سوالاتی که از سفارش دهنده طراحی لوگو باید پرسید

سوالاتی که باید از سفارش دهنده طراحی لوگو باید پرسید

اطلاعات دقیق درباره‌ی برند مشتری ، راهی است به سوی اچرای یک پروژه کامیاب که میتوانیم با به کارگیری آن دورنمایی شفاف از ساختار پروژه طراحی لوگویی که می‌بایست اتمام گیرد داشته باشیم.

با کناره هم پیمان دادن این پاسخ‌ها میتوان از خطاهایی مثل طولانی شدن روند کار، از دست دادن سفارش، دو یا چندباره کاری و بروز خطا به علت کمبود اطلاعات بازدارندگی کرد.

مثال در طراحی لوگو

به عنوان مثال: سررسید تحویل پیشه طراحی لوگو، خواسته‌های سفارش‌دهنده، موارد استفاده از پرتو خلق شده و ….
طراحان گرافیک در این دسته با پرسش‌هایی که بخشی از آن به تجربه، مهارت، اشتباهات سفارش‎های قبل و … مربوط است، اقدام به طرح پرسش هایی به چهره شفاهی یا حتی مکتوب از سفارش دهنده می‌کنند.

اهمیت نوع، شیوه بیان، توالی سوال‎ها، یا حتی واقعیت آنها ارتباط به مهارت طراح و شناخت او از جامعه کاری، فرهنگ جامعه‌ی سفارش دهنده، به کارگیری لغات تخصصی آن حوزه‌ی کاری و حتی استفاده‌ی درست از زبان بدن دارد . از این سوال‌ها می‌توانید برای سفارش طراحی لوگو، پوستر و دیگر تولیدات گرافیکی استفاده کنید. نکته مهم تهیه‌ی لیستی چاپ شده و مکتوب با ذکر نام سفارش دهنده و پاسخ‌های وی در باره سفارش است. سفارش‌های شفاهی باعث بروز مشکلاتی در حین پیشه خواهد شد. در انتها، این فهرست باید به تایید هر دوسوی قرارداد برسد.

پرسش‌های پیوسته با کمپانی یا پهنه تکاپو سفارش دهنده :

خدمات یا کالای ارائه شده بدست شرکت‌تان را چگونه توصیف می‏کنید؟
اهداف بلند مدت کمپانی شما چه چیزهایی هستند ؟
چرا به لوگوی جدیدی نیاز دارید؟ اگر لوگوی دیگری دارید، دلیل سفارش دوباره شما چیست؟
رقبای اصلی شما چه گردآور هایی هستند؟
عوامل تمایز شما از رقبایتان چیست؟
محدوده سنی گروه هدف لوگو و مصرف کنندگان شما چیست؟

پرسش‌های مربوط به پروژه طراحی لوگو :

آیا کمپانی شما یک تگ لاین یا شعار دارد؟
اگر جواب شما مثبت است ، آیا علاقه دارید که از شعارتان در کناره لوگو کاربرد کنید؟
آیا تصویر ذهنی خاصی از لوگو ی خویش دارید؟
آیا به رنگ خاصی در لوگو علاقه دارید؟ آیا برند شما رنگ خاصی دارد؟
از چه رنگهایی در طرح لوگو نمی‌توانیم استفاده کنیم؟
اگر بخواهید لوگوی شرکت‌تان را توصیف کنید از چه صفتی بهره‌گیری می‌کنید؟
می‌خواهید چه پیام یا حسی به وسیله لوگو ی شما به بیننده القاء شود؟
ترجیح می‌دهید که لوگوی شما تایپ فیس باشد یا دست نویس؟
از چه تایپوگرافی‌ ای خوشتان می‎آید؟
مثال: اسکریپت، ضخیم، نازک، دست‌نوشت یا طراحی حروف
از لوگو ی شما قرار است کجا استفاده شود؟
مثال: چاپ، وب و …
استعمال اصلی لوگوی شما در کجاست؟
به عنوان نمونه اگر استعمال اصلی لوگو در فضای وب است، لوگوی افقی مناسب‌تر است.
سررسید تحویل پروژه طراحی لوگو چه زمانی است ؟
بودجه اختصاص داده شده جهت طراحی لوگو چه مقدار است ؟
آیا دربایستن به طراحی‌های دیگری در قالب یک مجموعه همراه با لوگوی جدیدتان دارید؟ مثال: کارت ویزیت، پاکت نامه، سربرگ و …
از میان طرح های معروف و شناخته شده لوگو ، چه نوع لوگوهایی برای شما جذابیت بیشتری دارد؟

 

 

شاید مطالعه مطلب زیر نیز برای شما مفید باشد :

چک لیست طراحی لوگو

طراحی لوگو جدید برند HP

طراحی لوگو

طراحی لوگو جدید برند HP

شرکت HP با شناسایی لپ تاپ Spectre،لب تاپی متفاوت را شناسایی کرد و بعد متعلق به ، طراحی لوگو جدید خود را نیز ارائه داد.

لوگوی پیشین HP

پیش از این لوگوی اچ پی Hewlett-packard بود الان پشت اولترابوک جدید ۱۳.۳اچ پی طراحی لوگو جدید اچ‌پی را میبینیم که در آن حروف hp به شکل کاملا مینیمال و خلاصه شده طراحی شده اند.

در سال ۲۰۱۱این سخیف از طراحی لوگو اچ‌پی توسط Moving Brands طراحی شده بود. در آن سررسید hp از نام Hewlett-packard پشت محصولات خویش کاربرد می‌کرد. ولی نهایتا به انگیزه تقسیم شدن اچ‌پی به دو شرکت زیرمجموعه با وظایف کاری کاملامتفاوت، به فکر طراحی لوگو جدید برای محصولات خویش افتاد.

هم اکنون این کمپانی در بخش های سخت‌افزار‌های کامپیوتری و پرینتر‌ها به اتفاق با سوداگری تجاری و مشتریان سازمانی،فعالیت می کند.

 

فراخوان طراحي لوگو

فراخوان طراحی لوگو در سالانه گرافیک دال

فراخوان طراحی لوگو در سالانه گرافیک دال

فراخوان طراحی لوگو

انجمن علمی گرافیک با حمایت معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه هنر ، اولین سالانه دانشجویی گرافیک ” دال” را برگزار می کند.
دال هدف دارد درمیان دانشجویان، به یادگارها معاصر طراحان آینده گرافیک ایران بپردازد .

مکان برگزاری سالانه دال :
خانه هنرمندان ایران / دانشگاه هنر تهران

بخش ها و تمایل های سالانه دال :
دال، در دو تقسیم کلی پذیرش یادبود ها دارد: ١) بخش آزاد ٢) دسته جنبی
در تقسیم آزاد، سوژه کارها می تواند، فرهنگی، اجتماعی و یا تبلیغاتی باشد .

