دیدگاه و هویت جامع بصری

دیدگاه و هویت جامع بصری در طراحی لوگو

 

یک دیدگاه جامع نگر

در روزگار ما لزوم وجود یک دیدگاه جامع نگر شدیدا پرماسیدن می‌شود.

چنین دیدگاه جامع نگری در پیشگاه زیستی و هنر اسلامی به طور روشن قابل پیگیری است. بطور مثال وقتی در مسجد جامع اسپهان قرار می‌گیریم به طور ناخودآگاه فضا (ترکیب هنرمندانه) ما را در حالت روحانی خاصی قرار می‌دهد. این حالت روحانی حاصل حفظ و در عقیده اخذ تناسبات خاص هندسی در هنر آن روزگار است. خطوطوی که ساختار بنا را شکل داده‌اند، هندسه‌ی کتیبه‌ها، هندسه‌ی گونه خطوط .مورد بهره‌گیری در کتیبه نویسی همگی بر اساس مفهوم واحدی بوده است که هنرمند سعی در القای آن در ذهن مخاطب داشته است. متاسفانه چنین دیدگاه جامع نگری در ساحت ذهنی اهالی روزگار ما و به تبع آن در هنر امروز ما کمرنگ تر است.

لزوم وجود یک دیدگاه جامع بصری

فرایند ایجاد هویت جامع بصری تلاشی است برای .خلق نشان بر بنیاد تفکر، پرهیز از پراکنده‌گوئی و ایجاد تصویر روشن از فعالیت‌های یک گردآور در ذهن مخاطبان و حتی پرسنل آن مجموعه.

مؤسسات و سازمانهای مختلف در دنیا با تصویری که از خویش ارائه می دهند شناخته می‌شوند. اگر این تصویر دارای کلیتی واحد، منسجم و منظور گذاری شده باشد، تاثیری که در ذهن مخاطبان یا گیرندگان پیام خواهد گذاشت یک تصویر قدرتمند، شفاف و تاثیرگذار خواهد بود. و بالعکس اگر این تصویر (پیام بصری فرستنده) مغشوش، متفرق و غیر منس.جم باشد پیام منتقل شده دارای ماهیتی مغشوش خواهد بود.

پیاده سازی برنامه‌ی هویت جامع بصری در ایران نوپاست و نمونه‌های انجام شده در موسسات، سازمانها و نهادهای مختلف اجتماعی در غالب موارد از جامعیت کافی برخوردار نیست. در غالب موارد با سازماندهی بصری بسیار سلیقه‌ای تصادف می‌شود. به این معنی که این تصویر بدون در نظر اخذ شرایط و موقعیت سازمان مذبور، گونه مخاطبان آن و نوع تصویری که مدیران سازمان مربوطه در عقیده دارند که در ذهن مخاطبانشان و نیز کسان بدنه‌ی سازمان ایجاد کنند، فقط بر بنیاد سلایق فردی و بدون هدفمندی شکل می‌گیرد.

یکی دیگر از موانع ایجاد تصویر یکتا بصری برای یک گردآور فکر کردن .به اجزاء بصورت جداگانه، بدون در عقیده گرفتن یک کلیت واحد است. در این مورد مدیران مجموعه بر حسب نیازهای موردی، سفارشات گرافیکی خود را به موسسات تبلیغاتی ارائه می‌کنند و غالبا طراح بدون هستی چارچوب‌های استاندارد شده از سوی مجموعه‌ی سفارش دهنده و فقط بر اساس سلایق شخصی طراحی می کند.

نتیجه‌ی این خروجی عدم وجود حلقه‌های ارتباطی میان اجزاء بصری مجموعه‌ی مورد عقیده خواهد بود. فرایند ایجاد هویت بصری برای یک مجموعه پیش از آنکه به طراحی برگردد، در پیش درآمد به ساماندهی و تعیین چارچوبها و نیازهای مجموعه‌ی مذکور، تعیین هدفها و سیاستگذاریهای بصری مجموعه طبق نوع مخاطبان مفتوح می‌گردد. طبق این اطلاعات کهه تعیین کننده‌ی نیازهای بصری گردآور خواهد بود، موارد تصویر پیشنهادی ارائه خواهد شد.

این موارد بطور کلی دربرگیرنده عناوین زیر هستند که براساس نیازها.ی متغیر مجموعه‌های مختلف قابلیت افزایش و کاهش خواهند داشت:

نشانه (آرم و لوگو)، نشانه نوشته (لوگوتایپ)
رنگ‌های جامع (شامل پالت رنگ‌های اولیه و پالت رنگ‌های ثانویه)
قلم جامع جامع و س.ایر قلم‌ها (Type faces)
چیدمان،. تصویری (layout)

لوگو حرفه ای | زیربنای برندی قدرتمند

لوگو حرفه ای | زیربنای برندی قدرتمند

 

لوگویی با طراحی خوب از نیازهای بایسته رشد یک برند بوده که در پیوستگی به کامیابی و ارتقا جایگاه یک سوداگری کمک خواهد کرد. در واقع، لوگو یک سوداگری بخشی جدایی ناپذیر از راهبرد ساخت برند را شکل می دهد. منظور از طراحی لوگو تنها محدود به معرفی فوری برند نبوده، بلکه ایجاد اثری بلند مدت بر مشتریان و در نتیجه افزایش محبوبیت یک شرکت در بازار را دنبال می کند.

 

هدف کلی به کارگیری مداوم لوگو روی اشیا مختلف افزایش هشدار از برند یک کمپانی است. یک لوگو خوب اثری ماندگار بر مشتریان داشته و به آنها در به خاطر سپاری و معرفی آن برند بین رقبای فراوان آن کمک بسیاری خواهد کرد. جلب توجهات و افزایش در دیدرس بودن، اثرگذاری لوگو را افزایش می دهد که با گذر موعد استفاده از محصولات و خدمات یک برند و یا به بیان سایر مبدل شدن آن به یک برند خانگی را راحت می کند.

 

لوگو یک کمپانی در هر چیز مرتبط با آن بهره‌گیری می شود. استفاده از لوگو فقط به محصولات و خدمات یک شرکت اندک نشده، بلکه در اسناد، ابزارها التحریر، کارت های ویزیت، تبلیغات و محصولات تبلیغاتی کمپانی نیز به کار گرفته می شود. قرارگیری لوگو روی محصولات تبلیغاتی برای افزایش در دیدرس بودن برند شرکت ها صورت می گیرد.

 

خلق یک لوگو فرآیندی پیچیده بوده که نیازمند تخصص شرکت طراحی لوگو چیره دست است. یک کمپانی طراحی لوگو خوب تحقیق گسترده را با مهارت های چیره دست طراحی به قصد ارائه لوگویی که به یک سوداگری در تحقق اهدافش کمک خواده کرد، ترکیب می کند. لوگوهای نایکی، اپل، سامسونگ و بسیاری کمپانی های مطرح دیگر از طراحی هایی پیچیده که نیازمند صرف زمان برای فهم آنها باشد، برخوردار نیستند. در حقیقت، اکثر آنها از طراحی هایی ساده که اهداف و خاصیت های شرکت را ذکر می کنند، استفاده می نمایند.
بسیاری از کمپانی ها میل دارند خویش را با شناسایی یک لوگو کاملا جدید بازآفرینی کنند.

تغییری در خط تولید، راه اندازی حوزه جدیدی از خدمات و یا کارخانجات برای تصویر برند جدید اغلب با تقاضا معرفی لوگویی جدید و یا اصلاح طراحی لوگو پیشین به اتفاق است. بازطراحی یا ریدیزاین لوگو نیز فرآیندی پیچیده محسوب شده که نیازمند تحقیق جامع در ارتباط با افکار ماضی و آینده یک شرکت، روندهای بازار، تقدیر بازار هدف، پیامی که باید منتقل شود و چندین عامل سایر است. یک کمپانی طراحی لوگو حرفه ای می تواند تغییر شکل و بازطراحی لوگو را بدون آن که تاثیری منفی بر مشتریان داشته و در ضمن توجه هرچه بیشتر آنها را جلب کند، اتمام دهد.

با گذشت زمان، مقوله لوگو تکامل مکشوف است. لوگو دیگر فقط یک تصویر و یا پیام نبوده، بلکه هویت یک کمپانی را شکل می دهد. هنگامی که درباره برندهایی مثل گوگل، مایکروسافت و آی بی ام فکر می کنیم، اکثر ما در پیش درآمد لوگوهای آنها را تجسم می کنیم. یک لوگو خوب مبنایی برای ایجاد برندی قدرتمند بوده که بعدا به کامیابی و کامیابی شرکت تبدیل می شود. در نتیجه، برای کامیابی برند خود، لوگو حرفه ای را فراموش نکنید.

لوگو چیره دست نقشی کلیدی در تقویت هویت یک کمپانی و یا کسب و کاری ویژه تنها از طریق شناخت فوری برند ایفا می کند. در بازار به شدت رقابتی امروز، استراتژی بازاریابی نیرومند به احتیاج ایجاد هویت سفارشی سازی شده اشاره دارد.

امضای نمادین یا همان لوگو یک شرکت که به راحتی قابل معرفی و به یاد ماندنی باشد کلید کامیابی نهایی آن در بازارهای قصد محسوب می شود. امروزه، افراد بسیاری در سراسر جهان از طراحی لوگو ساده و سفارشی به عنوان یک نیروی بازاریابی بدون نقص برای جلب توجه و معرفی توسط مشتریان جهانی فایده می برند. با امضایی کارساز و منحصر به فرد حضور کمپانی شما در میانی متشریان قصد به بهترین شکل ممکن چهره می پذیرد.

