طراحی لوگو , طراحی برند , طراحی آرم شرکت

طراحی لوگو ، طراحی برند تجاری ، طراحی آرم شرکت

بررسی لوگو های المپیک

Facebook
Twitter
LinkedIn
لوگو المپیک

بررسی نمونه طراحی لوگو های المپیک و برندینگ المپیک های جهان

المپیک مونیخ 1972 و کاربرد مدرنیسم

المپیک 1972 مونیخ خیلی خاطره خوشی در ذهن افراد به جای نگذاشت و اکثر افراد دوست ندارند آن را به یاد بیاورند . ما هم در اینجا به سراغ مسادل سیاسی درگیر آن نمی پردازیم و فقط بر روی طراحی لوگو و نمونه طرح لوگو آن صحبت می کنیم. باید گفت که لوگوی المپیک 1972 مونیخ یک طرح فوق العاده از مدرینسم در میانه قرن بیستم بود . در رنگ و طرح ساده بود ولی پر معنا و عمیق ! تناوب سفید و سیاه یک مقایسیه دیداری ایجاد می کرد ، یک حالت چرخشی دورانی که پرسپکتیوی مرکزی را نشان می دهد که معنای آن را نشان می دهد . در واقع نشان دهنده ی این معناست که مونیخ شهری درخشان و برجسته است .

در واقع انقلاب صنعتی تاثیر گسترده ای بر روی این لوگو گذاشته است . ا. از تزیینات جزیی دور می شود و الگوی سادگی و خالص بودن را حمایت می کند . مدرنیسم ترجیح می دهد تا از المان هایی که هر کدام نمادی هستند استفاده کند نمادهایی ساده همچون اشکال هندسی ساده و رنگهای خیلی ساده تا دنیا را به کمک آن بسازد .

در حال حاضر هنوز مدرنیسم یک هنر طراحی مهم در بسیاری از زمینه ها محسوب می شود .استفاده از این سبک برای طراحان لوگو بسیار مناسب است اگر بخواهند طرحی انتزاعی ساده و شیک داشته باشند .

سیدنی 2000 و ترکیب رنگها

لوگوی المپیک سیدنی از سه رنگ استفاده کرد تا ورزشکار دونده ای را طراحی کند که می خواهد مشعل المپیک را روشن کند . رنگ آبی به خانه اپرا سیدنی Sydney Opera House اشاره می کند ، رنگ قرمز و زرد کل تصویر را به جنبش در می آورند . هر رنگی در این لوگو یک معنای سمبلیک دارد . آبی به بندرگاه آبی ، زرد به خورشید و ساحل و قرمز به فرهنگ سنتی اشاره دارد. لوگو تعادلی بین رنگهای گرم و سرد ایجاد کرده و در کل بسیار زیباست .

در واقع می توان گفت که رنگ روح این لوگو است . هر رنگ همانطور که گفته شد معنایی مشخص را در ذهن تداعی می کند. ولی شما در نظر داشته باشید که قبل از اینکه هر رنگی را انتخاب کنید باید معنی آن رنگ خاص را بدانید . در اینجا یک سری از این معانی را به طور پایه ای تعریف می کنیم . (

المپیک 2004 آتن و هنر و مهارت ویژگی های طبیعی

بعد از گذشت حدود صدها سال ، المپیک به زادگاه خودش بازگشت . آتن حس خیلی متفاوتی را در ما زنده کرد هم از این جهت که المپیک به زادگاهش بازگشت و هم از طراحی زیبای لوگوی خود . لوگو های قبل از سال 2004 را چک کنید ، به سادگی تفاوتها را مشاهده می کنید .شاخه های زیتون این طور به نظر می رسد که کودکی آنها را به زیبایی هرچه تمام تر کشیده که بیان گر پیروزی و به حالتی نماد نوع بشر است . پشت زمینه آبی که در عمق متفاوت است تداعی گر دریای مدیترانه است و در نهایت باید گفت که کل لوگو تداعی گر حس خوبی از طبیعت و صلح است .

به طور شخصی معتقدم که لوگوی المپیک آتن یک لوگوی بسیار برجسته هنری است . هنری زیبا در برابر طرح ماشینی و مکانیکی سرد مدرنیسم ، طرحی طبیعی و گرم و صمیمی . در واقع دوست دارم آن را هنری طبیعی بنامم .به جای یک طرح هندسی معمولی به طور صریح ویژگی های طبیعی هنر را مانند خطوط نامنظم کشیده شده توسط دست بیان می کند . حالت اسکچ مدادی و یا غیر طبیعی بودن تصویر … هنر طبیعی گرفته شده از یک ذهن خلاق و باز است که کار شما را جذاب و برجسته نشان می دهد .

