طراحی لوگو , طراحی برند , طراحی آرم شرکت

طراحی لوگو ، طراحی برند تجاری ، طراحی آرم شرکت

روانشناسی فونت و طراحی لوگو

Facebook
Twitter
LinkedIn
طراحی لوگو,فونت

روانشناسی فونت در طراحی لوگو

امروزه این یک موضوع اثبات شده است که ارتباطات برای هر گونه تعامل ، امری ضروری است و ارتباطات مکتوب نیز یکی از قدرتمندترین ابزارها است که توسط تمدنهای بشری ایجاد شده .

اما این موضوع چگونه به طراحی لوگو شرکت مربوط می شود؟ در مورد آن فکر کنید :

وقتی اقدام به طراحی لوگو می کنید ، شما در تلاش هستید تا چندین پیام پیچیده را در ساده ترین شکل ممکن به یکدیگر مرتبط و نتیجه را در قالب خلاصه ترین فرم ممکن ارائه نمایید ، شما ممکن است فضایی برای سه یا چهار کلمه یا فقط یک نام داشته باشید .
طراحی لوگو باید چگونه صورت پذیرد تا فونت ،  انتقال دهنده پیامی بیش از مفاهیم موجود در کلمات لوگو باشد ؟

احتمالا فکر میکنید که آنچه  کلمات می گویند که مهم است و البته این موضوع  نیزکاملا حائز اهمیت است.  ممکن است این کلمه ( یا کلمات ) نام شرکت یا شعار جذاب برند باشد . با توجه به اینکه این کلمات ، پیام برند را در اختیار مخاطب شما قرار می دهد ، پس مهم است که چه فونتی را برای ارائه مطلوب این پیام استفاده می کنید .

بله این یک مساله کاملا مهم است ، صرفنظر از اینکه کلمات مورد نظر شما ارتباط برقرار خواهد نمود ، فونت انتخاب شده نیز پیام برند را حمل می کند . فونت مناسب را انتخاب کنید و معنای کلمات را تقویت کنید .

و اما فونت اشتباه ؟ ارسال سیگنالهای غلط با انتخاب فونت اشتباه و عدم توجه به روانشناسی فونت و طراحی لوگو ، چیزی جز یک فاجعه نخواهد بود .

روانشناسی فونت و طراحی لوگو

فونت های مناسب برای طراحی لوگو :

فونت سریف ( سنتی )

این به معنای سنت، میراث، احترام و قابلیت اطمینان است اما ممکن است با ذائقه جوانان جور نباشد .

فونت های خانواده تایمز

برای یک شرکت که می خواهد بر شجره نامه ، اصالت یا میراث خود تاکید کند ، استفاده از این فونت انتخاب بسیار خوبی خواهد بود .

فونت های مدرن

قوی و قابل اعتماد و در عین پیچیدگی ، شیک نیز هست.  فونت های مدرن مناسب برندهای قدرتمند هستند . شاید برای شرکت های مد ، شرکت های فعال در بازارهای تخصصی ، مارک های لوکس و برندهای ارائه کننده محصولات منحصر بفرد مناسب باشد . فونت های مدرن تمیز، ساده ، آینده نگر، وبسیار محبوب هستند ، به ویژه در برنامه های آموزشی آنها آسان خوان هستند و می توانند نقش بی طرف را بازی کنند به عنوان مثال می توان از فونت محبوب اریال نام برد .

استفاده از این فونت ها برای شرکتهایی که میخواهند یک پیغام را مستقیما ارسال کنند، خوب است، که می خواهند قابل اعتماد و صادقانه دیده شوند .

اسکریپت

فونتهای دلفریب و دستنویس گونه زیبا می تواند زیبا باشد ، اما باید مراقبت های لازم را در مورد خوانایی این دست فونت ها بعمل آورد . فونت لوگو ممکن است در اندازه بسیار کاهش یابد و هیچ کس متوجه پیامی نمیشود که بتواند نام شرکتی را نمایش داده  یا آن را بخواند . با این حال و با وجود این مسائل ، یک اسکریپت میتواند ظرافت ، یا خلاقیت را بیان کند . یک فونت که دستنویس به نظر می رسد نیز می تواند طراحی شما را به عنوان یک طرح غیر رسمی یا صمیمی منعکس کند .

پیشنهاد می کنیم جهت مشاهده لیست کاملتری از فونتهای پرکارد در طراحی آرم و لوگو .