فراخوان طراحی لوگو موسسه خبری سایبربان

فراخوان طراحی لوگو موسسه خبری سایبربان

موسسه سایبربان جهت تعامل اغلب با بازدید کنندگان و برپایی تغییرات کاربرپسند، اقدام به برگزاری فراخوان طراحی لوگوی جدید بنیاد-نهاد-سازمان نموده است.

لذا از علاقمندان به طراحی لوگوی موسسه سایبربان تقاضا می‌شود لغایت طرح پایانی خویش را به آدرس ایمیل پایین ارسال نمایند. بدیهی است به طرح برنده جایزه 5 میلیون ریالی اهداء خواهد شد.

در چهره داشتن هر گونه سوال می‌توانید با ایمیل ما مکاتبه نمایید.

ضمنا مهلت ارسال یادگارها تنها لغایت سرانجام روز 20 اسفندماه سال 92 می باشد.

 

برای مشاهده اخبار بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید :

مسابقه طراحی لوگو

فراخوان طراحی آرم قطب علمی آموزشی تروما

فراخوان طراحی آرم قطب علمی آموزشی تروما

تروما طراحی لوگو خود را طی یک مسابقه به کلیه طراحان و هنرمندان عزیز اعلام می نماید.

شرایط :

آرم باره نظر باید شامل مفاهیمی مثل سلامت ، تروما ، تعلیم و تحقیق باشد.

آرم مذکورباید در ابعاد20*30 سانتی متر و با کیفیت 300 ارسال شوند.

واپسین مهلت ارسال طرح ها 25 اسفندماه 1392 می باشد.

به بهترین طرح جایزه ارزنده ای تعلق خواهد گرفت.

علاقه مندان می توانند طرح های خویش را به آدرس پست الکترونیکما ارسال کنند.

 

برای مشاهده اخبار بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید :

فراخوان طراحی آرم

لوگو های مینیمال، گرایشی محبوب و خلاقانه

ایده‌ی طراحی لوگوهای مینیمال از هنر مینیمال گرفته شده است، که شامل کاستن اجزای طراحی به کمترین و ساده‌ترین شکل بیانی آن است. مینیمالیسم در طراحی لوگو، که از طرف بسیاری از طراحان به عنوان گرایشی دوست داشتنی و خلاقانه باره ستایش پیمان گرفته، امروزه خیلی باره پروا است. طراحان از هر نسلی این شعار را بنیاد طراحی خویش کرده‌اند “سادگی بهتر است”. ولی اجازه دهید لحظه‌ای صادقانه فکر کنیم… آیا این به راستی بهتر است؟

در واقع هدف مختصر ارزش نشانه دادن مینیمالیسم نیست. می خواهیم بدانیم که آیا به راستی به کارگیری این سادگی بر اساس بیچارگی و با تفکر برگزیدن شده است؟ یا اینکه حقیقتا از شغل فرار می‌کنیم؟

اغلب مشتریان چیزی را باور می‌کنند که طراح به ایشان روشنگری دهد. حتی اگر هیچ مینیمالیسمی در لوگو نباشد، مشتری آن لوگو را مینیمال می‌پندارد تنها به این علت که طراح او را مجاب کرده است. هدف واقعی به کارگیری مینیمالیسم در طراحی لوگو این است که پیام آن شرکت را با حداقل عناصر طراحی شدنی به نمایش بگذارد. یک نمونه‌ی سرشناس از این نوع، اشتباه بزرگواری بود که کمپانی گپ (GAP) سپریدن عدل و آن وقتی بود که تصمیم به طراحی مجدد لوگوی محصولاتش گرفت. گپ می‌خواست که لوگو را ساده کند، اما موفق نشد با لوگوی جدید مشتریانش را تحت تأثیر پیمان دهد. نهایتا، ناچار شد به لوگو پیشین رجوع کند.

 

طراحی لوگو مینیمال

 

برای فهم عمیق اینکه چگونه مینیمالیسم در یک لوگو عمل می‌کند، نمونه‌ لوگو سرشناس نایک را ببینید. لوگوی همیشه ماندگار نایک با آن “قوس” معروف خود، مثالی کامل از به کارگیری مینیمالیسم در طراحی لوگو است. خیلی ساده و مرتبط با سوژه است. علامت نایک کاملا نمایانگر نزاکت و نحوه‌ی عملکرد آن کمپانی است. فرم این لوگو نشان الهه ظفر یونان به اسم نایک اس

گاهی اوقات، طراحان لوگو استفاده از مینیمالیسم را بهانه‌ای برای فرار از کوشش قرار می‌دهند. به ذکر دیگر، آنها پایین بار کار کردن برای یک پروژه‌ی طراحی لوگو نمی‌روند. در موارد کمی هم طراحان یک طراحی نیمه کاره‌ی لوگو را به عنوان لوگوی مینیمال ارئه می‌کنند که به شدت ناخواسته و ناپسند است. از وسط دلایل زیادی که طراحان برای سهم از مینیمالیسم در طراحی ذکر کرده‌اند، برخی در ذیل آمده است:

در حال حاضر، و همواره8 داغ ترین مد بازار است.
فهم لوگوهای مینیمال، برای افراد ناشی آسان است.
ما نمی‌خواهیم که مخاطبان مورد نظر را گیج کنیم.
سادگی دائم بهتر از تلاش برای خلاقیت است.

 

لوگوی مینیمال 

 

طراحی لوگو در یک روز ، لوگوی فوری

طراحی لوگو در یک روز ، طراحی لوگو فوری

در زمانی کمتر از یک روز طرح نهایی لوگوی خود را تحویل و یا لوگوی خود را بصورت رایگان دریافت کنید !

1day logo یک پروسه مهندسی شده و انحصاری  برای طراحی لوگو ، با در نظر گرفتن کلیه استانداردهای حرفه ای در زمانی کمتر از یک روز  توسط تیم ویژه ایده پردازی و طراحی  بوده و با رعایت موازینی که ذیلا به آنها اشاره خواهد شد ، مشتریان این سرویس را از بابت دریافت یک لوگوی بی نقص و عالی آسوده خاطر می سازد .

این سرویس توسط مجموعه لوگونگار ( اولین مرکز تخصصی طراحی لوگو در خاورمیانه با بیش از 12 سال سابقه فعالیت ) پشتیبانی می گردد و هماهنگی درون سازمانی فوق العاده بالا ، بانک اطلاعات طبقه بندی شده و انحصاری برای تولید ایده ها و حضور متخصصین با تجربه در کارگروه ویژه طراحی لوگو برای هر سفارش ، از دلایل کاهش زمان طراحی همراه با حفظ کیفیت مطلوب لوگو در این مرکز هستند .

شرایط طرح ها :

  • ارائه سه نمونه طرح اولیه کاملا متنوع ، برای گزینش و اظهار نظر در مورد طرح منتخب
  • ارائه برگ توضیحات و توجیحات همه جانبه ، پیرامون طرح نهایی لوگو ( توضیح کامل پشتوانه فکری لوگو )
  • طراحی از پایه ( عدم استفاده از هر گونه طرح آماده )
  • ارائه ضمانت نامه کتبی ، مبنی بر خلاقیت طرح ها (ضمانت عدم کپی بودن)
  • ارائه ضمانت نامه کتبی ، مبنی بر قابلیت ثبت قانونی لوگو در سازمان ثبت علائم تجاری کشور
  • صدور شناسنامه ایده و طرح لوگو
  • صدور شناسنامه رنگ سازمانی و ارائه کدهای رنگی لوگو ( CMYK & RGB )
  • قابلیت بزرگنمائی طرح لوگو تا میزان بی نهایت
  • ارائه طرحی انعطاف پذیر با در نظر گرفتن گسترش کسب و کار در سالهای آینده
  • طراحی توسط کارگروه ویژه مجموعه لوگونگار ( اولین مرکز تخصصی و رسمی  طراحی لوگو در خاورمیانه  با بیش از 12 سال سابقه فعالیت )
  • اختصاص رنگهای سازمانی متناسب – زنده و منتقل کننده انرژی به طرح نهایی
  • طراحی لوگو تحت برنامه های برداری ( وکتور ) برای داشتن حداکثر وضوح و قابلیت چاپ و اجرا در هر ابعاد
  • قابلیت اجرای طرح لوگو در انواع مختلف شیوه های تبلیغات ( برش – چاپ – ۳بعدی سازی و …)
  • ارائه فایل های نهایی طرح لوگو تحت فرمت های EPS,Ai,CDR,PSD,PNG,JPEG
  • پشتیبانی همه جانبه از طرح بصورت نگهداری در آرشیو مطمئن با قابلیت ارسال برای مشتری در هر زمان ، همچنین آپدیت فرمت فایل به برنامه های به روز  و تبدیل از فرمتی به فرمت دیگر بدون نیاز به پرداخت هزینه .

در صورتی که لوگوی دریافتی فاقد هر یک از شرایط فوق بود ، میتوانید هزینه طراحی لوگوی خود را پس بگیرید !