در چهار گرایش: پوستر,طراحی لوگو و هویت بصری,جلد,صفحه آرایی

مقررات عمومی سالانه دال :
١. فقط دانشجویان، حق کمپانی در سالانه دال را دارند. دانشجویان مقاطع گوناگون هر یک از موسسات تعلیم عالی وزارت علوم و تکنولوژی جمهوری اسلامی ایران
٢. محدودیت سنی برای شرکت کنندگان وجود ندارد.
٣. ثبت اسم و ارسال آثار، تنها از طریق وبسایت اختصاصی دال صورت خواهد گرفت.
۴. حق به کارگیری آثار ارسالی، با رعایت حقوق طراح، برای دبیرخانه دال محفوظ است.
۵. آثاری که با قوانین جمهوری اسلامی ایران هم خوانی نداشته باشند، به سالانه مسیر پیدا نخواهند یافت.
۶. در صورتی که اثری کپی تشخیص داده شود، قطعاً رهسپار به سالانه نخواهد داشت و همگی عواقب آن، به عهده صاحب پرتو خواهد بود.
٧. اعضای برگزارکننده و هیئت انتخاب دانشجویی سالانه دال، حق کمپانی در سالانه را خواهند داشت، اما آثارشان، بیرون از چشم وهمچشمی محسوب می شود.
٨. درصورت امکان، یک جلد کتاب، از نشانه ها منتخب، به طراحان راه یافته اهدا خواهد شد.
٩. آثار، در دو بخش باره بازبینی و داوری پیمان خواهند گرفت: ١) هیئت گزینش آثار؛ متشکل از ٧ دانشجوی برتر سلسله طراحی گرافیک ٢) هیئت داوران آثار؛ متشکل از ۵ طراح مطرح کشور
١٠. ثبت اسم و ارسال اثر، به منزله پذیرش کامل قوانین و آیین نامه سالانه دال است.
١١. امکان دارد یادگارها منتخب، به فروش گذاشته شود و تمامی هزینه دریافتی آن، برای برگزارکننده نگاهداشته خواهد بود.
١٢. موارد غیرقابل قبل بینی، به عهده برگزارکننده خواهد بود.
١٣. در صورت ناقص بودن اطلاعات ثبت نامی هر فرد، یادبود ها او به داوری راه نخواهد یافت.

مقررات تخصصی سالانه دال :
١. سالانه دال، در دو تقسیم کلی: ١) دسته آزاد ٢) دسته جنبی ، استجابت نشانه ها دارد.
٢. یادگارها می توانند سفارش دهنده داشته و یا بدون سفارش دهنده باشند.
٣. تاریخ طراحی یادبود ها ارسالی، ترجیحاً مربوط به سالهای اخیر باشند.
۴. محدودیتی در تکنیک طراحی نشانه ها (و نه چاپ) هستی ندارد.
۵. استجابت آثار، فقط در ۴ تمایل سپریدن خواهد گرفت: پوستر,طراحی لوگو و هویت بصری,جلد,صفحه آرایی
۶. شرکت کنندگان می توانند در هر بخش، بیشینه ۵ نشانه و در مجموع ٢٠ نشان ارسال کنند.
٧. یادگارها سری، یک اثر محسوب خواهند شد.
٨. طریق ارسال یادگارها طراحی لوگو :
طراحی لوگو و یا هویت بصری : ابعاد A۴ با کیفیت ٣٠٠ DPI و RGB و با فرمت های JPG یا ZIP یا PDF

هیئت قضات و برگزیدن سالانه دال :
هیئت داوران: بیژن صیفوری / کیانوش ناآشنا پور / فرهاد فزونی / مجید کاشانی / محمدرضا عبدالعلی
هیئت انتخاب : در برگیرنده ٧ دانشجوی برتر طراحی گرافیک

گاه احصاییه سالانه دال :
– واپسین مهلت ثبت اسم و ارسال آثار: ١٠ اردیبهشت ماه ١٣٩۵
– گزینش و حکمیت آثار: اردیبهشت ماه ١٣٩۵
– اعلام پذیرفته شدگان: اردیبهشت ماه ١٣٩۵
– افتتاح نمایشگاه: خردادماه ١٣٩۵
– مراسم پایانی و اهدای جوایز: خردادماه ١٣٩۵

جوایز سالانه دال :
– تمثال دال مشکی و تقدیرنامه به پرتو منتخب در هر میل (بخش آزاد)
– تمثال دال مشکی و تقدیرنامه به اثر برگزیده (بخش جنبی)
– دیپلم افتخار به دو نشان دیگر در هر تمایل (بخش آزاد و جنبی )
– پیکر دال مشکی و تقدیرنامه به اثر برگزیده جوانترین طراح

نشانی دبیرخانه سالانه دال :
تهران / چهارراه ولیعصر (عج) / کوچه بالاور / پلاک ۴ / ساختمان شمالی / طبقه نخستلوگو

 

طراحی لوگو المپیک پاریس

طراحی لوگو المپیک فرانسه

فرانسوی ها میزبان بازی های المپیک ۲۴ هستند از طراحی لوگو یی جدید خود رونمایی کردند . که در طراحی لوگو آن از برج ایفل و اعداد ۲ و ۴ ایده گرفته هست اند.
این طراحی لوگو بدست استودیو دارگون رژ در پاریس رونمایی شده است.

رنگ این لوگو در برگیرنده رنگ ۵ حلقه المپیک است که به شکل رنگین کمانی دیده می شود. بعد از طراحی لوگو المپیک 2024 طراحی لوگو بر روی ساختمان بین المللی (طاق تریئونفو) طراحی شد لغایت کمیته ملی المپیک فرانسه برای چشم وهمچشمی با آمریکایی ها و ایتالیایی ها برای کسب میزبانی بازی های المپیک ۲۰۲۴ اعلام آمادگی کنند.

طراحی لوگو المپیک پاریس

 

طراحی لوگو المپیک پاریس
طراحی لوگو پاریس

ایجاد تمایز در طراحی لوگو

 ایجاد تمایز و تولید هویت در طراحی لوگو

طراح کره‌ جنوبی با به کارگیری حروف الفباو لوگوی شخصی خویش را در سخیف های مختلف کار کرده و کوشش نموده است با ارائه و نمایش یک لوگوی شخصی در بیان ها و تکنیک‌های مختلف، تاثیر گذاری و تفاوت نمای بصری بوجود آمده را در حالت های گوناگون رسیدگی کند.

همچنین او در این کار، به جای تکیه به سخیف های گذشته، تجربیات جدید خود را برای خلق این یادگارها به پیشه اسیر است و درنهایت سعى کرده لوگوی نهایی را با تکنیک ها و متریال هاى متفاوت، از دوبعدى گرفته الی سه بعدى و حتى موشن گرافیک، تجربه کند.

« هوانگ » معتقد است روشی که او برگزیدن کرده بهترین طریق برای شناسایی لوگوی خویش به عموم ملت است و پذیرفتن می‌کند که در این مسیر علاوه بر تجربه روش‌های جدید برای شناسایی خود، بدنبال تلفیق تنوع و هویت نیز بوده است و از این جهت عنوان پروژه خویش ترکیبی از واژه ها هویت و تنوع می باشد گذاشته است.

لوگو-نشانه (3)

 

فراخوان طراحي لوگو

طراحی لوگو مؤسسه آموزش عالی ایوانکی

طراحی لوگو مؤسسه آموزش عالی ایوانکی

 

دانشگاه ایوان کی. به عنوان احد از 7 مؤسسه تعلیم عالی غیر انتفاعی برتر مملکت (اعلام شده از جانب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) کامیاب به ارتقای رتبه و تبدیل چگونگی به دانشگاه بالکن کی شده است. از این جهت این دانشگاه در نظر دارد طی پیکار ای اقدام به طراحی آرم (لوگو) خویش نماید.
جوایز طراحی لوگوی مؤسسه تعلیم عالی ایوانکی

آثار ارسالی در هیئت قضات در برگیرنده ا.ساتید گرافیک و مدیران دانشگاه ایوان کی مورد بررسی. قرار خواهد گرفت و به 5 طرح برتر جوایز نفیسی به رسم خاطره اهدا خواهد شد.