طراحی لوگو

 نوآوری در تایپوگرافی

طراحی لوگوتایپ یا لوگو نوشتاری ، به این گونه است که شما الزاما نمی خواهید تمام متن خوانده شود یا حتی کاملا خوانا باشد . این موضع یعنی شما در کنار اینکه نام یک برند را در فرمتی خاص طراحی می کنید ، در حال طراحی یک لوگو نیز هستید ، اما در این مورد باید بسیار محتاط باشید ، برندهایی که در مرحله ورد به بازار یا به اصطلاح معرفی نام تجاری هستند نیاز دارند تا نامشان حتی المقدور خوانده شود .

برای مطالعه مطلب کامل در این خصوص ، اینجا کلیلک کنید : اهمیت طراحی لوگوتایپ

روانشناسی فونت در طراحی لوگو

جهت اینکه درک کنید که چگونه شکل های مختلف فونت برای سبک های مختلف لوگو کار می کنند و نقش روانشناسی فونت برای طراحی لوگو چیست ، بررسی کنید که در 10 لوگوی مورد علاقه خود ، چگونه فونت برای تقویت پیام کلی استفاده می شود . به عنوان مثال ، پیام فونت استفاده شده در آدیداس در مورد این برندتجاری چیست ؟ آرم فعلی شرکت فیات ، که به منظور جشن سالگرد شرکت معرفی شده ، ذهن مخاطب را به عقب برمی گرداند و به صورت اسرار آمیز پیامی از ثبات ، استقامت و میراث را ارائه می دهد .  برخی دیگر را بررسی کنید : درباره لوگوتایپ کوکا کولا ، والت دیزنی یا آی بی ام ؟ طراحی لوگوتایپ همه این برندها ، هریک داستانی را بازگو می کنند !

با دقت کامل و توجه فراوان فونت لوگوی خود را انتخاب کنید و بدانید چه پیامی متعلق به مخاطبان آن لوگو است  و دقت داشته باشید که این پیام در خط حمله لوگو موجود است؟  تجربه کار با فونت های مختلف ، شمارا  به سرعت قادر به تشخیص  این می کند که بدانید کدام سبک درست است و کدام اشتباه است و پس از آن شما می توانید توسط امتحان نمودن سبکهای مختلف فونت ، بهترین طراحی لوگو را انجام دهید ، هر چند فونت های مشابهی را ببینید که به نظر می رسد بهترین باشند .

فونتچاپ در طراحی سودمند است و نزدیک در هر پروژه طراحی باره استفاده قرار می گیرد . شما می توانید فونت چاپ را در تارنما ها ، کارتهای بازرگانی ، جلد سی دی، پوستر ها ، تابلوی اعلانات و خیلی جاهای دیگر ببینید. مطمئنا طراحی بدون این مؤلفه کامل نخواهد شد . لوگو و آرم هم از فونت چاپ کاربرد می کند . اما آیا به راستی گزینش فونت درست هم از جنبه زیبایی و هم از جنبه تاثیر دیداری بسیار اهمیت دارد. البته نکات دیگری هم برای این اهمیت هستی دارد.

طراحی یک لوگو چالشی است برای طراحان تا نشانه دهند یک لوگو بر خلاف دیگر برند های محیط خویش چگونه می تواند روی پای خویش بایستد . بخشی از این چالش نحوه ی انتخاب فونت درست چاپ برای لوگو می باشد. البته لازم است که از فونت درست استفاده شود . به انگیزه ها اهمیت به کارگیری فونت چاپ درست در طراحی لوگو که در پایین امده استب، توجه کنید.

پیام مور عقیده را منتقل می کند

همیشه باید بدانید که لوگو می تواند پیام مورد عقیده را به کسانی که به آن نگاه می کنند منتقل کند . هیچ کس اخ ندارد که تأثیر اشتباهی را انتقال دهد زیرا پیامد به آن متوجه همه شرکت می شود . بنا براین باید از فونت مناسب چاپ در طراحی لوگو بهره‌گیری کرد بطوریکه لوگو بتواند به کاربران خویش آنچه را که می خواهد ، منتقل نماید . در ساخت برند ، سوء تعبیر به چیز دیگر، امری توان خوشایند است .

تأثیر گزاری بیشتر در ساخت برند

اهمیت طراحی لوگو برند باید در نخستینگی اول پیمان گیرد زیرا قصد از طراحی لوگو ساخت برند می باشد . استفاده از فونت مناسب باعث می شود که ساخت برند شما تأثیر گزاری اکثریت داشته باشد و لوگوهم قابلیت درک اکثریت داشته باشد و به احسان مقصود خود را بیان می کند .

