . چنانچه دیاگرام دگرگونی ها این لوگو را با کمپانی رقیبش پپسی سنجش نماییم ، بهتر به این مسئله پی می بریم .

یک لوگو خوب چگونه است؟

30+5 نکته کاربردی برای طراحی لوگو

  1. هرگز بیشتر از سه رنگ استفاده نفرمایید.
  2. لوگو باید قابل تشخیض و خواستن باشد.
  3. با نشون دادن لوگو به سه تن متفاوت از جذابیت لوگو مطمئن شوید.
  4. هرگز از جزئیات آرمهای مهم یه ترکیب به عنوان لوگو صحیح نکنید.
  5. تحت هیچ شرایطی از نماهنگ آرت بهره‌گیری نکنید.
  6. لوگو باید در شرایط ابلک خوب دیده شود.
  7. مطمئن شوید که لوگو موقعی که از لحاظ رنگی عکس می شود قابل تشخیص است.
  8. مطمئن شوید که لوگو هنگامی که تغییر اندازه می دهد قابل تشخیض است.
  9. اگر لوگو از متن و عکس ساختن شده است دقت داشته باشید که جایگاه هر کدام کاملا مشخص باشد.
  10. لوگوی شما باید از لحاظ زمانی بی انتها باشد.
  11. کوشش کنید از جلوه های ویژه کاربرد نکنید.
  12. از جزئیات پیچیده بپرهیزید.
  13. مکانهای مختلفی که آرم نمایش داده خواهد شد را نیز در نظر بگیرید.
  14. کوشش کنید در طراحی جسور و با اعتماد بنفس باشید، از کسل بودن و ضعیف بودن بپرهیزید.
  15. برای تجارتهای دشوار از خطوط هموار و برای تجارتهای نرمتر از خطوط نرمتر کاربرد کنید.
  16. لوگو باید به موضوع ربط داشته باشد
  17. یک عکس یک لوگو نمی سازد.
  18. اغلب از دو فونت بهره‌گیری نکنید.
  19. کل اجزای یک لوگو باید بر پای بست، بالا، پایین، چپ، راست یا مرکز منسجم سازی شود.
  20. لوگو باید دیدی جامد داشته باشد، از عناصر بک گراندی بپرهیزید.
  21. بدانید چه کسی به این لوگو نگاه خواهد کرد قبل از اینکه ایده ای در ذهن بپرورانید.
  22. دائم تابعی از نوآوری را انتخاب نمائید.
  23. لوگو وقتی شیشه ای می شود باید قابل تشخیص باشد.
  24. کل باید لوگو را برادر داشته باشند نه فقط تجارتی که این لوگو در آن مصرف شده است.
  25. تنوع را بسیار کنید. هرچه تنوع و متغیرهای شغل زیادتر باشد برای طراحی آسان ترهستید.
  26. لوگو در چندین پلت فرم باید پایدار به عقیده آید.
  27. لوگو باید برای روشنگری ساده به عقیده آید.
  28. از تگ لاینها در لوگو استفاده نکنید.
  29. ایده خودتان را قبل از پیاده سازی در کامپیوتر، با کاغذ و مداد پیاده سازی کنید.
  30. طراحی رو ساده نگه دارید.
  31. از سمبول(لاتین) عالم بهره‌گیری نکنید.
  32. لوگو نباید منحرف کننده باشد.
  33. باید در ارائه لوگو صادقانه قبل رفت.
  34. لوگو باید در رویت – متعادل به نظر آید.
  35. از روانشناسی رنگ ها در طراحی لوگو غافل نشوید.

نکات ضروری در لوگو استاندارد

در طراحی لوگو که یکی از مهترین عناوین بصری مجموعه شما می باشد، باید مطمئن شوید که لوگویی که طراحی می کنید مانند لوگوی شرکت های سایر نبوده و در همان سان منحصر به فرد و دارای طرحی خلاقانه و جدید باشد و به تجارت شما هویت بصری خاصی ببخشد.

می توانید به نکات پایین برای خلق یک لوگوی خوب و تاثیرگذار توجه کنید:

1. لوگو را ساده طراحی کنید. یک طرح ساده تر، بهتر و راحت تر در ذهن بیننده باقی می ماند. مانند لوگوی شرکت Nike. این کاری است که شما هم باید اتمام دهید.

2. ممکن است طراح و مشتری هرگز رو در روی یکدیگر پیمان نگیرند اما باید به مشتری ها چیزی ارائه کنید که می خواهند. یک طراح حرفه ای باید مطابق اراده و سلیقه مشتری طراحی کند. بعد از نقطه نظرات او حتما به طریقی مستحضر شوید.

3. در اولین نشست خویش با مشتری، خاصیت های یک لوگو را کاملا برای او روشنگری دهید. شما هیچ وقت نمی توانید در فضای اندک یک لوگو حجم زیادی از آیتم ها را پیمان دهید.

4. درست است که طرح لوگو باید نوع فعالیت کمپانی شما را به نظاره گر بفهماند، اما در همان سان کوشش کنید طرح بیش از حتماً پدیدار و قابل فهم نباشد که نظاره گر در نگاه اول آن را تشخیص دهد.

5. یک لوگو حتما نباید ارزش های شرکت را ذکر کند، و مشتری شدنی است به پیگیری نماد و پرتو ای بی معنی باشد! اگر چه این جستار کمی غیر معمول است، ولی امکان وقوع آن وجود دارد و به عقیده ما اشتباه نیست. هر چیزی که برای شما تاثیر دارد می تواند باره کاربرد پیمان گیرد.

6. به کارگیری قلم و کاغذ بسیار ساده تر از مانیتور و ماوس است، بنابراین پیشه را با آن ها آغاز کنید. از کامپیوتر برای طراحی طرح پایانی استفاده کنید، اما ایده اصلی خود را روی کاغذ پیاده کنید.

7. شما در قبال حاضر سازی و ارائه طرح به مشتری قول می دهید که باید در موعد تعیین شده شغل را تحویل دهید. اگر احساس می کنید طرح را در مدت 1 هفته تکمیل می کنید از آن ها 10 روز مهلت بخواهید.

8. هنگام طراحی لوگو به تمایلات و گرایشات فکر نکنید، در برابر سعی کنید الی جایی که می توانید یک طرح بکر و اوریجینال ارائه کنید.

9. در نخست طراحی سعی کنید همه چیز ساده و تک رنگ باشد. همچنین از رنگ های بسیار کاربرد نکنید. این مایه می شود حس در هم ریختگی و شلوغی و کمبود مکان در یک طرح کوچک برپایی شود. در پسین کار می توانید به رنگ آمیزی بپردازید.

10. از آیتم های متناسب بهره‌گیری کنید. به عبارت دیگر، اگر شما می خواهید برای یک وکیل یا مشاور حقوقی لوگو طراحی کنید، نمی توانید از طرح های کمدی یا خنده دار استفاده نمایید.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم بخوانید : مشخصات یک لوگو حرفه ای