برای طراحان لوگو یک طرح معمول کامپیوتری است با این حال مهم است که از طرح خسته کننده و سرد ماشینی خلاص شویم .یک فکر طبیعی و خلاق یک هنر طبیعی خلق می کند. یک هنر طبیعی جوی راحت و آزاد را ایجاد می کند و این جو به شما کمک می کند تا کار خود را انجام دهید و حرف خود را در قالب کار هنری تان بیان کنید .

المپیک تورینو 2006 و ابعاد و مقیاس

در این میان در مقایسه با دیگر المپیک ها ، المپیک زمستانه تورین خیلی خاص است .من به شخصه اینطور فکر می کنم که تورین در ابعاد با دیگران متفاوت است و از این نظر خیلی خاص است. لوگوی آن الهام گرفته شده از Mole Antonelliana مهمترین مکان در تورین است . طراح ساختمان ها را با کوههای یخی ترکیب کرده تا بدین وسیله به زمستانی بودن المپیک اشاره کند . در عین حال می توان آن را به صورت حلقه ای تصور کرد که آدمهای دنیا را کنار یکدیگر جمع کرده است .لوگو بیشتر شبیه یک قله کوه در ابعاد کوچک است تا یک مثلث گرافیکی ! و این طور به نظر می رسد که شما را تشویق میکند تا نگاهتان به سمت بالا باشد یک ماکت فوق العاده کاربردی .

به طور دقیق کاربرد ابعاد و اندازه ها در این لوگو مشخص است و به شما کمک می کند تا به افکتهای زنده و جاندار دسترسی پیدا کنید . به عنوان یک طراح لوگو ، شما باید با افکتهای گوناگون آشنا باشید تا به ابعاد مورد نظر خودتان برسید . ترکیبات متفاوتی از خطوط ، شکلها ، رنگها ، نورها و سایه ها می تواند افکتهای متفاوتی را خلق کند .شما باید ذهنتان را درگیر این افکتها کنید تا از درون آنها به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنید .

المپیک پکن 2008 و استفاده از المان های فرهنگی

می توان گفت که یکی از بی نظیر ترین و بزرگترین بازی های المپیک تاریخ جهان بازی های المپیک پکن بود و همچنین لوگوی آن یکی از منحصر به فرد ترین لوگو ها است . چرا که جوی کاملا فرهنگی را در ذهن ایجاد می کند . هرکدام از بخش های لوگو حاوی معنای غنی فرهنگی است . لوگو از المان های فرهنگی موجود در چین گرفته شده است . مهر چینی ، کارکتر چینی و خشنویسی چینی . فرهنگ غنی چینی را از طریق همین لوگو به دنیا نشان داد .در ابتدا مهر قرمز چشمان شما را می گیرد . جاهای خالی که در وسط قرار دارد هم به نوعی طرح خوشنویسی چینی است و هم به نوعی کارکتر ورزشی را نشان می دهد که سمبوک پکن است . از همه مهمتر اینکه کارکتر نشان داده شده شخصی را در حال رقص نشان می دهد که به نوعی حالتی داینامیک به لوگو داده است . در کل می توان گفت که لوگوی المپیک پکن از خیلی جهات موفق عمل کرد و توانست پیام فرهنگی کشور خود را به خوبی به دنیا برساند .

فرهنگ یگانه و منحصر به فرد است .از هرجایی که آمده باشید باید فرهنگ و پشت زمینه خودتان را داشته باشید . بنابراین فکر خوبی است که لوگو را از فرهنگ بگیرید . چرا که اینگونه همیشه چیزی دارد که بگوید شما چه کسی هستید ! از ادبیات ، مذهب از معماری گرفته تا هنرهای ادبی و نوشتاری … بنابراین مشاهده می کنید که منبعی قوی برای الهام گرفتن برای لوگو هاست .پس وظیفه ی طراح این است که ابتدا المان های فرهنگی را که شما را به نوعی شرح می دهد پیدا کنید . و متناسب با آن طرح شما شکل می گیرد و به یک طرح یگانه و منحصر به فرد تبدیل می شود .

المپیک لندن 2012 و انتقال

با یک نگاه ساده متوجه می شوید که طراح عدد 2012 را به صورت پایه و اساس لوگو درآورده است و طوری این اعداد و لوگو را انتقال داده تا به صورتی معنا دارد به طرحی مدرن برسد . در واقع بیان گر این است که المپیک 2012 لندن شور و شوق را در جوانان برمی انیگزد تا از هر ملیت و کشوری که هستند برای پیروزی رقابت کنند .

مهمترین و جذابترین بخش لوگو تغییر حالت و انتقال اشکال است. طراح به ظرافت اعداد را تغییر حالت داده طوری که مخاطب را به فکر کردن درباره لوگو فرو می برد و یک حالت خاص و انتزاعی را ایجاد می کند .