منحصر بفرد بودن

هر طراحی لوگو بی همتا است ، در غیر این چهره ، توانا نخواهد بود تا برای شما برند مناسبی را برپایی کند .برخی ها ممکن است شمارا به عنوان تجارت سایر به اشتباه بگیرند زیرا لوگوی شما شبیه به لوگوی آنها است . گزینش فونت مناسب به شما کمک می کند تا لوگویی متفاوت و منحصر به فرد داشته یاشید . درسراسر دنیا شمار بی چندی برند، تارنما و تجارت هستی دارد . بشما تنها از راه طراحی لوگو وساخت برند مناسب می توانید هر جاکه هستید نام و شهرتی مجزا از دیگران داشته باشید .

تأثیر شگرفی ایجاد می کند

با وجود فونت پسندیده می توان تأثیر شگرفی در مشاهده کنندگان آن برپایی کرد . لوگوجدا از تأثیر دیداری که دارد، در صنعت نیز از تأثی بسیاری برخوردار شده است بنابراین تأثیرخوبی در مخاطبان موردنظر ایجاد می کند، زیرا آنها می توانند با فونت کاربرد شده ارتباط برقرار کنند . تأثیرگزاری مثبت روی تماشاکنندگان باره نظر از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا این دقیقا زمانی است که شما می خواهید به برند خود اعتماد حاصل کنید

رضایت بیشتری را کسب می کند

البته رضایت همیشه در بالای این انگیزه ها قرار دارد. هیچ کس اخ ندارد لوگویی داشته باشد که خوشایند نیست . بعد لوگو را نه تنها با فونت چاپ درست ، بلکه با طراحی پسندیده تولید می کنند ب. طراحی پسندیده باعث تأثیرگذاری و کامیابی بیشتر برای کسانی می شود که نسبت به کارهای ناتوان کارهای خوشایند را ارائه کرده اند .

مایه جلب پروا میشود

لوگو باید به قصد هدایت کسان مورد نظر به سمت آنچه که بازرگانی یا وب سایت ارائه می کند ، پروا آنان را جلب نماید .باید به نحوی در ذهن آنان تأثیر بگذارد که به راحتی تشخیص دهند این لوگو متعلق به شماست . جلب پروا کردن لوگو از طریق گونه فونتی است که پسندیده شرکت می باشد . انتخاب نامناسب فونت مایه تأثیرگذاری نامناسب میشود . البته ممکن است مفتوح هم جلب توجه کند اما نه در جهت مثبت .

 گونه صنعت شما را نشانه می دهد

صنایع زیادی وجود دارد که ممکن است یک شرکت به آنها وابسته باشد .لوگوی شما صرفا با به کارگیری گونه فونت می تواند به مخاطبین بگوید که شما از آن کدام صنعت هستید . درصورتی که لوگو از فونت در برخی قسمتها بهره‌گیری کرده باشد ، نقش بسیار مهمی در تأثیر کلی لوگو دارد. لوگوی طراحی با لوگوی صنایع و لوگوی شرکت فیلم سازی تا حد زیادی متفاوت است . با دیدن آن میتوان اخذ که چه موقع باید از فونت بدون زائده ، فونت زینتی و فونت شکسته استفاده کرد . کاری کنید که گونه فونت به مخاطبین ماهیت شرکت یا وب سایت را معرفی کند .

 به مخاطبین مورد عقیده منتقل می شود

وقتی ساخت برند شما مناسب باشد ، می طاقت به افرادی که به تارنما شما نگاه می کننند ویا مشتریان بازرگانی شما هستند براحتی دسترسی پیدا کرد .برند سازی پسندیده مستلزم طراحی لوگوی مناسب با فونت چاپ مناسب است .وقتی قادر باشید پیام صحیح را بخوبی منتقل کرده و کاری کنید که رضایت تقسیم باشد ، بی گمان ، مخاطبینی را که می خواهید توسط خواهید آورد.

اعتماد ایجاد می کند

در صورتی که نتوانید اعتماد مخاطبین خودرا بکسب کنید دیگر مهم نیست که لوگوی شما چقدر خوب بوده یا فونتی که استفاده کرده اید چقدر مناسب است . جلب اعتماد با ساخت برند ابتدا می شود که معنای آن این است که شامل طراحی لوگوی شما می شود. طراحی پسندیده لوگو به شما کمک می کند لغایت به اهداف خود برسید .

فهم بهتری را ایجاد می کند

اجازه دهید طراحی لوگوی شما در ذهن خوانندگان باقی بماند . می توانید این شغل را با استفاده از فونت پسندیده و طراحی خوب اتبمام دهید . در این صورت آنها می توانند تا با خدمات و محصولات برند شما پیوستبگی استوار کنند . وقتی لوگو را ببینند می فهمند که از آن شما بوده و می توانند به شما اعتماد کنند .البته داشتن لوگوی مناسب مستلزم داشتن شرایط مناسب برای مشتریان است .

نویسنده : تیم تحریریه لوگونگار