 

 

قوانین طراحی و مهندسی در طراحی لوگو

کاربرد قوانین مهندسی در طراحی لوگو

 

مطلب پیشنهادی : عملکردهای لوگو

 

تمامی عناوین لوگو، آرم، پرتو تصویری یا نوشتاری در کشور ما به لـوگـو معروف می باشد و طـراحـی لـوگـو همگان را به سمت یک جستار می برد در حالی که لـوگـو و آرم و لـوگـو تـایـپ تعاریف و قوانین طراحی و مجزا از هم را دارا هستند.

یک نشانه کامیاب به سرعت بر بیننده تاثیر می گذارد و ماندگاری در ذهن مهمترین نقطه قوت یک لـوگـو جهت تثبیت موفقیت یک برند تجاری می باشد.

رعایت قوانین طراحی و مهندسی جهت خلق یک لـوگـو مهمترین عامل طراحی و خلق یک لـوگـو ماندگار می باشد.

رعایت اصل ” کمترین بیشترین است ” در زمان طراحی و خلق لـوگـو اصلی بایسته می باشد که باعث می شود یک آرم در عین سادگی دارای خاصیت ها و خصوصیات ماندگاری زیاد بسیار شود که حتی الی مدت موعد طولانی اعتبار خویش را از دست ندهد و به طور ظریف و دقیق همگی مفاهیم و موضوعات مربوط را در قالب یک تصویر در خویش بوجود آورد. به همین دلیل مهمترین و سخت ترین جستار در طـراحی گـرافـیک خلق و طراحی یک لـوگـو می باشد که سرچشمه برپایی یک برند و موفقیت تجاری یک مجموعه می گردد.

یکی از معتبرترین سرمایه های یک شرکت لــوگـوی آن می باشد که با بلوغ کمپانی آن نیز رشد و بالغ شده در صورتیکه کلیت و مفهوم خویش را مقاوم نگه می دارد.

لــوگـو ابزاری با ارزش جهت شناخت سریع تر یک شرکت و سرمایه ای معتبر برای آن کمپانی می باشد که نیاز اولیه و بایسته ساختن و موفقیت یک برند بازرگانی می باشد.

فراخوان طراحی آرم هفته فرهنگی نیشابور

فراخوان طراحی آرم هفته فرهنگی نیشابور

 

اهداف برگزاری هفته فرهنگی:

– برنامه ریزی هماهنگ و هدفمند برای شناسایی نیشابور از نقطه نظر فرهنگی، تاریخی، اجتماعی، اقتصادی و گردشگری

– برپایی روحیه خودباوری و اشاعه دانش معنویت و نشاط عمومی با برگزاری جشنواره ها، نشانیدن ها، فعالیت های دینی، فرهنگی، هنری و ورزشی

– تعریف، گردآوری و اجرای تکاپو های فاخر و با شوکت برای معرفی مفاخر گذشته، امروزی و جاذبه های فرهنگی، اقتصادی، تاریخی و توریسم نیشابور

– ایجاد مقوله پسندیده برای بحث، گفتمان و گفتگو درباره گذشته، حال و آینده نیشابور

شرایط شرکت در فراخوان:

– آثا طراحی شده باید به صورت فایل jpg در اندازه «A4» و رزلوشن300 (DPI) ارسال شود.

– لازم است الی طراحان آثار، مشخصات خویش را شامل اسم و نام خانوادگی، تحصیلات، عدد شناسنامه، عدد ملی، عدد تلفن و آیت محل سکونت را به چهره جداگانه در یک فایل وُرد تایپ کرده و ارسال کنند.

– رعایت اصول طراحی و سواد بصری از شرایط ضروری برای ارزیابی یادبود ها ارایه شده خواهد بود.

– هر فرد بیشینه می تواند 3 آرم پیشنهادی خود را ارسال بنماید.

– طراحان می توانند در صورت گرایش در چند خط توضیحاتشان را درباره آرم طراحی شده ارسال کنند، تا هیأت داوران بتوانند فهم بهتری نسبت به یادبود ها داشته باشند.

– اهداف برگزاری هفته فرهنگی نیشابور باید در روح یادگارها ارایه شده نهان باشد.

– آرم باید به نوع ای طراحی شود که قابلیت کاربرد در پوستر، پیکر و سایر مواد تبلیغی را نیز داشته باشد.

مهلت ارسال آثار:

شرکت کنندگان در این فراخوان می توانند حداکثر الی 15 اسفند 1392 نشانه ها خویش را به رایانامه (پست الکترونیکی) دبیرخانه هفته فرهنگی نیشابور به نشانی lمتا ارسال کرده و یا بر روی یک لوح فشرده به دبیرخانه هفته فرهنگی، مستقر در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور تحویل دهند.

روش داوری:

– آثار ارایه شده با حضور جمعی از استادان و کارشناسان حوزه هنر، ارتباطات و گرافیک باره ارزیابی پیمان گرفته و نهایتاً یگانه از نشانه ها در صورت برخوردار بودن از شرایط لازم به عنوان آرم هفته فرهنگی نیشابور گزینش خواهد شد.

– از آرم منتخب هفته فرهنگی طی دین خاصی با حضور صاحب پرتو رونمایی خواهد شد و از طراح آرم نیز در آیین برگزاری هفته فرهنگی به طور گزیده تر در قالب جایزه نقدی قسمت به عمل خواهد آمد.

– از سایر نشانه ها منتخب نیز بنا به تشخیص هیأت داوران تقدیر می شود.

 

برای مشاهده اخبار بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید :

فراخوان طراحی آرم

فراخوان طراحی لوگو شبکه ملی سیاست پژوهی

فراخوان طراحی لوگو شبکه ملی سیاست پژوهی

 

مرکز رسیدگی های راهبردی ریاست جمهوری با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: این مرکز درصدد است از طریق تاسیس وب سایت «شبکه ملی سیاست پژوهی» فضایی برای طرح و انتشار ایده های سیاستی در گستره های گوناگون و نیز بهبود و ارتقای سیاستگذاری عمومی در جمهوری اسلامی ایران فراهم کند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی مرکز بررسی های راهبردی ریاست جمهوری، در شبکه ملی سیاست پژوهی، مخاطبان به خلاصه های سیاستی موجز و صراحت دسترسی می یابند که در آنها مهم ترین و بنیادی ترین مسایل مملکت و مسیر حل های سیاستی متناظر توصیه شده است.

هم چنین مخاطبان شبکه به صورت همزمان شامل کل گروه های ذی سود یا مداخله کننده در فرمایش سیاستگذاری، اعم از پژوهشگران و دانشگاهیان، سیاستمداران و سیاستگذاران، بخش خصوصی و در نهایت فعالان مدنی و احزاب خواهند بود.

در همین راستا مرکز بررسی های راهبردی ریاست جمهوری در نظر دارد طراحی اثر وب سایت شبکه ملی سیاست پژوهی را در قالب فراخوان به مسابقه بگذارد.

بر اساس اعلام این مرکز، طرح باید منحصر بفرد بوده و ترجیحا بازنمای اهداف و ماموریت های وب سایت باشد.

هم چنین با پروا به تخصصی و چیره دست بودن وب سایت، از عناصر غیرسنتی بهره‌گیری شود و روش طراحی نشان به مد نظر طراح می تواند تصویری، نوشتاری، تلفیقی، مفهومی و مونوگرام باشد.

علاوه بر آن در چهره تصویری بودن لوگو، پرتو نوشتاری به زبان پارسی نیز باید طراحی شود و نشانه باید به صورت رنگی طراحی شده و قابلیت تکرنگ شدن را نیز داشته باشد.

در اطلاعیه مرکز رسیدگی های استراتژیک ریاست جمهوری آمده است که پرتو باید در فرمت های PSD, PNG با روشنی 300 dpi باشد.

در این اطلاعیه اضافه شده است که علاقمندان یادبود ها خویش را حداکثر لغایت تاریخ 15 اسفند 1392 به همراه مشخصات و شماره تماس، به آدرس الکترونیکی ما ارسال کنند.

هم چنین در این اطلاعیه تصریح شده است به طراح نشان برگزیده، جایزه نفیسی به همراه لوح مرسی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری اعطا می شود.

 

برای مشاهده اخبار بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید :

مسابقه طراحی آرم

نکات اصولی در طراحی لوگو و نمادها

نکات اصولی در طراحی لوگو و نمادها

 

با فردی که سفارش را به شما دیتا است ، صحبت کنید. شما باید بدانید برای چه کاری در حال طراحی هستید. نکاتی که او دلخواه دارد را بپرسید و از او بخواهید که کار خویش و هدفی که از طرح لوگو دارد را برای شما توضیح بدهد . گاهی اوقات عنوان شرکت یا بنیاد-نهاد-سازمان گویای همه چیز است و حتما نباید از تصویر و یا شی ای که مربوط به آن شغل است کاربرد نمود. مثلا برای رستوران لزومی ندارد حتما از تصویر غذا استفاده کنید.

گاهی اوقات مرتبط بودن تصویر لوگو با عنوان شرکت، به منزله موفقیت اغلب نیست! البته این نکته را نباید فراموش کرد که مرتبط بودن زیاد کارایی گذار است اما در برخی موارد می طاقت از این مساله چشم پوشی نمود.بهترین مثال برای این باره لوگو شرکت خودروسازی مرسدس بنز و یا شرکت اپل می باشد.

می توانید نظر سفارش دهنده تان را جویا شوید و از پیشنهادات او پیشباز کنید. پس از اینکه مشتری تکاپو خویش را برای شما کالبدشناسی کرد از او بخواهید که اگر پیشنهادی برای لوگو خود دارد بگوید. گاهی اوقات می تاب از این نکته به بهترین نحو ممکن استفاده نمود.