تغییر و انتقال نیز یکی دیگر از هنر های طراحی است . برای رسیدن به افکتهای جذاب ایده خوبی به شما می رود که می توان آن را بر روی اعداد اشکال و متن ها و تصاویر استفاده کرد . با این حال راههای زیادی برای تغییر شکل دادن و انتقال وجود دارد . فاکتور کلیدی این است که شما از فکر کردن به شیوه معمول خود را رها کنید و بدین گونه چیزی خاص را طراحی کنید .

برندینگ المپیک لس آنجلس

فرایند گزینش شدن شهری برای برگزاری بازی‌های تابستانی المپیک فرایندی طولانی‌مدت و طاقت‌فرساست. تمام این ماجرا در سطح ملی ابتدا می‌شود که طی آن، شهرهای یک کشور کوشش. می‌کنند پیشنهادی ارائه کنند. در طی مراحی ابتدایی انتخاب ل.س‌آنجلس، با مشارکت ساتچی  طراحی برند پیشنهادی برای المپیک در لس آنجلس طراحی شد. در طراحی این برندینگ بررسی شد که در زمان المپیک چگونه هویت شهر، شوق و حالی پیدا می‌کند. تمام کاری که در این پروژه دیده می‌ش.ود، همگی مفهومی هستند مگر لوگوی تصویب‌شده که از پیش تعیین شده بود.
خطوط از عقیده مفهومی پرتو دهنده چند بُعد هستند: سایه‌های کشیده اثر دهنده طلوع و غروب،خورشید لس‌آنجلس در طول شهر پر از پالم است؛ میادین و خطوطی که ورزشکاران در آنها با هم رقابت م.ی‌کنند و جنبشی که بدست ورزشکاران و نوارهای روی پرچم آمریکا ایجاد می‌شود. تعداد خطوط، اثر دهنده ۵ حلقه المپیک است. همچنین رنگ‌ها اقتباس از المپیک ۱۹۸۶ لوس‌آنجلس به عنوان میراث و نقطه افتخارآمیز ارزشمند هستند.
به عنوان یک برتری دیگر، لوگو را می‌توان نشان دهنده ستاره‌ها و نوارها دانست زیرا فرم حرف آ به شکل یک ستاره اشاره دار.د.

طراحی لوگو المپیک توکیو

لوگوی بازی های  توکیو به شکل یک حرف بزرگ ـی می باشد که حالتی انتزاعی(خیالی) دارد. در مرکز این آرم، تنه مشکی رنگی هستی دارد و زواید حروف به رنگ زرین و نقره ای بوده و یک نقطه قرمز رنگ در رأس سمت راست این نشان وجود دارد که به خورشید قرمز رنگ پرچم مملکت ژاپن اشاره دارد. گفته شده که این نشان بیانگر جملات “تمامی جهانیان گرد هم می آیند” و “اتحاد به شکل یک تیم واحد” می باشد. همین عناصر به کار رفته در طراحی اثر بازی های ۲۰۲۰، دوباره با یکدیگر ترکیب می شوند لغایت اثر بازی های پارالمپیک را برپایی کنند که حاکی از تساوی بین تمام ورزشکاران است.

وقتی که تمام جهان برای مسابقات ۲۰۲۰ توکیو یکی هم می آیند، لذت متحد شدن به شکل یک تیم واحد را تجربه خواهیم کرد. با پاسخ یک یک انسانها به عنوان فردی برابر و مساوی با خود، معنای کامل گرد شدن را القا خواهد کرد. علایم مسابقات ۲۰۲۰توکیو ، با نمادپردازیِ قدرتِ این یگانگی شکل گرفته است. رنگ سیاه تنه مرکزی حرف T، نشان دهنده تنوع است، ترکیبی از تمام رنگ ها. شکل دایره نشانه دهنده دنیایی است که در آن کل یکدیگر را می پذیرند. رنگ قرمز دایره پرتو دهنده نیروی هر قلب تپنده است. این عناصر با یکدیگر ترکیب می شوند لغایت علایم هر دو گروه از بازی های المپیک و پارالمپیک را ایجاد نمایند. سمبول(لاتین) المپیک ۲۰۲۰ توکیو ، از وجود حرفتی در عبارتبه معنی تیم توکیویی فردا می باشد، الهام گرفته  است.

همچنین سمبول( طراحی لوگو ) پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو ، از نشانه جهانی تساوی و مساوات الهام گرفته شده است. طراحی این لوگو دمیدن روحی یکتا است که بتوان بازی های المپیک و پارالمپیک را با هدف داشتن دنیایی بهتر و آینده ای درخشان تر، به اجرا درآورد