5 طرح برتر هرکدام یک نیم سکه بهار آزادی به به اتفاق لوح تقدیر
طرح برگزیده از میانی 5 طرح 1 سکه تمام بهار آزادی به به اتفاق لوح تقدیر
تاریخ های مهم

*مهلت ارسال آثار: 15 اسفند 1394(تا 20 فروردین 1395 تمدید شد)

*اعلام نتایج اولیه: 20 فروردین 1395(تا 30 فروردین 1395 تمدید شد)

*اهدای جوایز: 13 اردیبهشت 1395
مشخصات نشانه ها طراحی لوگوی مؤسسه آموزش عالی ایوانکی
درج نام “وزارت علوم، تحقیقات و فناوری” و وانگهی عبارت “غیر انتفاعی – غیردولتی” با اندازه ای کوچکتر از عنوان اصلی “دانشگاه بالکن کی” در محلی مناسب و متناسب در طرح های پیشن.هادی الزامی است.
کلیه یادبود ها ارسالی می بایست یک نسخه انگلیسی به به اتفاق داشته باشد.
(لازم به بیان است که در نسخه انگلیسی فقط عنوان Eyvanekey University لازم است بجای دانشگاه بالکن کی درج گردد و دیگر عناصر گرافیکی اثر می بایست پارسی و بومی باشد)
هر طرح می بایست حائز توضیحات کامل درباره تکه ها نقش و عناصر بصری (المان ها) بکار گرفته شده درآن باشد. (در قالب یک فایل word هم نام با نام فایل طراح اصلی)
نشانه دانشگاه بر اصول سادگی، زیبایی، گویایی، جامعیت و رعایت اصول بنیادین طراحی استوار باشد.
محتوای نشانه ها ارسالی باید مطابق با ارزش های فرهنگی، ملی، اسلامی و قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد.
آثار پیشنهادی باید فاقد هرگونه تش.ابه دقیق یا تقریبی با نشان‌ سایر مراکز دانشگاهی و یا غیردانشگاهی در داخل و بیرون از کشور باشد.
یادگارها ارسالی می بایست قابلیت استفاده به صورت رنگی و. دورنگ داشته باشند.
یادگارها در قطع A4 و با فرمت JPG، JPEG و یا TIFFو با روشنی معادل 300dpi و قابل اجرا در اندازه‌های مختلف باشد.
هر فرد مجاز به ارائه بیشینه 3 نشان پیشنهادی در سه طرح متفاوت و جداگانه روی صفحات مجزا می باشد.
هر فرد می بایست مشخصات و پیشینه تکاپو خویش را در قالب یک فایل مجزا به به اتفاق یادبود ها پیشنهادی ارسال نماید.

در صورت پذیرفته شدن اثر، طراح می بایست یک نسخه از طرح به صورت دستک لایه باز(Open Layer) را به دبیرخانه مسابقه ارسال نماید.
شیوه ارسال نشانه ها طراحی لوگوی مؤسسه تعلیم عالی ایوانکی

علاقمندان می‌توانند یادگارها خود را از طریق رایانامه و یا به آدرس دبیرخانه (مندرج در انتهای فراخوان) ارسال نمایند.
نشانی دبیرخانه.

ایوان کی، بلوار نشان اله طالقانی، خیابان د.انشگاه، دانشگاه بالکن کی، دبیرخانه مرکزی با ذکر پیکار طراحی آرم یا لوگوی دانشگاه

لطفاً در اثناء ارسال ایمیل سوژه ایمیل خود را “طراحی نشانه دانشگاه ایوانکی” عنوان نمائید.
تلفن تماس: 34521563 – 023 و 34521580 – 023

 

 

برای مشاهده اخبار بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید :

فراخوان مسابقه طراحی لوگو

طراحی لوگو با استفاده از عدد فی

طراحی لوگو

عدد فی از بخش دو خط که گرد از آن‌ها از دیگری بزرگتر باشد به دست می‌آید و آن شماره مساوی ۱٫۶۱۸ است. یکتا از ویژگی‎ها‎ی قابل پروا شماره فی این است که اگر یک یکتا از شماره فی را کم کنیم، مقدار آن با عکس خودش برابرمی‎شود.

 

طراحی لوگو بر اساس عدد فی
طراحی لوگو بر اساس عدد فی

 

کاربردها و عملکرد عدد فی

1- گرد از مهمترین ‎ کاربردهای شماره فی ،استفاده در صنعت معماری می‎باشد. نمونه بارزی که می‎توان اسم برد، برج زادروز می‎باشد. این بنا درازا 63 متر و پهنا 42 متر دارد که بنابراین 5/1=/42 63 و به عدد زرین کم و بیش می‌باشد.

2- به کارگیری عدد فی در طراحی و ترسیم اشکال هندسی استعمال زیادی دارد، که به صورت رعایت شماره ۱٫۶۱۸ در در ترسیم اضلاع خرده گوناگون مانند مستطیل، مثلث متساوی‌الساقین،دایره و … می باشد.

3- در طبیعت نیز شماره فی مایه شگفتی بعضی از مهندسین شده است. برای مثال در گل آفتابگردان، دانه‌هایی که به شکل مارپیچ رشد کرده‎اند، نسبت قطر هرمارپیچ به مارپیچ بعدی، همان شماره فی می‏باشد. در ضمن اگر در هر کندوی زنبور عسل، تعدادزنبورهای ماده را به نر تقسیم کنیم، به عدد فی می‎رسیم. شماره فی در فاصله راز انسان الی زمین و بخش آن بر فاصله شکم لغایت زمین، بدست می‎آید.

طراحی لوگو بر بنیاد عدد فی

4- عدد فی در گرافیک و طراحی لوگو نیز کاربردهای زیادی دارد. با پروا به اینکه لوگوها نیز طبق اشکال هندسی طراحی می‎شوند، پس استفاده از عدد فی می‎تواند مهندسین و طراحان را مدد نماید.

 

طراحی لوگو بر اساس عدد فی

طراحی لوگو بر اساس عدد فی

با پروا به این که بسیاری از معماران و طراحان از شماره فی برای طراحی کارهای خود کاربرد می‎کنند، علائم بازرگانی نیز مستثنی از این فرمایش نیست. به عبارت سایر از آنجا که طراحی لوگو نیازمند یک طراحی دقیق و منظم است، ذهن طراحان و گرافیست‎ها‎ با نسبت عدد فی راحت‎تر و بهتر می‎تواند عمل نماید.

 

طراحی لوگو بر اساس عدد فی
طراحی لوگو بر اساس عدد فی

 

مثال هایی برای به کارگیری شماره فی درطراحی لوگوهای معتبر و برتر عالم
طراحی لوگوی اپل

لوگوی اپل به چهره یک سیب است که در یک طرف آن به چهره گاز زدگی می‎باشد. این طرح بدست یک چهارگوش به به اتفاق دایره‎ها‎یی سپریدن شده که با نادیده گرفتن قسمتی ازدایره‎ها‎ و ترکیب آنها، لوگوی اپل به وجود آمده است.
لوگوی توییتر

این لوگو نیز همچون لوگوی اپل از دایره‎‎ و تعدادی چهارگوش برپایی شده که با استفاده از شماره فی، دایره‎ها‎ بخش بندی شده و در ساحل هم پیمان گرفته‎اند و شکل یک پرنده را برپایی کرده‎اند.
لوگوی پپسی

شرکت پپسی لوگوی خویش رابا به کارگیری دایره‎ها‎یی که توسط شماره فی تقسیم بندی شده، ساخته است.
مزایای به کارگیری عدد فی در طراحی لوگو

– طراحی دقیق و منظم لوگو

– سرعت عمل در کار

– زیبایی در طرح به دست آمده

– امکانات فوق العاده برای طراحی لوگوهای متنوع

– قابلیت تغییر سایز و شکل بصورت دلخواه

 

بسترهای انتشار لوگو

انتشار لوگو

 

یک لوگو در بر گیرنده اطلاعات ضروری از اسم و پیام برندشماست و تاثیر به سزایی در جذب و یا عدم جذب مشتریان داشته و باید ماندگار، ساده، گویا، جدا و متمرکز بر بیننده منظور باشد.باید بدانیم که حتی بهترین لوگوها پس از فرایند طراحی در بالاترین سطح دیزاین، باید هوشمندانه، با برنامه و مکرراً انتشار یابد .