نماد طراحی شده باید برای همه قابل تشخیص باشد و دارای پیجیدگی ها خاص خود نباشد. زمانی که این شرط رعایت شود به راحتی در ذهن بیننده هم نقش خواهد بست. مثال پدیدار این باره می تاب به کمپانی Nike اشاره نمود. که در عین سادگی زیاد تند در ذهن بیننده نقش می بندد.

سعی کنید ساده طراحی کنید. یک نماد ساده بسیار کارایی گذار تر از یک مظهر شلوغ و پیچیده است. ساده بودن تقریبا در مظهر تمام شرکت های کبیر مشهود است.

نماد طراحی شده توسط شما باید مانند نداشته باشد و ویژه شما باشد. چیزی که این لوگو را خاص می کند نکته ی ریزی است که طراح در آن اعمال کرده است. مثلا در لوگوی فدکس فضای خالی بین حرف E و x را که مانند یک پیکان است، ببینید. در حالی که نمادی بسیار ساده است اما به طور بنیادین طراحی شده است.

حق انتخاب را به سفارش دهنده تان بدهید و لوگوهایی که طراحی نموده اید را به او اثر دهید و به او این فرمان را بدهید از وسط لوگو هایی که طراحی نموده اید آن موردی را انتخاب کند که خود می پسندد.

 

رعایت چه نکاتی باعث موثر واقع شدن یک لوگو می شود ؟

موثر شدن لوگو | رعایت چه نکاتی باعث موثر واقع شدن یک لوگو می شود ؟

 

لوگو طرحی گرافیکی می باشد که مهمترین مشخصه برای پرتو دادن سازمان شما در بین ملت است . این طرح حقیر باعث می شود نام تجاری شما قابل معرفی باشد و شما را نسبت به رقبای خودتان متمایز کند . هدف اصلی لوگو این است که یک علامت و یا یک سمبول را در ذهن مردم پدیدار کند و آن را برای همیشه فراموش ناشدنی قرار دهد . لوگو باید حس احترام و اعتماد را در نظاره گر القاء کند . این ریشه-بن-بیخ را نباید فراموش کنید که ، لوگو صرفا یک امضا یا پرتو ای برای کمک به مصرف کننده گان در شناسایی یک اسم خاص می باشد . لوگوها برای فروش محصولات نیستند، بلکه آنها فقط هویت را ایجاد میکنند .

مطلب پیشنهادی : طراحی لوگو و تصویر برند

 

1 . ساده و استوار بودن

موفق ترین لوگو برندهای جهان چند اصل ساده را دنبال کرده اند . آرم باید ساده، پسندیده و منحصر به فرد باشد . مردم طرح های ساده را آسان تر به رسمیت میشناسند . مدت زمان زیادی طول میکشد تا هویت نام تجاری به واسطه لوگو در ذهن ها آشکار بماند و شما نیز باید اطمینان حاصل کنید که لوگو طراحی شده شما باید از همچین خاصیت برخوردار باشد لغایت مدت استقامت آن نیز باید به طول انجامد .

2 . عدم ضرورت به کارگیری اسم محصولات

برای موثر واقع شدن یک لوگو نیازی به این نیست که طراحی آن لوگو چشمگیر باشد . طراحان چیره دست و متخصص نیز پرتو می دهند که نیازی نیست که برای طراحی لوگو مستقیما از نام کمپانی و یا اسم محصولات مربوطه بر روی لوگو کاربرد کرد . بعضی از مارک های معروف و موفق مانند مک دونالد ، نایک و یا تلویزیون ABC، در لوگو خویش از گرافیک خاص و یا متون مربوط به کمپانی بهره‌گیری نکرده اند ،اما به انگیزه استفاده به جا و موثر از طراحی، طرح های رنگی ، بازرایابی و اقتدار، جزو برندهای به یاد ماندنی به حساب می آیند .

3 . اندازه و تطبیق پذیری

یکی دیگر از جنبه های مهم در طراحی لوگو ،همه کاره بودن آن می باشد . باید اطمینان حاصل کرد که وقتی لوگو به چهره طرح تک رنگ یا رنگ وارونه چاپ میشود، کبیر به عقیده برسد . باید لوگو خویش را در اندازه های مختلف نگاه کنید و اینکه این سوال را از خویش بپرسید : آیا این لوگو برای نمایش بر روی مثلا کارت ویزیت یا بیلبورد پسندیده است ؟ کارشناسان می گویند که طراحان آغاز آغاز به طراحی لوگو خلنگ کرده و سپس بعد از تایید نهایی طرح آن را رنگ آمیزی میکنند . رنگ های ذهنی موجب ایجاد احساسات متفاوت در بینندگان گوناگون میشود، بهتر است برای حفظ ثبات و پایداری در لوگو آن را ساده طراحی کرد .

4 . رنگ و تایپوگرافی

تایپوگرافی و رنگبندی باره کاربرد در لوگو نیز باید مطابق با پیشه سازمان باشد . مثلا به کارگیری رنگ بندی با رنگ های گوناگون و متفاوت و فونت های پر حباب در هنگام طراحی یک لوگو برای یک شرکت بیمه و یا یک شرکت حقوقی نامناسب است و وانگهی به کارگیری فونت های ظریف و یا رنگ های مبهم در طراحی یک لوگو برای فروشگاه افزار بازی نیز نامناسب می باشد.

 

مطالب دیگر :

افزایش تاثیر لوگو

تاثیر فرم لوگو بر مشتریان

لوگو | قلب تپنده هویت بصری سازمان

طراحی لوگو | قلب تپنده هویت بصری سازمان

هویت بصری هماهنگ و قوی، تصویر ذهنی سازمان را بهبود می‌بخشد و فعالیت‌های بازاریابی آن را حمایت می‌کند. ارزش هویت بصری سازمان بسیار مهم و درخور پروا است؛ اگر به نحوی شایسته ارائه شود، ارزش افزوده می‌یابد و استفادۀ نامناسب نیز مایه کاهش اعتبار آن میشود. هویت بصری شامل لوگو و نمونه ها جانبی همچون سربرگ، کارت ویزیت، پاکت نامه و سایر اقلامی است که تمامی آن‌ها از مجموعه راهنماهای (guidelines) یکپارچه گرافیکی فرمانبرداری می‌کنند. این راهنماها مشخص می‌کنند که هویت بصری یک سازمان چگونه باید برای موارد چاپی و الکترونیکی به‌کارگرفته شود الی اتحاد بصری سازمان حفظ گردد. در بازار امروز که کاملاً رقابتی است، رعایت استانداردهای مربوط به تدوین و طراحی هویت بصری سازمان نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در تصویرسازی پسندیده در ذهن مخاطبین آن سازمان دارد.

مزایای هویت بصری سازمان

هویت بصری از جهات متنوع به سوداگری شما رونق می‌بخشد. سازمان یا شرکتی که از این رو خود را توانمند سازد و حائز یک هویت بصری مستحکم باشد، با این کار به مشتریانش اطمینان می‌دهد که «ما در حرفۀ خود تغییر ناپذیر قدم هستیم». این کار نمادی از ماندگاری و دیرینگی شما در کسب و کارتان محسوب می‌شود و نه فقط برای مشتریان جذاب است، بلکه سرمایه‌گذارانی که قصد شروع مشارکت با شما دارند نیز مطمئن‌تر می‌کند. در واقع این پیشه شاخصی از میزان تمایل شما برای موفق بودنتان است. این نشان‌دهندۀ آن است که شما در صنعت خودتان یک پیشروی مطمئن هستید.

مهم‌ترین اهداف هویت بصری سازمان به شرح پایین است:

ساخت یک هویت منسجم، واحد و شفاف برای سازمان، نمایندگی‌ها و برندهای زیرمجموعه سازمان.
بازتاب شرکت شما به عنوان یک مجموعۀ حرفه‌ای، قابل اطمینان و مدرن.
ایجاد یک تصویر یکپارچه در ذهن مخاطبان و استاندارد کردن آن در تمام رسانه‌ها.

از هویت بصری تا برند سازی

اولین گام برای آغاز فرایند برندینگ، طراحی هویت بصری لایق می‌باشد. لوگویی که برای خود برگزیدن می‌کنید، قلبِ هویت بصری سازمان شماست. نخستین چیزی که مخاطبانِ شما را به یاد سازمان و محصولات شما می‌اندازد، همان لوگو است. یک لوگوی متناسب و قوی، تمام کارکنان و محصولات کمپانی شما را زیر یک چتر می‌گیرد.
لوگو دسته حیاتی از یک برند است. حرفۀ شما نباید در دریایی از تشابه‌ها غرق شود. اگر اینطور باشد شما در برندینگ حائز مشکل هستید. ملت ترجیح می‌دهند از خدماتی استفاده کنند که به راستی یک برند شناخته شده است. آنها برندی را برمی‌گزینند که به آن اطمینان دارند. با به کارگیری یک برندینگ مناسب شما این امکان را خواهید داشت الی اعتبار خود را بالاتر ببرید. هر سازمانی می‌تواند راجع به پیشه و خدمات خود اظهارات منحصر به فردی داشته باشد و این تفاوت می‌بایست در لوگو نما شود. کسان برای یک برند شناخته شده راحت‌تر خرج می‌کنند تا یک برند معمولی، چرا که همه بر این باورند که یک برند شناخته‌شده از اعتبار و کیفیت بالاتری برخوردار است و ریسک اقلیت در استفاده از خدمات آن هستی خواهد داشت. این مقوله در خرید یومیه مثل انتخاب نوشیدنی، شوینده و دیگر محصولات هم مشهود است. مردم بر این باورند برندهایی که هزینۀ زیادی برای تبلیغات صرف می‌کنند، هرگز با ارائۀ کالا و یا خدمات بی‌کیفیت سرمایۀ خود را هدر نمی‌دهند. انسان‌ها بسهولت یک برند جدید را نمی‌پذیرند، بلکه ترجیح می‌دهند با آسایش خاطر از همان برندی که راضیشان میکند، استفاده کنند. یک لوگو به راستی یک قول است که شما دائماً به مشتریان انتقال می‌دهید. در واقع تثبیت برند، اشغال کردن یک گوشه از ذهن مشتریان است. به بیان بهتر، یک برند مجموعه‌ای از تجربه‌های مشتریان است که از خدمات سازمان یا فرد به خاطر می‌سپارند.
هر لوگو طراحی می‌شود تا حسی مثل هیجان، آسایش و اطمینان را القاء کند. همچنین یک لوگو صفاتی از محصولات سازمانش همچون مطمئن، مقرون به صرفه و یا خلاقانه را انعکاس می‌دهد. بنابراین، طراحی لوگو تنها بیچارگی به یک طراح خلاق ندارد بلکه باید توسط تیمی انجام شود که بزرگان-بزرگواران کامل بر گستره مورد نظر دارد و ترجمه مفاهیم به اشکال را با قدرت، دقت و به شکلی متقاعدکننده اجرا می‌کند.

 

فراخوان طراحی لوگو بنیاد خیریه سرطان حنوب کشور

فراخوان طراحی لوگو بنیاد خیریه سرطان حنوب کشور

مشخصات عمومی و فنی آرم:

1- محتوای طرح های ارسالی باید مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد.

2-با عنایت به اینکه ماموریت این بنیاد، پژوهش و درمان مرض سرطان با به کارگیری نواوری ها و دانش روز پزشکی می باشد لوگو بیانگر توانمندی یاد شده باشد و به بیماری سرطان نیز اشاره ای داشته باشد.

3-آرم می­بایست بر اصول سادگی، زیبایی، گویایی، جامعیت، پویایی­، عدم تشابه و رعایت دیگر اصول طراحی برقرار باشد.

4-ارائه طرح مذکور در قطعA۴و با فرمت JPG، JPEG و یاTIFF و باوضوح معادلdpi ۳۰۰و قابل اجرا در اندازه ­های مختلف باشد.

5- یادبود ها ارسالی می‌تواند به چهره نشانه‌های نوشتاری، تصویری و یا ترکیبی از هر دو باشد. (استفاده از حروف لاتین آزاد است(

6-در صورت پذیرفته شدن طرح بایستی یک نسخه از طرح به چهره سند لایه بازارسال گردد.

7- هر طراح مجاز است حداکثر ۳ طرح را ارائه نماید.

8-نام و نام خانوادگی، نشانه پستی و عدد تماس (همراه و تغییر ناپذیر ) درخواست کننده به همراه توضیحات لازم محیط تبیین مفاهیم به کار رفته در آرم پیشنهادی لازم و ضروری است.

لطفا در هنگام ارسال ایمیل سوژه ایمیل خود را “طراحی آرم” عنوان نمایید.

9-تمام حقوق مادی و معنوی طرح منتخب متعلق به مرکز خیریه پیوند ابوعلی سینا می باشد.

شیوه ارسال آثار:

علاقمندان می توانند آثار خویش را از راه ایمیل به نشانی الکترونیکی ما ارسال نمایند و در عنوان ایمیل نوشته شود: لوگوی بنیاد خیریه سرطان حنوب کشور

مهلت ارسال آثار:

از الان لغایت موعد انتخاب طرح برتر و بیشینه الی آخر خرداد نود و سه

 

برای مشاهده اخبار بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید :

مسابقه لوگو و آرم

فراخوان طراحی لوگو پایگاه فرهنگی سرباز

فراخوان طراحی لوگو پایگاه فرهنگی سرباز

 

پایگاه فرهنگی سرباز تصمیم دارد طراحی لوگوی کنگره احترام شهدای وظیفه و همچنین لوگوی این پایگاه را به پیکار بگذارد به همین منظور از همه طراحان و علاقمندان جهت شرکت در ارسال نشانه دعوت به عمل می آید. پایگاه فرهنگی سرباز با منظور فرهنگ سازی و خوشایند سازی خدمت وظیفه عمومی و همچنین تقویت منزلت و قداست آن مشغول به فعالیت می باشد .

ضوابط :

1. لوگوی طراحی شده جهت کنگره نمایانگر 2 مفهوم « خدمت سربازی » و « شهادت و ایثارگری » و پایه اصلی آن عبارت « کنگره ارج شهدای وظیفه » باشد .

2. لوگوی طراحی شده برای پایگاه فرهنگی سرباز نمایانگر مفاهیمی چون : قداست خدمت وظیفه عمومی ، ایثار و از خودگذشتگی ، همبستگی- یگانگی ملی ، عزت و اقتدار ملی و … باشد . همچنین لوگوی طراحی شده نمایانگر ایرانی و اسلامی بودن سرباز باشد .

3. در لوگوی طراحی شده ترجیحا آیه ای از کلام الله مجید و یا یکی از فرمایشات معصومین و یا یکی از سخنان پیشوا راحل و یا رهبر انقلاب که پیوسته با خدمت سربازی باشد به کار رفته باشد .

4. لوگوی طراحی شده در قالب vector باشد .

5. به اتفاق با پرتو ارسالی ، مشخصات کامل دربرگیرنده اسم ، اسم خانوادگی ، تلفن تماس و ایمیل در یک فایل text ارسال شود .

6. در تعداد طرح های ارسالی محدودیتی وجود ندارد .

لازم به ذکر است جایزه لوگوی برگزیده مبلغ 1.000.000 تومان می باشد .

نشانی دبیرخانه : علاقمندان میتوانند نشانه ها خود را به پست الکترونیکی ما یا از طریق پست به نشانی : طهران میدان سپاه سازمان وظیفه عمومی ناجا گردانیدن اجتماعی پایگاه فرهنگی سرباز صندوق پستی 1613919331 ارسال نمایند .

مهلت ارسال آثار : تا پایان بهمن ماه 1392 ( مهلت تمدید نخواهد شد )

 

برای مشاهده اخبار بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید :

مسابقه طراحی لوگو

فراخوان طراحی نشان فرهیختگان

طراحی نشان فرهیختگان

 

در فراخوانی که به این منظور از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شده است، آمده است:

به آگاهی می رساند از کلیه اساتید، فارغ التحصیلان و دانشجویان زنجیره هنر دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور جهت شرکت در پیکار با مشخصات زیر دعوت به عمل می آید:

الف: اثر فرهیختگان

– در سه سطح” یک – دو – سه”

– طرح ها باید پسندیده ساخت مدال و قابلیت نصب بر روی سینه کسان و در ضمن استفاده در قاب مخصوص را داشته باشد.

ب- اثر سی و دومین سالروز دانشگاه آزاد اسلامی

– طرح بیانگر سی و دو سال قدمت دانشگاه و وانگهی پرورش استعدادهای نخبه در آن باشد.

– طرح می باید قابلیت اجرایی برای ساخت تندیس خاطره را دارا باشد.

لازم به ذکر است مهلت ارسال یادگارها الی تاریخ 30 بهمن ماه می باشد و نتایج مسابقه بعد از بررسی هیات قضات تا تاریخ 15 اسفند اعلام می شود.

به نفرات برنده هر طرح به ترتیب تن اول دو عدد سکه تمام بهار آزادی، نفر دوم یک شماره سکه تمام بهار آزادی و نفر سوم یک سکه نصف بهار آزادی اهدا خواهد شد.

هر شرکت کننده فقط مجاز به ارائه بیشینه دو طرح از هر موضوع می باشد.

محل تحویل یادبود ها در مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه واقع در تهران، خیابان پاسداران، خیابان بوستان هفتم، پلاک 159 و یا ارسال فایل طراحی شده در قالب PSD از طریق پست الکترونیک به نشانی مامی باشد.

 

برای مشاهده اخبار بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید :

مسابقه طراحی نشانه

پروسه طراحی لوگو بانک صادرات

پروسه طراحی لوگو بانک صادرات

نخستین لوگو یا آرم بانک صادرات، تصویر اسب بالداری می باشد که عبارت بانک صادرات ایران در بالای سرش درج شده است. انتخاب این لوگو به توصیه “ادوارد ژوزف”، اولین مدیرعامل این بانک صورت گرفت. او این تصویر را از روی نگین انگشتر عتیقه‌ای که از یک مغازه عتیقه ‌فروشی خریده بود، برداشت کرد. او اسب را سمبل سرعت و استقامت و نجابت و بال‌هایش را نماد بلندپروازی و آغوش مفتوح می‌دانست. این آرم همانند به مهر انوشیروان، پادشاه ساسانی بود.
این لوگو پس از انقلاب اسلامی در سنه ۱۳۵۷ تغییر کرد. یکی از ویژگی‌های آرم جدید اثر دادن نقشه ایران و مراکز استان‌های ایران بود که پرتو استانی شدن بانک محسوب می‌شد.