بسته بندی محصولات

استفاده از لوگو در طراحی بسته بندی محصول، گرد از مهمترین و تاثیرگذارترین طرفندهای انتشار هویت سازمانی کمپانی شما بوده و از عوامل ضروری کامیابی و تثبیت لوگو در اذهان مشتریان به آمار می رود،که باید بدست ایده پردازان و طراحان پیشه ایی صورت پذیرد. بسته بندی ضعیف کالا نه فقط تصور، درک، شخصیت، و تمایل برگزیدن مشتری را نسبت به آن کاهش داده و افت فروش را به دنبال خواهد داشت، بلکه مایه انزوای لوگو در بین دیگر رقبا می گردد.

مشاوره با طراحان گرافیک و طراحی یک بسته بندی چیره دست و جایگذاری صحیح لوگو در آن منجر به بخت اغلب هویت شما در بین مشتریان گردیده و افزایش فروش را در پی خواهد داشت . مشتریان شما به دنبال خرید بهترینها با بهترین طراحی و بسته بندی هستند. با کمی دقت خواهیم دید که امروزه اکثر برندهای کبیر و جهانی از لوگو بی همتا خویش به عنوان مهمترین عنصر تصویری برای بسته بندی محصولاتشان بهره‌گیری می کنند

اوراق اداری

از لوگوی خویش در طراحی اوراق اداری استفاده کنید. اولین و بدیهی ترین نیاز هر سوداگری در پهنه تبلیغات دارا بودن یک لوگوی ریشه دار و پس از آن اوراق اداریست. این بستر لوگوی شما را در ارتباطات درونی و بیگانه شرکت انتشار داده و برجسته می کند. مواردی که در این بستر در خدمت دیده شدن لوگو هستند عبارتند از: ویزیت، سربرگ، یادبرگ، فاکتور، گونه ها پاکتهای پستی، اسناد سازمانی و … البته باید اطمینان حاصل کنید که لوگوی کمپانی شما در اندازه و رنگ مناسب و در راستای استراتژی برندتان به وظیفه ی خویش در داخل و بیرون از محیط شغل عمل کند.

اوراق اداری بستری بسیار پسندیده برای پیاده کردن ایده و شعار سازمان شماست، چرا که امکانات اکثریت در رنگ، اندازه، جنس و قالب طراحی برای به تصویر کشیدن پیام شما دارد. به راستی اوراق اداری بخش مکمل لوگو در هویت بصری یک سازمان را ایفا می کند که کمک شایانی به فهم بهتر، سریعتر و ماندگارتر پیام و مفهوم سازمان شما در لوگویتان می کند.

کمپین تبلیغاتی

کمپیمن تبلیغاتی با هدف به فروش رساندن محصول یا خدمات یک سازمان شکل می گیرد. به همین علت مدیران تبلیغاتی تمام تمرکز خود را بر روی خاصیت ها و مزایای فرآورده قرار نمی دهند. البته اینگونه نیست که تکامل یک کمپین و طرح های تبلیغاتی آن بدون اینها شکل نمی گیرد، اما نمی طاقت طراحی لوگو و حضور آن را در یک کمپین تبلیغاتی و… نادیده گرفت. چراکه وظیفه لوگو گسترش و حفظ بستگی بخردانه و عاطفی آن به چهره مداوم و در بالاترین سطح ممکن در هوش ها مشتریان و در راستای اهداف برند و برنامه های یک کمپین تبلیغاتی می باشد. البته این بدان معنی نیست که لوگوی خود را می توانید برروی فرآورده نامرغوب و غیر رقابتی بگذارید، چراکه این مسئله خود دلیلی مهم در ناکامی کل مانع شدن هویت شما و رکود کسب و کارتان خواهد شد. لوگو ملموسترین عامل بر انگیخته شدن احساسات و ادراک مشتربان بوده و منجر به فروش یک محصول هر چند گرانقیمت می شود.

 

شاید مطالعه مطلب زیر هم برای شما مفید باشد :

تاریخ انقضاء لوگو

رازهایی برای طراحی یک لوگوی موفق

رازهایی برای طراحی یک لوگوی موفق

طراحی لوگو

طراحی لوگو مایه پیوستگی مشتری با محصولات و توانایی های شما می شود.لوگو نشانه عملکرد ما است پس باید بهترین و روشن ترین تصویر را از ما به نمایش گذارد. تصاویر، ارزش و اعتبار واژگانی است که مفهوم و راه و روش یک لوگو را نشان می دهد. مواردی وجود دارد که باید در طراحی لوگو بدان پروا کرد!

به یاد ماندنی

یک لوگو باید در عین سادگی در یادها هم باقی بماند، اگر لوگوی شما این ویژگی را دارا باشد کمک می کند که مشتری خدمات و یا محصولات شما را فهم کند و نسبت به آن دریافتن مالکیت خواهد داشت. اما به گونه ای متفاوت در اذهان باشید. و بدانید که جذابیت فونت های باره استفاده، در عدم همگنی و کشمکش آن است و چیرگی هوشمندانه و چیره دست طراحان در این فرمایش مایه افزایش شهرت برند شما می شود.

یکی از خاصیت هایی که مایه به یاد ماندنی شدن لوگوی شما می شود، اینست تصویر آن باید هم متمایز از هزاران لوگویی باشد که مشتریان شما در روز آنها را می بینند و هم برایشان آشنا باشد و با خاصیت های فرهنگی و جغرافیایی و حتی ادبی و بومی آنها سازگار بوده و از آن یک دانش اجنبی نباشد.

هماهنگ

لوگوی شما انعکاسی از برند شما بروی مشتریانتان است که باید با ایده ها، کسب و کار و اسم ســازمان شما منسجم باشد و در یک نگاه پیام شما متعلق به بصورت سر راست و یا غیر مستقیم استنباط شود. اگر لوگوی شما ظاهری پیچیده داشته باشد، در نقطه نظر مشتری آمیزه ای پیچیده از چندین سوداگری خواهد داشت. بعد اینکه استراتژی پیام برند شما چیست زیاد مهم است و اینکه طراحان گرافیک لغایت چه مرز می توانند آن را در قالب طراحی لوگوی سازمانتان به مخاطبان منتقل کنند از اهمیت گزیده تر ای برخوردار است.

 

شاید مطالعه مطلب زیر هم برای شما مفید باشد :

تاریخ انقضاء لوگو

ایده پردازی در طراحی لوگو رایتل

ایده پردازی در طراحی لوگو رایتل

طراحی لوگو رایتل

 

این لوگو ترکیبی از سه دایره است که اشاره غیر مستقیم به نسل سوم سیم کارت 3Gدارد. این دایره‌ها که ترکیبی از رنگ‌های سفید و بنفش ارغوانی است حلقه‌ای را می‌سازد که تعهد و پیمان را به ذهن متبادر می‌نماید و مظهر مناسبی برای اخلاقی بودن این برند است.

رایتـل برندی پیشرفته، با کاربری آسان مهیج و خودمانی است.

در طراحی لوگوی رایتـل از فرم‌های مدور بهره‌گیری شده است که ضمن تداعی امواج آنتن‌ها ، هویت مهیج و ساده برند را نیز نشانه می‌دهد.