این لوگو بار دیگر در سنه ۱۳۶۹ دچار تغییر شد و لوگوی جدید که نشان‌دهندهٔ دو دست و یک سکه است جایگزین آن شد. این لوگو کماکان به عنوان آرم این بانک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پروسه طراحی لوگو بانک صادرات

طرح اولیه آرم فعلی بانک صادرات در سال ۱۳۶۹ به سفارش روابط عمومی این بانک توسط اسماعیل کیامقدم طراحی شد. پس از آن، مرتضی ممیز بنا به درخواست بانک صادرات، تغییراتی در آن سپریدن عدل و دستاورد آن به عنوان لوگوی بانک صادرات شناسایی شد. به همین دلیل، در آینده بین این دو طراح اختلافاتی درباره این که چه کسی پدیدآورندهٔ این اثر است، درگرفت.

طراحی لوگو همدان کارت

طراحی لوگو طرح همدان کارت

در بیان توانایی‌های فرهنگی ، هنری ، اقتصادی و اجتماعی کلان‌شهر همدان و ترویج فرهنگ استفاده از کارت و گسترش حمل و نقل عمومی شهرداری همدان با کمال بزرگداشت از هنرمندان طراح دعوت می‌نماید با نگاه مبتکرانه در بیان گرافیکی ویژگی‌های همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران و عنایت به اهداف این مسابقه با ارائه آثار در قالب نشان (آرم) و طرح پشت و روی کارت در این آورد فرهنگی شرکت نمایند.

اهداف برگزارکننده:

ابداع و ارایه نشانه ها نفیس و به کارگیری ظرفیت های حرفه ای در طراحی

اشاعه دانش استفاده از کارت و وسایل حمل و نقل عمومی جهت تفریق ترافیک

جوایز:

نفر اول: دیپلم افتخار و مبلغ ٠٠٠ /٠٠٠ /١٠ ریال

نفردوم: دیپلم سربلندی و مبلغ ٠٠٠ / ٠٠٠ / ٧ ریال

نفرسوم: دیپلم افتخار و مبلغ ٠٠٠ / ٠٠٠ / ۴ ریال

زمان‌بندی:

آخرین مهلت ارسال اثر: ٢۶ بهمن‌ماه ١٣٩٢

اختتامیه واهدای جوایز: ٠١ اسفندماه ٩٢

تذکرات مهم:

* فرم شرکت در فراخوان تکمیل و مشخصات طراح بر روی cd و پشت یادبود ها پیوست گردد. (پایین سمت چپ)

* فرم مشخصات و شرکت در پیکار از طریق پورتال شهر الکترونیک همدان به آدرس اینترنتی http://hamedan.ir قابل دریافت می باشد.

* آثاری که فاقد مشخصات کامل باشد داوری نخواهد شد.

* برگزارکننده حق انتشار نشانه ها انتخابی رادرقالب نمایشگاه ، تبلیغات ، روزنامه ها را برای خود نگاهداشته می دارد.

* تکمیل فرم و ارسال نشانه ها به منزله قبول مقررات فراخوان تلقی و مسؤولیت عدم مطابقت به عهده فرستنده است.

* بر روی پاکت پستی عبارت مسابقه طراحی نشان (لوگو) و طرح کارت شهروندی همدان قید شود.

نشانی دبیرخانه:

معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری همدان- میدان رسالت – بلوار ولایت – روبروی کلانتری – ساختمان‌های شهرداری- طبقه سوم

تمامی یادبود ها از طریق پست و با بسته بندی پسندیده ارسال گردند

 

برای مشاهده اخبار بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید :

مسابقات طراحی لوگو

30+5 نکته کاربردی برای طراحی لوگو

30+5 نکته کاربردی برای طراحی لوگو

  1. هرگز بیشتر از سه رنگ استفاده نفرمایید.
  2. لوگو باید قابل تشخیض و خواستن باشد.
  3. با نشون دادن لوگو به سه تن متفاوت از جذابیت لوگو مطمئن شوید.
  4. هرگز از جزئیات آرمهای مهم یه ترکیب به عنوان لوگو صحیح نکنید.
  5. تحت هیچ شرایطی از نماهنگ آرت بهره‌گیری نکنید.
  6. لوگو باید در شرایط ابلک خوب دیده شود.
  7. مطمئن شوید که لوگو موقعی که از لحاظ رنگی عکس می شود قابل تشخیص است.
  8. مطمئن شوید که لوگو هنگامی که تغییر اندازه می دهد قابل تشخیض است.
  9. اگر لوگو از متن و عکس ساختن شده است دقت داشته باشید که جایگاه هر کدام کاملا مشخص باشد.
  10. لوگوی شما باید از لحاظ زمانی بی انتها باشد.
  11. کوشش کنید از جلوه های ویژه کاربرد نکنید.
  12. از جزئیات پیچیده بپرهیزید.
  13. مکانهای مختلفی که آرم نمایش داده خواهد شد را نیز در نظر بگیرید.
  14. کوشش کنید در طراحی جسور و با اعتماد بنفس باشید، از کسل بودن و ضعیف بودن بپرهیزید.
  15. برای تجارتهای دشوار از خطوط هموار و برای تجارتهای نرمتر از خطوط نرمتر کاربرد کنید.
  16. لوگو باید به موضوع ربط داشته باشد
  17. یک عکس یک لوگو نمی سازد.
  18. اغلب از دو فونت بهره‌گیری نکنید.
  19. کل اجزای یک لوگو باید بر پای بست، بالا، پایین، چپ، راست یا مرکز منسجم سازی شود.
  20. لوگو باید دیدی جامد داشته باشد، از عناصر بک گراندی بپرهیزید.
  21. بدانید چه کسی به این لوگو نگاه خواهد کرد قبل از اینکه ایده ای در ذهن بپرورانید.
  22. دائم تابعی از نوآوری را انتخاب نمائید.
  23. لوگو وقتی شیشه ای می شود باید قابل تشخیص باشد.
  24. کل باید لوگو را برادر داشته باشند نه فقط تجارتی که این لوگو در آن مصرف شده است.
  25. تنوع را بسیار کنید. هرچه تنوع و متغیرهای شغل زیادتر باشد برای طراحی آسان ترهستید.
  26. لوگو در چندین پلت فرم باید پایدار به عقیده آید.
  27. لوگو باید برای روشنگری ساده به عقیده آید.
  28. از تگ لاینها در لوگو استفاده نکنید.
  29. ایده خودتان را قبل از پیاده سازی در کامپیوتر، با کاغذ و مداد پیاده سازی کنید.
  30. طراحی رو ساده نگه دارید.
  31. از سمبول(لاتین) عالم بهره‌گیری نکنید.
  32. لوگو نباید منحرف کننده باشد.
  33. باید در ارائه لوگو صادقانه قبل رفت.
  34. لوگو باید در رویت – متعادل به نظر آید.
  35. از روانشناسی رنگ ها در طراحی لوگو غافل نشوید.

چرا باید طراحی لوگو سازمان را مهمترین مساله پنداشت؟

چرا باید طراحی لوگو سازمان را مهمترین مساله پنداشت

 

مهمترین و اولین عنصر گرافیکی- تبلیغاتی هر گردآور ای لوگوی آن می باشد که می تواند گذرگاه را برای دیگر موارد گرافیکی-تبلیغاتی هموارتر یا دشوارتر سازد.همچنین لوگو یکی از مهم ترین موارد هویت بصری برندسازی نیز می باشد.

طراحی لوگو یا نشان نسبت به سایر موارد گرافیکی-تبلیغاتی کاری تخصصی تر، سخت تر و پراهمیت تر می باشد چرا که باید در محدوده ی کوچکی معانی مورد نظر را با رعایت اصول تبلیغاتی طراحی کرد و جای داد الی علاوه بر داشتن زیبایی، بتواند با مخاطب بستگی پایدار کند و در ذهن به مرور سررسید ثبت و ماندگار شود. بدیهی است هرچه نشانه(لوگو) بنیادی تر طراحی شود با توجه به موضوع پرتو و میزان تبلیغات سررسید اقلیت نیاز دارد الی در ذهن بیننده ماندگار شود.

برای طراحی یک لوگوی چیره دست مراحلی از جمله درک درست خواسته ی سفارش دهنده، تجزیه و تحلیل، بررسی و پژوهش در مورد جستار باره نظر باید سپریدن پذیرد الی بتوان به یک ایده پسندیده رسید. برای رسیدن به طرح نهایی معمولا طرح اولیه لوگو مورد عقیده شدنی است چندین بار دچارتغییر شود، چراکه ابتدا باید نظر کارآزمودگان این امر در کانون های تبلیغاتی (معتبر) و سپس نظر کارفرما را جلب کند.

متاسفانه در ایران در بسیاری موارد به طراحی لوگو اهمیتی که باید دیتا شود، را نمی دهند و کار به صاحبنظر سپرده نمی شود، که علت این امر معمولا عدم آگاهی فرد سفارش دهنده و یا قیمت طراحی بالا توسط تیم های چیره دست می باشد، هرچند که اگر یک کارفرمای مدیر اهمیت موضوع را درک نماید مطمئنا خرج آن را تامین خواهد کرد زیرا برای یک گردآور این هزینه یک سرمایه گذاری سود آور می باشد.

مجموعه هایی(چه در تو ایران و چه در خارج) هستی داشته اند که بعد از چند سال کار و جنبش به اهمیت سوژه پی برده اند و خواستار تغییر لوگوی خویش شده اند، که این امر علاوه بر هزینه طراحی، هزینه های دیگری از جمله تبلیغات بیشتر، جایگزینی بسته بندی ها و سایر موارد پیوسته با اثر و لوگو را بر گردآور تحمیل خواهد کرد، ولی با این حال جلوی زیان هروقت گرفته شود هوده است.

پس اگر قرار است گردآور ای تاسیس کنید برای طراحی لوگو وقت و بحث مالی کافی برگزیدن دهید و به متخصصان این امر مراجعه کنید.

 

شاید مطالعه مطلب زیر هم برای شما مفید باشد :

تاریخ انقضاء لوگو

فراخوان مسابقه طراحی لوگو خبرنامه ادکا

فراخوان مسابقه طراحی لوگو خبرنامه “ادکا”

 

طراحان گرافیک و کلیه علاقه مندان دعوت می شود در مسابقه طراحی لوگو تایپ “خبرنامه ادکا” که توسط هفتمین دوره اتحادیه انجمنهای علمی دانشجویی کتابداری و اطلاع رسانی ایران (ادکا) برگزار می شود، کمپانی نمایند. این خبرنامه داخلی توسط کمیته انتشارات ادکا به چهره فصلنامه منتشر می شود.

کلیه شرکت کنندگان در این مسابقه می توانند لوگوتایپ های خود را به نشانه ایمیل ما ارسال نمایند.

همچنین طراحی لوگوتایپ به چهره اتود دستی نیز پذیرفته می شود، که در این چهره اثر یا به دبیر خانه ادکا به آیت تهران، خیابان انقلاب، تقاطع فلسطین، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، طبقه اول، اطاق 107، ارسال و یا طرح را اسکن نموده و به آدرس ایمیل یادشده ارسال نمایید.

نکات مهم جهت شرکت در پیکار طراحی لوگوتایپ خبرنامه ادکا :

لوگوتایپ ارسالی روشنی لازم را داشته باشد. (در هر دو قالب فایل الکترونیکی و اتود دستی)
پسوند طرح ارسالی jpg و یا png باشد.
به همراه لوگوتایپ ارسالی نام، اسم خانوادگی، سلسله تحصیلی، مقطع و دانشگاه محل تحصیل و عدد تماس طراح ذکر شود.
هر فرد میتواند بیشینه 5 لوگو تایپ ارسال نماید.
حداکثر مهلت ارسال لوگو تایپ لغایت 15 اسفند 1392 می باشد.

شایان ذکر است تمام لوگوتایپ های ارسالی در یکتا از عدد های خبرنامه ادکا به اسم طراح چاپ و طرح منتخب نیز به طور کامل شناسایی خواهد شد.همچنین هدیه ای به رسم یادبود به طراح لوگوتایپ برگزیده اهدا خواهد شد.

انتخاب نهایی لوگوتایپ نیز با درنظر دریافت نظرات و آرای مطرح شده هیئت مدیره ادکا7 و سایر اعضای دوره های قبلی ادکا و نیز جمعی از اساتید صاحب عقیده اتمام خواهد شد.

 

برای مشاهده اخبار بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید :

فراخوان مسابقات طراحی لوگو

چرا لوگوی برندها به سمت مینیمالیسم می روند؟

چرا لوگوی برندها به مینیمالیسم می روند؟

 

همه به پیگیری شناخته شدن هستند. موفقیت شرکت ها تنها وابسته به فروش آنها نمیباشد ، بلکه در میزان به رسمت شناختن و محبوبیت “برند ” آنها توسط ملت است.“برند” ایجاد پرماسیدن انسانی ، نسبت به یک کمپانی ویژه است . اینکه ما مثلا ، شرکتی را به با یک قابلیت ویژه بشناسیم .

بخشی از “برند” وابستگی بصری است . گردآور لوگو ، رنگ و ساختار یک شرکت ، به شکلی بصری با ما بستگی برقرار می کند .

ارتباط بصری چگونه است؟

هنگامی که شما به شرکت باره علاقه خویش فکر می کنید ، چیزهایی در ذهن شما تداعی می شوند . مثلا ما ماشین های “ولوو” را به امنیت ، گوگل را به جستجو و آدیداس را به کفش های ورزشی با کیفیت می شناسیم .“برند” کاری می کند تا شما بین خودتان و شرکت مربوطه توسط احساسی بی بدیل پیوسته شوید.

طراحان غالبا ساختاری بصری “برند” را نظم می دهند . احتمالاً نخستین چیزی که در مورد ساختار بصری به ذهن می رسد ، لوگو یک کمپانی باشد . ولی این مفهوم فراتر از این حرف هاست . طراحی بصری شامل نشان ، طراحی بسته بندی ، رنگ سازمانی و هر چیزی است که شما با چشمانتان می توانید از یک کمپانی ببینید .معمولا آدم ها بسیار به دید وابسته اند . اگر شما چیزی را نبینید ، احتمالاً دودلی کنید چنین چیزی اصلا وجود ندارد . دید یک راه ارتباطی مهم برای شناخت ما از پیرامون پیرامونی ماست .

یک ساختار بصری خوب از یک شرکت به ما حس نکویی متعلق به شرکت را انتقال میدهد ، برعکس اگر یک شرکت موفق نتواند ساختار بصری نکویی را نظم دهد ، در همبستگی با بیننده شکست خواهد خورد .

چرا مینیمالیسم یا ساده گرایی ؟

مینیمالیسم تکنیکی است که در آن طراح کوشش می کند تنها چیزهای مهم را نگه دارد و بقیه موارد را حذف کند . مینیمالیسم برای خلاص شدن از چیزهای اضافی و عناصر اشتباهی است . در واقع مینیمالیسم روشی است که می تواند در طراحی هویت بصری بسیار به پیشه “برند” شما بیاید . کاربران منظور را بشناسید و طراحی بصری را متناسب با نیازها سامان دهید .

در نگاه نخست شاید طراحی مینیمال ، شغل ساده ای به نظر برسد ، اما اینکه به واقعیت چه چیزی مهم است و اینکه باید در کجا قرار بگیرد ، دربایستن به ادب و تجربه دارد .

مینیمالیسم بر روی اصول اولیه طراحی (مبانی هنرهای تجسمی) ، ترازمندی ، فضاهای منفی ، تایپوگرافی و به کارگیری رنگ های کمتر تمرکز دارد .امروزه “برند ها” مینیمالیسم را به عنوان یک روش طراحی بصری انتخاب می کنند.

مینیمالیسم روشی است که تند و بدون حاشیه برند را شناسایی می کند و ریسک معرفی تباه برند را کم میکند.

مینیمالیسم از رنگ ها و خرده ساده برپایی شده است ، این قابلیت را دارد که به راحتی به ذهن ودیعه شود و همینطور به راحتی تذکر شود .مینیمالیسم برند را از تغییرات در طی سالها حفظ می کند .

برند های زیادی را می توان نام برد که هر چند سال یک بار به تغییر هویت بصری خود می پردازند . طراحی مینیمال مایه می شود لغایت از “مد” و “مد زدگی ” دوری کنیم و طراحی ما کهن نشود .

بررسی چند مثال در طراحی مینمال :

شرکت ها دریافته اند که مینیمالیسم مایه می شود تا طیف مفصل تری از ملت ، طراحی بصری برند را درک کنند و با آن گزین کردن برپا کنند . در این بین بسیاری از کمپانی ها هویت بصری خود را به سمت مینمالیسم دستگیر اند و شرکت های نوظهور از پیش درآمد طراحی مینیمال را لحاظ می کنند .

 

مینیمالیسم در لوگو

فراخوان طراحی لوگو جشن نوروز ایرانی

فراخوان طراحی لوگو جشن نوروز ایرانی

 

دانشگاه هنر اصفهان برای برگزاری دومین جشن نوروز ایرانی در فروردین 1393 از کل هنرمندان دعوت به همکاری می نماید.

 

موضوع :

طراحی لوگو ، پوستر و بروشور .

زمان تحویل CD طرح :

تا بیستم بهمن 1393 .

دبیرخانه جشنواره :

دانشکده کارآفرینی هنر و گردشگری ، ساختمان خاچیکیان .

1- طرح ها با نمادهای هنری اصفهان و جشن نوروز و آیین های کهن ایرانی آن همخوانی داشته باشند.

2- لوگو یادآور نوروز و اسپهان باشد با مقاله « دومین جشن نوروز ایرانی 1393 ، دانشگاه هنر اسپهان ».

3- بروشور در دوازده لت طراحی شود، دارای فضاهایی برای افزودن چند حکایت در ارتباط با دانشگاه، و جشنها و آیین های نوروزی اقوام گوناگون ایرانی .

4- پوستر در اندازه A2 طراحی گردد.

به همه شرکت کنندگان گواهی اعطا خواهد شد.

جایزه :

برای نفر پیش درآمد ، نیم سکه بهار آزادی .

به به اتفاق استفاده از طرح برای تبلیغات رسمی جشنواره .

برای نفر دوم ، ربع سکه بهار آزادی.