 

دلیل گزینش این رنگ‌ها این است که علاوه بر ایجاد تمایز با دیگر برندهای تلفن‌های به اتفاق کشور، بتواند با مخاطبان خود پیوستگی خودمانی بر قرار کند.

لوگوی شرکت رایتل ، طراحی آرم یا برند رایتل

لوگوی این برند مهیج، ساده، پویا، پیشرو، بدیع، غیر تکراری و به یاد ماندنی است.

LOGO DESIGN

راهنمای مفید در طراحی لوگو

راهنمای طراحی لوگو

 

قبل از اینکه شما یک لوگو را طراحی کنید ، باید بدانید یک لوگو چیست و چه چیزهایی ارائه می دهد.

یک لوگو فقط یک علامت نیست

در واقع انعکاس دهنده تصویری ازیک کسب و کار از طریق استفاده از شکل، فونت، رنگ، و یا تصاویر است.

یک لوگو الهام تقسیم ، شناخت و تحسین برای یک شرکت یا محصول است و قصد ما به عنوان طراح این است که لوگویی طراحی کنیم که ما را در رسیدن به اهداف مذکور مدد رساند .
قوانین و اصول طراحی لوگو را یاد بگیرید

حالا که شما می دانید لوگو چیست و نشانه دهنده چیست باید یاد بگیرید که چه چیزی باعث می شود یک لوگو موفق شود وهمچنین باید قوانین اساسی و اصول طراحی لوگو را فرا بگیرید.
همانطور که دیوید می گوید:

  • لوگو باید قابل توصیف باشد
    لوگو باید به یاد ماندنی باشد.
    لوگو باید حتی بدون رنگ موثر باشد.
    لوگو باید پیمانه پذیرباشد به عنوان مثال حتی زمانی که تنها یک اینچ است کارساز باشد.

بررسی علل موفقیت ها و اشتباهات سایر طراحان لوگو

لوگو های موفق

حالا شما می توانید براساس قوانین موجود بین لوگوهای خوب و بد تمایز قائل شوید.
به عنوان مثال، بیایید نگاهی به لوگوی نایک بیندازیم. این لوگو بدست کارولین دیویدسون در سنه 1971 تنها با 35 $ برپایی شده بود، در همان سان هنوز لوگویی قوی، به یاد ماندنی، بدون رنگ کارساز و به راحتی پیمانه پذیر است. ساده، روان و تند است، و نشانه دهنده بال مجسمه معروف الهه یونانی فتح است، نایک (مناسب برای یک سوداگری البسه ورزشی) نایک تنها یگانه از طرح های زیاد بزرگ است، در باره سایر برندهای معروف فکر کنید و انگیزه ها کامیابی آنها را بررسی کنید.
لوگوهای نه چندان موفق

ما می توانیم اشتباهاتی که طراحان لوگوهای نه چندان کامیاب را تحلیل کنیم و از تکرار آن ها پیشگیری کنیم.
ایجاد فرایند طراحی لوگو خود

حالا که می دانیم لوگو چیست و چه اصول و قواعدی برای طراحی لوگو مهم هستند و چه چیزی مایه می شود الی یک لوگو کامیاب شود، اکنون ما برای آغاز فرایند طراحی حاضر ایم این مشکل ترین بخشی از این 5 نکته است، و سوژه باره بحث ما را در خویش دارد. پردازش هر فرد متفاوت است و تجربه اثر می دهد که معمولا عامل کلیدی برپایی فرایند طراحی لوگو است .برای نمونه نگاهی به فرایند طراحی دیویدمی اندازیم:
به طور خلاصه، پروسه طراحی لوگوها معمولا متشکل از:

مختصر طراحی مختصر
تحقیقات و طوفان مغزی
طراحی
نمونه سازی و مفهوم سازی (مرحله 5)
ارسال به مشتری برای نقد و بررسی
اصلاح و اضافه کردن نکات تکمیلی
عرضه فایلها به مشتری و ارائه خدمات به مشتریان

یادگیری نرم انگیزه ها و کامل کردن طراحی لوگو

اگر لغایت کنون پیش یا در درازا فرایند طراحی خود گیرکرده اید، در زیر بعضی از راهبری ها برای افزایش خلاقیت شما ارائه شده است.

فراخوان طراحي لوگو

طراحی نشان تبریز

طراحی نشان

 

فراخوان طراحی نشان تبریز و طراحی لوگو  انتخاب تبریز از سوی سازمان همکاری اسلامی عنوان پایتخت توریسم کشورهای اسلامی سال 2018 .

به گزارش روابط عمومی گردانیدن همه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، فرزین حق پرست با اشاره به اهمیت برگزیدن تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 از جانب سازمان همکاری اسلامی گفت: کسب این عنوان برای شهر تبریز، فرصت مغتنمی است لغایت این شهر را به عنوان یک مقصد پرجاذبه توریسم در دانشمند شناسایی کنیم.

دبیر شورای سیاست گذاری تبریز 2018 افزود: به همین قصد شورای سیاست گذاری تبریز پایتخت توریسم کشورهای اسلامی 2018، در عقیده دارد، طراحی نشان (لوگو) این مهم را به قصد مشارکت هنرمندان در راستای معرفی هرچه اغلب تبریز، به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سنه 2018 به پیکار بگذارد.

حق پرست با تأکید بر برندسازی پسندیده تبریز گفت: بازنمایی ویژگی­های تاریخی، فرهنگی و اسلامی تبریز در طراحی نشان، باره پافشاری قرار گرفته است.

خاطرنشان می شود این پیکار پایین عقیده شورای سیاست­گذاری تبریز 2018 و با همکاری استانداری آذربایجان شرقی، گردانیدن همه میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریسم آذربایجان شرقی و شهرداری تبریز برگزار خواهد شد و از علاقمندان دعوت می شود جهت کسب اطلاعات اغلب به وب­سایت گردانیدن کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی به آدرس اینترنتی ما مراجعه نمایند.

 

 

برای مشاهده اخبار بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید :

فراخوان مسابقه طراحی نشانه

بازطراحی لوگو کفش ملی

بازطراحی لوگو کفش ملی

باز طراحی لوگو

گروه صنعتی کفش ملی فراخوان طرح باز آفرینی هویت سازمانی کفش ملی را منتشر کرد.

علاقمندان برای شرکت در این مسابقه می توانند ضمن مطالعه فراخوان زیر در بخش های گوناگون طراحی داخلی فروشگاه ها و سردرب فروشگاه‌ها ، طراحی هویت سازمانی و طراحی سناریو و استوری برد شرکت نمایند.

بازطراحی لوگو کفش ملی

 

برای مشاهده اخبار بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید :

فراخوان مسابقه طراحی لوگو

 

طراحی لوگو اداره آموزش پرورش

طراحی لوگو

طراحی لوگو اداره آموزش پرورش

یک آژانس مشاوره طراحی گرافیکی گرافین که در سال ۲۰۰۲ بدست طراحانی با انگیزه‌ا‌ی زیاد و اهدافی مشترک برای خلق موضوعات بصری و طراحی لوگو راه اندازی شده است .

آنها در در زمینه‌های طراحی نام بازرگانی یا همان نشانه، هویت بصری، چاپ و نشر و طراحی وب کار و جنبش می‌کنند.
از جمله پروژه‌های بازپسین این آژانس، طراحی هویت بصری و طراحی لوگو برای اداره‌ی تعلیم و تربیت شهر شلون-سور-سون فرانسه بود.

هدف آنها طراحی پروژه‌ای برای معرفی جذاب سیستم آموزشی و آشنایی با تحصیل راحت در آن و امکانات اخص دوران مدرسه بود. در نهایت آنها یک مجموعه‌ی ساخت و ساز را طراحی کردند که به وسیله ی آن، لوگو، پیکتوگرام و عکس ها و حتی تایپوگرافی های چند رنگ را نیز طراحی کردند.
در این استودیو، هر عضوی تمام تاب خویش را برای رسیدن به کمال به پیشه می‌گیرد و اعتقاد دارند که هویت بصری، بدون رسیدن به نتیجه و اعتبار ارزش چندانی ندارد و امروزه برای رسیدن به تمایز تغییر باید از کارهای تکراری در فضای سوداگری فرارکرد وفرمول های جدیدی را تست و آفرینش کرد.

فراخوان طراحی لوگو اخبار فناوری

فراخوان طراحی لوگو اخبار فناوری

 

پایگاه خبری صورت و تازه ها تکنولوژی در نظر دارد طراحی لوگوی پارسی “چهره و اخبار فناوری” و انگلیسی خویش را به مسابقه بگذارد.

لذا از کل علاقه‌مندان و طراحان ارجمند دعوت می‌شود طرح‌های پیشنهادی خود را با توجه به شرایط پایین برای ما ارسال نمایند.
در واپسین،انجام این فراخوان به طرح برتر انتخابی، به رسم یادبود لوح تقدیر پایگاه خبری و یک شماره نیم‌سکه بهار آزادی تعلق می‌گیرد.
شرایط نشانه ها ارسالی :

-1 مهلت ارسال الی 30 بهمن ماه ۹۴ می‌باشد.

-2 فایل ها به ایمیل با جستار “فراخوان طراحی لوگو” ارسال گردد.
– 3 ارسال مشخصات هنرمند (نام و اسم خانوادگی، عدد تلفن همراه، ایمیل) الزامیست.
-4 طرح ارسالی با روشنی ۳۰۰ dpi باشد.

-5 هیچ محدودیتی در شمار آثار ارسالی هستی ندارد.
-6 در صورت پذیرفته شدن طرح ارسالی، می بایست فایل باره نظر به فرمت vector ارسال شود.

-7 بدیهی است این یادبود ها باید دست اول بوده و ناقض قانون حق تکثیر (کپی رایت) نباشد.
دوستان عزیز در صورت هرگونه سوال می توانند موارد مربوطه را به آدرس ایمیل یادشده ارسال نمایند و یا از ساعت 10 لغایت 17 به شماره تلفن 07132334896 تماس حاصل نمایید.

 

 

برای مشاهده اخبار بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید :

فراخوان طراحی لوگو

چگونگی ارائه هویت بصری برند

چگونگی ارائه هویت بصری برند

 

لوگو یا هویت بصری هر برند منحصر به فرد و خلاقانه است.

ایده و رنگ‌هایش عالی هستند، اما به نظر می‌رسد خیلی‌ها از آن در پورتفولیو ، شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها بازدید نمی‌کنند و حتی خیلی ناچیز در مورد آن نظر می‌دهند.

تا حال که فکر کردید چرا؟

چرا برخی طرح‌ها هزاران بار لایک می‌شود، به اشتراک گذاشته می‌شود و عقیده داده می‌شود ولی طرح شما به این چهره نیست. این رخداد چه بسا به این معنی باشد که طرح شما خیلی خوب نیست؛ اما با این فرض که طرح شما بسیار عالی‌ است چرا چنین اتفاقی می‌افتد؟
در جهانی که ما زندگی می‌کنیم، هرروز با هزاران ایده دیزاین، اید‌‌ه‌های گوناگون یا یکسان مقابل هستیم اما چیزی که زیاد مهم است روش ارائه‌ی خیلی خوب است. همانطور که شما برای متقاعد کردن مشتری و سفارش دهنده در رابطه با طراحی لوگوی خوب خود و یا بروشورهای جالبی که تهیه کردید، تلاش می‌کنید، باید به همان شیوه مخاطبین و مشتری‌های احتمالی و مجازی خود را نیز متقاعد کنید. ایده خودتان را به چهره بصری ارایه دهید. اینکه شما چگونه به این لوگو رسیده‌اید و چه روند فکری‌ای را تعقیب کرده‌اید، منبع الهام شما چه بوده است. چرا، چگونه و از کجا به این ایده رسیده‌اید… تمام این‌ها اطلاعات ارزشمندی هستند که یکم اینکه حرفه‌ای بودن شما را نشانه می‌دهد و دوما نشانه می‌دهد که چه مقدار برای کارتان اهمیت قائل هستید و عاشق کارتان هستید و می خواهید با استعداد خود بر سایرین کارایی بگذارید. این شغل مایه می‌شود که شما بهره اکثریت از تحسین و توجه ملت را به سمت خویش جلب کنید و سرانجام مشتری‌های اکثریت نیز جذب شما شوند!
این را امتحان کنید و مطمئن باشید که بی گمان به کارتان رونق خواهد بخشید.

 

چگونگی ارائه هویت بصری برند, طراحی لوگو

طراحی لوگو رقابت های اسکیت سرعت

طراحی لوگو رقابت های جهانی اسکیت سرعت

کمیته سازماندهی برگزاری مسابقات اسکیت سرعت قهرمانی دانشمند برای طراحی لوگوی این مسابقات از علاقه مندان و طراحان دعوت به عمل آورد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکیت، کمیته سازماندهی برگزاری مسابقات اسکیت سرعت قهرمانی عالم که در شهر نانجینگ (پایتخت ورزش های رولر جهان ) در کشور چین ساختن شده است در این فراخوان از همگی علاقمندان دعوت کرده تا لوگوی پیشنهادی خود را برای مسابقات قهرمانی دانشمند با در عقیده اخذ مضامین زیر ارائه دهند.

لوگوهای طراحی شده باید انعکاس دهندۀ ارزش های اخص این ورزش باشد. وانگهی این طرح می باست انعکاس دهندۀ روح المپیک باشد. نشان دادن زیبایی های شهر نانجینگ نیز از دیگر مواردی است که باید در این طرح به آن پروا داشت.

گفتنی است به برندگان نهایی، جوایز نقدی تعلق می گیرد.

طرح پیشنهادی جهت جمع آوری و ارسال به دبیرخانه بازی های جهانی می بایست تا پسین وقت اداری روز دوشنبه 19 بهمن ماه سال جاری به پست الکترونیکی فدراسیون با سوژه لوگوی مسابقات قهرمانی عالم 2016 ارسال گردد.

 

LOGO DESIGN,طراحی لوگو

 

 

برای مشاهده اخبار بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید :

مسابقه لوگو

طراحی لوگو جدید Bing

طراحی لوگو جدید Bing

 

مطمعنا برای جستجوی یک کلمه یا هر چیزی در اینترنت، نخستین گزینه‌ای که به ذهن هر کاربری می‌رسد، استفاده از موتور جستجوی گوگل است. ولی در کنار گوگل سرویس‌های دیگری نیز تکاپو می‌کنند که شناخته شده‌ترین آن‌ها یاهو و بینگ هستند. مایکروسافت کماکان به تقویت و درمان سرویس جستجوی خود امیدوار بوده و در این امتداد نیز سعی می‌کند. ردموندی‌ها در پسینیان اقدام خود، آیکن این سرویس را تغییر داده‌اند.