 

برای مشاهده اخبار بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید :

اخبار مسابقات طراحی لوگو

مراحل ورود به دنیای طراحی لوگو

مراحل اولیه ورود به دنیای طراحی لوگو

 

مطلب حرفه ای پیشنهادی : آموزش گام به گام طراحی لوگو

 

اولین گام : ابزار پیشه را بشناسید :

تنها در صورتی که بتوانیم در به کارگیری ادوات با مهارت عمل کنیم ، می توانیم ایده های خویش را به راستی اجرا کنیم. در پیشه طراحی گرافیک ، ابزارها را به دو دسته بخش می کنیم :

ابزارهای دستی همانند مداد و قلم
ابزارهای سیستمی مانند نرم افزارهای طراحی لوگو

تقریبا گرافیست موفقی را نمی توانید پیدا کنید که کار با مداد ، قلم مو و رنگ را به درستی نداند . هر چقدر هم که شما با ابزارهای سیستمی پیشه کنید ، نیرو “کار دست” ، در کار شما رو کرد خواهد داشت . کوشش کنید پیش از اینکه سراغ ابزارهای سیستمی بروید ، بر روی کاغذ ایده های خویش را شکل دهید .

از طرفی ابزارهای سیستمی هستی دارند که پرماسیدن نحوه شغل با آنها برای یک طراح بسیار مهم است . میزان چیرگی شما باید به قدری باشد که بتوانید ایده هایتان را بدون محدودیت در کار با دست موزه به راحتی پیاده کنید .

مشق بصری کنید:

باید کوشش نماییم کارهای برتر در حوزه طراحی گرافیک را رصد نماییم . به این پیشه در اصطلاح ” مشق بصری ” گفته می شود.

کتاب ها ، سایت ها و مجلات جاهایی هستند که باید زیاد در آنها دقت کنید . هنرمندان را دنبال کنید و سبک کاری هر کسی را بشناسید .

بسیار بدانید :

تفکری که پشت خلق یک نشانه وجود دارد ، روح آن نشان است .

باید تشنه دانستن باشد . فرزانش هنر و اینکه چرا یک نشان هنری را خلق می نماییم موارد مهمی هستند.

آواز بلبل صدایی زیاد زیبا و دلنشین است . از طرفی صدای نواختن ساز هم اینگونه است . اما چرا کسی بر “آواز بلبل” نقدی نمی نویسد ولی بر “نوازندگی” نقد می نویسند . نکته جدا در اینجا “تفکری” است که پشت خلق یک نشان هنری هستی دارد . بلبل از روی غریزه می خواند و نوازنده از روی تفکر می نوازد و تفکر در پیشگاه نقد قرار می گیرد .

“فرم” یک نشانه هنری ، بسیار مهم است اما معنا و مفهوم آن مهم تر است . “فرم” به انفرادی مظهر ” خوشگلی” است اما وقتی با معنا به اتفاق می شود به سمت “زیبایی” می رود .

به طور خلاصه سعی کنید کار بصری شما به اتفاق با دانسته های نظری خوب باشد . آنگاه است که به راستی یک لوگو ماندگار خواهد شد .

جشنواره های طراحی لوگو را از یاد نبرید:

هر چه قدر کیفیت یک جشنواره بالاتر باشد برای رشد شما بهتر است . سعی کنید با موفقیت در جشنواره ها ، توهم رسیدن به کامیابی پیدا نکنید.

جشنواره ها تنها بهانه ای هستند برای اینکه شما انگیزه ادامه کار را پیدا کنید . بعد از مدتی جشنواره ها جذابیت روزهای نخستین را برای شما از دست می دهند . در این مرحله کوشش کنید در برگزیدن جشنوارهای با کیفیت ، و ارائه کار خوب وسواس به هزینه دهید .

گروه ساختن دهید :

غالبا چند فکر بهتر از یک اندیشه است .

اگر برادر و یا دوستانی دارید که در گویه طراحی لوگو کار میکنند، می توانید دورهم جمع شوید و گروه تشکیل دهید ، این فرصت را از دست ندهید . تشکیل یک گروه و انجام تکاپو های دسته جمعی می تواند باعث رشد کیفیت یادبود ها کسان گروه به شکلی متوازن شود . همیشه داشتن روابط خوب ، فرصت های جدیدی ایجاد می کند. مهم این نیست که کل اعضای گروه در یک سطح باشند ، مهم این است که کارهایمان را به قضاوت و نقد دیگران می گذاریم . هدف این است که دور هم بحث نماییم ، تجربیاتمان را به اشتراک بگذاریم و پیشرفت کنیم . گروهی که برپایی می دهید می تواند دربرگیرنده دو عضو باشد ، می تواند حتی به چهره مجازی و در شبکه های اجتماعی باشد ، می تواند حتی یک جمع دوستانه باشد .

استاد داشته باشید :

استاد نقشی کلیدی در جهت دهی به یادبود ها شما دارد .

در اطراف خویش بگردید و شخصی را پیدا کنید که بتوانید در زمینه دانش طراحی لوگو به وی تکیه کنید . سعی کنید استادی را انتخاب کنید که کارهایش را دوست دارید .

فقط ابتدای پیشه کپی کنید :

پابلو پیکاسو میگوید: هنرمندان خوب کپی میکنند اما هنرمندان کبیر میدزدند.

از نشانه ها و سبک فلان هنرمند خوشتان می آید ، پس چرا وقت را از دست می دهید از کارهایش کپی کنید . کپی کردن تکنیک زیاد نکوداشتن برای یاد اخذ است . وقتی کار فلان هنرمند را سعی می کنید که اجرا کنید ، ناخود مستحضر با بسیاری از تکنیک ها و تفکراتش آشنا می شوید . کپی کردن تمرین بسیار خوبی است .

توجه کنید کپی کردن فقط برای شروع خوب است و یک تکنیک کاملا تمرینی است . مسلم است که کار کپی ارزش چندانی ندارد و در سطح بالاتر یک سرافکندگی هنری محسوب می شود .کپی کردن الی زمانی که شما به یک سطح مهارتی برسید ، لازم است . بعد متعلق به این پیشه را خلاص کنید .

برای موفق شدن در هر کاری باید جوهره آن شغل را داشته باشید . پس متعلق به سعی به همراه کمی شانس به شما کمک خواهد کرد . هیچ موفقیتی اتفاقی نیست و اگر هم اتفاقی باشد ، پیوسته نخواهد بود .

 

طراحی لوگو حرفه ای ، اساس هویت هر برند

طراحی لوگو ، اساس هویت در طراحی برند

 

همانطور که کل می دانیم یک لوگوی خوب برای یک برند کامیاب نقش حیاتی فزاینده‌ای ایفا می‌کند.

لوگوی خوب، به عنوان پایه و بنیاد هویت برند یاری می‌کند لغایت مقوله به وجود آمدن برندی کامیاب و ماندگار فراهم آید.

داشتن یک لوگوی خوب حرفه ساده‌ای به عقیده می‌ رسد، آنقدر ساده که خیلی ها را مبتلا توهم می‌کند؛

بارها به چشم خویش دیده‌ایم اثناء سفارش لوگو، سفارش دهنده‌ای که باسواد، به روز، موفق، با پرستیژ و مستحضر به عقیده می‌رسد در متوسط جلسه دست به قلم می‌برد و طرح یک لوگو را می‌کشد و در پیوسته می‌گوید که ریشه-بن-بیخ این لوگو را کجا دیده و مربوط به کدام برند مطرح است،

 

مطلب پیشنهادی : طراحی برند | برندینگ

 

و فکر می‌کند کار بسیار ساده طراحی لوگو به آخر دریافتی است. هیچ دقت کرده‌اید چرا در کشوری مثل ایران شمار لوگوهای بدی که به چشم می خورند به مراتب بیشتر از لوگوهای خوب است؟!

شاید چون همانگونه که خیلی از ما ایرانی‌ها برای خویش و دیگران به جای پزشک، دارو تجویز می‌کنیم و به جای آرشیتکت و طراح داخلی، دکوراسیون منزل و محل کار طراحی می‌کنیم ،

هنگامی که نوبت به طراحی گرافیک و لوگو و برند هم می‌رسد اندیشه می‌کنیم دیگر این مبحث از جان آدمی که مهمتر نیست،

و اتمام این شغل به نما ساده را ساده می‌پنداریم و یا دست به حرفه طراحی می‌شویم یا از خواهرزاده عزیز که اتفاقا کلاس نقاشی هم رفته تمنا می‌کنیم زحمت آن را بکشد.

البته کل اشکال متوجه سفارش دهنده نیست شاید او وقتی معاش با یک طراح گرافیک یک پروژه را پیش می‌برده متوجه شده که آن طراح جز استیلاء به چند نرم‌افزار گرافیکی چیرگی دیگری ندارد و حتی بدتر بی هیچ دلیل منطقی بر طرح و رنگی که مناسب نیست اصرار می‌کند.

خلاصه مشکل هرچه هست و بزه کار هر که هست هر سال کلی خرج صرف طراحی مجدد لوگوهایی می‌شود که گاه در ذهن نظاره گر جا گرفته و وابستگی تنگاتنگی با برند دارد و با کلی اندیشه و زحمت پیمان است لوکوی نکویی شود که با لوگوی اسبق هم غریبه نیست.

در کل چند اصل را برای یک لوگوی خوب قبل فرض می‌دانیم.لوگوی خوب باید ساده، متمایز، مرتبط، به‌یادماندنی، بی‌زمان و چند‌کاره باشد.

در صورتیکه احتیاج به طراحی لوگو حرفه ای دارید حتما با ما یگانگی پایدار نمائید. پس این نکته را در نظر بگیرید که لوگو و طراح چیره دست احد از مهمترین بنیاد هویت هر برند می باشد. لوگونگار بهترین و حرفه ای ترین لوگو را برای شما آماده میکند.