مایکروسافت با تغییر آیکن سرویس جستجوی بینگ به این موضوع اشاره کرده که کماکان در فکر بهبود سرویس جستجوی خویش و ارائه‌ی خدمات بهتر به کاربران است. لوگوی جدید سرویس جستجوی بینگ رنگ سبز به خویش گرفته و طراحی آن با حذف جزئیات، اریکه شده است.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط سخن‌گوی مایکروسافت، دلیل اصلی تغییر رنگ در لوگوی جدید، دیده شدن بهتر رنگ سبز در مقایسه با رنگ زرد است و از این‌رو این شرکت انتظار دارد لغایت لوگوی جدیدش بیش از هر سررسید دیگری دیده شود. این برای دومین بار در تاریخ راه اندازی و راه‌اندازی سرویس جستجوی بینگ است که ردموندی‌ها اقدام به تغییر لوگو می‌کنند. این کمپانی پیش از این در سنه ۲۰۰۹و پس از آن در سنه ۲۰۱۳ میلادی لوگوی سرویس بینگ را تغییر دیتا بود. ریک ون در کوی، قائم مقام مایکروسافت در بخش تبلیغات در این خصوص چنین بازگویی دیدگاه کرده است: ما چشمداشت داریم لغایت سرویس جستجوی بینگ همچنان با روند رو به رشدی مقابل شده و در مسیر پیش‌بینی شده بدست مایکروسافت ترقی کند. ما فقط موتور جستجویی هستیم که رشدی پیوستگی دار و ثابت را تجربه می‌کنیم. سهم مایکروسافت در ۲۶ فصل پسین بصورت پیوسته داری تداوم پیدا کرده است. ما هرگز در فکر توقف نیستیم

باورهایی برای یک طراح لوگو شدن

چه چیزی از شما یک طراح عالی می‌سازد؟

مطلب آماده بر بنیاد شرح حال و مصاحبه با بیش از ده تن از طراحان و دیزاینرهای چیره دست و مشهور آماده شده است. در این پست، ما لیستی از ۶باور اصلی که بین همه‌ی آنها مشترک است را برای شما به اشتراک گذاشته ایم، ۶باوری که براساس آن، طراحان حرفه‌ای پیشه می‌کنند، حیات می‌کنند و از دیزاین لذت می‌برند. بیایید آنها را با هم بازبینی کنیم:

باور اول: شما در حین کار کردن تنها درحال طراحی جدیدی نیستید بلکه در حال حل مشکلات هستید با طراحی لوگو .

خلق تصاویر قشنگ بخشی از کاری است که شما انجام می‌دهید؛ اما همه‌ی شغل شما خلق این عکس ها نیست. روند شغل و تفکر شما در مورد موضوع، برمبنای شناختی است که از مشتری، فرآورده و بیننده خود به دست می‌آورید. در ضمن تلاش‌های منحصر به فرد شما برای پیدا کردن یک مسیر حل عالی برای دشوار و احتیاج سفارش دهنده بخش مهمی از حرفه‌ی شماست. پیش از آغاز به طراحی، شما احتیاج دارید کل چیز را درباره‌ی موضوع بدانید و درک کنید، چون حقایق، بینش‌ها و اطلاعاتی را که در حال اتمام پیشه کشف می‌کنید، سوخت اولیه برای خلاقیت شماست.

باور دوم: شما با کلمات و تصاویر آغاز می‌کنید.

ایده‌ها پیش از اجرا می‌آیند و شما می‌دانید که چگونه یک طرح تباه را کنترل و از اجرای آن ممانعت کنید. فکر کردن در باره ویژگی‌ها و استعاراتی که راستی را در باره محصول شما پدیدار می‌کند بخشی از برنامه‌ی یومیه شما است.در دنیای طراحی، تفکر راهبردی قبل از فتوشاپ می‌آید. برای شروع تمام ایده‌های خوب و بدتان را با واژه ها و عکس ها اتود زده و بازبینی می‌کنید.

باور سوم: شما تفاوت بین کمال و دشوار کار کردن را می‌دانید.

صداقت بی‌رحمانه، بخشی از سیاست کاری شماست. شما تعداد زیادی از ایده‌ها و طرح‌هایتان را الی زمانی که به ایده‌ی درست و قابل قبولی دست پیدا نکرده‌اید بعید می‌اندازید. واقعیت این است که… هیچ رازی جز مشکل کار کردن وجود ندارد. اما شما می‌دانید که وقتی بهترین پیشه را سپریدن دهید می‌توانید به راحتی سخت‌ترین پیشه را نیز سپریدن دهید.

شما محدودیت‌های خود را باید بشناسید و همین‌ها توان شما را بیشتر می‌کنند. شاید دیگران از شغل شما راضی باشند اما خوشنود کردن خودتان سخت‌ترین تقسیم ماجراست.

باور چهارم: ممکن است اداء به جزئیات کار، مایه اذیت شما شود؛ ولی خودتان خوب می‌دانید که این تلاش برای چیست.

سال‌ها طول می‌کشد که شما بتوانید اطرافیان و دیگران را قانع کنید که چرا شما به طور جنون‌انگیزی روی جزئیات متمرکز می‌شوید، بدون این که به نگاه‌های تعجب‌آمیز و خردمند اندر سفیه آن‌ها توجهی بکنید. این خوب است. چون شما طراح هستید و آنها نیستند. شما دقیقاً می‌دانید که جزئیات چطور می‌تواند به بهتر شدن و یا حتی بدتر شدن طرح شما بیانجامد و شما باید به طور درست به آنها بپردازید. در فرجام روز، این جزئییات است که شما را برای پیشه کردن، سرپا نگه می‌دارد.

باور پنجم: شما می‌دانید چگونه گفتگو کنید.

همین اصل در باره پیشه شما نیز صدق می‌کند و شما می‌دانید چگونه شغل خود را به فروش برسانید. این بدین معنی نیست که مردم را فریب می‌دهید به چیزی که آن را دربایستن ندارند بخرند. هنر فروش، هنری است که درباره‌ی فرآورده و تطابقش با اهداف مشتری، توضیح می‌دهد. شما وضعیت سپریدن آن را می‌آموزید و ما بقی آن هم تجربه است.

باور ششم: از شنا کردن مقابل جزر و مد نمی‌ترسید.

همه‌ی عرف (مد) ها را کناره گذاشته و آن چیزی که پروژه به آن بیچارگی دارد را اتمام می‌دهید. این بدین معناست که اگر همه، یک دکمه‌ی براق طراحی می‌کنند شما یک دکمه‌ی مات طراحی می‌کنید. وقتی علت کافی برای اجرای آن وجود دارد از اتمام آن نمی‌ترسید. شنا کردن در روبرو جزر و مد یک اتفاق طبیعی است.

تغییر لوگوی گوگل به زیبای خفته و سیندرلا

طراحی لوگو

 

شارل .پرو (به فرانسوی: Charles Perrault ژانویه ۱۶۲۸ – ۱۶مه ۱۷۰۳) چامه سرا و داستان‌سرای فرانسوی که سبک. جدیدِ قصه‎ها و افسانه‌های شاه پریان را در ادبیات بنیان نهاد، ۳۸۸سال پیش متولد شده‌ است و گوگل تولد او را با تغییر لوگوی موتور جستجویش یادآوری کرده‌است.

داستان‌های نام.ی او لغایت به امروز بارها چاپ گشته و به صورت اپرا، باله، نمایشنامه، موزیکال و فیلم بازگویی شده‌اند.

از بهترین آثاراین نویسنده می‌توان «شنل قرمزی» (Le Petit Chaperon rouge)، «زیبای خفته» ( La Belle au bois dormant)،. «گربه چکمه‌پوش» (Le Maître chat ou le Chat botté)، «سیندرلا» (Cendrillon ou la petite pantoufle de vair)، «مرد ریش آبی» (La Barbe bleue)، «بند انگشتی» (Le Petit Poucet)، «پریان (غوک ها و الماس ها)» (Les Fées) و «گریزلدای بردبار» (La Marquise de Salusses ou la Patience de Griselidis) را نام. برد.

 

 

طراحی لوگو

طراحی لوگو المپیک رم

طراحی لوگو

طراحی لوگو المپیک رم

یکی از نامزدهای میزبانی المپیک ۲۰۲۴ از لوگوی مربوط به این مسابقات رونمایی کرد.
مسئولان شهر رم، پایتخت ایتالیا از لوگوی مسابقات المپیک ۲۰۲۴ که این شهر یگانه از نامزدهای برگزار آن است، رونمایی کردند. این لوگو بر بنیاد یک کولوسئوم که به رنگ پرچم مملکت ایتالیا است، طراحی شده است. کولوسئوم بزرگترین تماشاخانه در امپراتوری روم بوده که بین ۵۰ الی ۸۰ هزار تن ظرفیت داشته است. رونمایی از این لوگو در حضور ۲۵۰۰ دانش‌آموز رمی چهره گرفت. رم که در سال ۱۹۶۰ نیز میزبان المپیک بوده، برای کسب میزبانی این مسابقات باید با بوداپست، پاریس و لس آنجلس رقابت کند. میزبان المپیک ۲۰۲۴ در سپتامبر ۲۰۱۷ مشخص خواهد شد.

طراحی لوگو المپیک رم

طراحی لوگو و مساله کپی رایت

طراحی لوگو

طراحی لوگو و مساله کپی رایت

 

فقط تنها لوگو برندها و سازمان‌بهایی که تعطیل شده باشند عوض نمی شود. گویی این قاعده برندهای مهم دانشمند است. این سوی و آن سوی دانشمند سازمان و برندها هرچند سنه یک‌بار لوگوهایشان را به‌‌روز می‌کنند. نهب برای تنوع بلکه برای نشان‌دادن پویایی و به‌روزبودن برند و سازمان‌شان. مخاطبان نمی‌دانند تو سازمان‌ها و برندها چه می‌گذرد، تغییرهایی هم که در ساختار و در کارشان می‌دهند لزوما برای مخاطبان محسوس و ملموس نیست. همین است که صاحبان برندها و مدیران سازمان‌ها تصمیم می‌گیرند برابی نشان‌دادن زنده‌بودن و پویایی سازمان‌، تغییرهایی در صورت بیرونی سازمان اتمام دهند. این دلیل اصلی تغییرهای لوگوهای برندهای عالم است. از سازمان ناسا و شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی گرفته تا برندهای غذایی و شرکت‌ها متوسط همه، همین پیشه را می‌کنند.

تغییر لوگوی شبکه سوم سیما هم فهمیدنی است. شبکه بسه این شغل را در زمان واقعیت هم اتمام داده. این شبکه هم‌‌زمان با تغییر کیفیت تصاویرش به HD لوگویش را تغییر داده. هم‌زمانی تغییر لوگو با یک اتفاق مهم در آن سازمان تصمیم واقعیت است.

در لوگوی جدید شبکه سه، طراح هویت لوگو را حفظ کرده و به قاعده بازطراحی بسیاری از برندهای جهان سعی در ساده‌ترکردن آن داشته و در این راستا تصمیم راستی گرفته که المان سمت چپی را کوتاه‌تر کند. این احتمالاً تنها چیزی بود که می‌شد کوتاه‌ کند لغایت لوگو ساده‌تر شود. اینکه پس از چنین کاری نتیجه همانند لوگوی دیگری شده غیرقابل مهار است. آنچه در لوگو دیزاین، مهم است یکتا تأثیری است که در شخصیت برند و سازمان می‌گذارد و دیگری اثری است که در ارتباطات بصری می‌گذارد. چه شبیه لوگوی دیگری باشد، چه نباشد. این همه لوگو در جهان طراحی شده، هیچ کسی نمی‌تواند قبل و بعد از طراحی تک‌تک لوگوهای جهان را نگاه کند و مطمئن شود که همانند این لوگو در دانشمند هستی ندارد. عموما هر لوگویی چند لوگوی شبیه به خودش دارد. به‌جای این حاشیه‌ها باید نشانیدن و تحلیل کرد که آیا تأثیر لوگوی جدید در ارتباطات بصری آن برند منطبق با هدف‌های پیش از طراحی بوده یا نبوده. دیزاین لوگوی شبکه خبری CNN، همانند لوگوی برند White Westinghouse است. این همانندی هیچ لطمه‌ای به هیچ‌کدام‌شان نزده. اینان نه رقیب هم هستند و نه این بشباهت فرمی، اهمیتی در وابستگی بصری این دو برند با مخاطبان‌شان دارند. روشن است که لوگوی جدید شبکه سه، در ادامه لوگوی پیشین آن است و منطق دیزاین آن کاملا روشن و روشن است. بی‌مسئولیتی است که با دید هر شباهتی بی درنگ شبکه‌های اجتماعی را پر نماییم از قضاوت‌های نامحترمانه‌ و بدون استدلالی که طراح را متهم به کپی‌کاری کنیم. این رفتارها بی‌آنکه چیزی به گرافیک و دیزاین ایران اضافه کند در کمین، مترصد دیزاینی نشسته لغایت به لوگوی مهمی یا طراحش هجمه‌ها کند و محیط‌ را آلوده. طراحی لوگو، برای کسی که مدام در حال طراحی است اصلا کار سختی نیست که بخواهد برای آن خویش را درگیر چنین مخاطره‌هایی کند. شباهت‌های ساخته‌های بشر در همه زمان‌ها بوده. حتی آن موعد که نه شبکه اجتماعی در کار بوده، نه اینترنتی و نه ارتباطی بین آدم‌ها در قاره‌های مختلبف.

باز طراحی لوگو ی شبکه

لوگوی شبکه سه سیما که ۳ خط مورب از کوچک به بزرگ و نارنجی رنگ بود، پس از ۲۲سال بازطراحی شده و از این پس به این شکل استفاده خواهد شدطراحی و عنوان شبکه سه سیما با ورود این شبکه به ۲۳ سالگی تغییر کرد. ل. بنا بر این گزارش، رنگ لوگوی جدید سفید رنگ بوده و از ۳ خط مورب هم اندازه تشکیل شده است. جای این لوگو عوض نشده و همچنان در گوشه سمت چپ قرار دارد. در کنار این تغییر اندازه و فونت زیرنویسهای شبکه سه نیز تغییر کرده اند.

لوگو ی محیط زیست تهران

طراحی لوگو ی محیط زیست تهران

 

ستاد محیط زیست و توسعه برقرار شهرداری تهران از هنرمندان، طراحان گرافیک و علاقه مندان جهت شرکت در فراخوان لوگو ی محیط زیست شهر تهران دعوت به عمل می آورد.
به گزارش خبرگزاری آریا،علاقه مندان شرکت در این فراخوان باید طرح های پیشنهادی خویش را با در عقیده گیری به کارگیری المان های آب، خاک ، هوا، نقش و اهمیت محیط زیست سالم در زندگی شهروندان، دلگرمی به مشارکت، ایجاد حس تعلق شهروندان نسبت به محیط زیست طراحی کنند.
شایان ذکر است که علاقه مندان به شرکت در فراخوان پرتو محیط زیست شهر تهران باید یادگارها خود را الی تاریخ 20 آذر ماه امسال از راه ایمیل ارسال کنند.
گفتنی است کسان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با مراجعه به آدرس اینترنتی ما از جزییات طرح آگاه شوند.

برای مشاهده اخبار بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید :

مسابقه طراحی لوگو

 

صفحه 5 از 17« اولین...34567...10...آخرین »