طراحی لوگو , طراحی برند , طراحی آرم شرکت

طراحی لوگو ، طراحی برند تجاری ، طراحی آرم شرکت

ریدیزاین بازطراحی لوگو Windows 8

Facebook
Twitter
LinkedIn
ریدیزاین لوگوی ویندوز

ریدیزاین لوگو ویندوز

برگه پیشنهادی لوگونگار در این زمینه :

بازطراحی لوگو | ریدیزاین لوگو

فرض بفرمایید که در یک محیط‌ خوفناک با مقدار زیادی بمب آماده پکیدن مانع افتاده اید. اکنون مایکروسافت از لوگویی چند رنگ مانند پرچمی که با چندی باد دیجیتالی در حال تکان خوردن است پرده برداری می کند. یا اینکه به جای آن مایکروسافت از یک مستطیل ساده آبی رنگ که با خطوط سفید به چهره عمودی و ستانی بخش بندی شده است و واقعا همانند پنجره است رونمایی می کند. شما کدام یک را ترجیح می دهید؟ بی گمان پنجره در چنین موقعیتی اغلب از یک پرچم چند رنگ به شما امید نجات می دهد.

چرا طراحی لوگو جدید ویندوز ۸ یک نبوغ است؟ چون شما به همین دلیل دارید این مقاله را مطالعه می کنید. زمانی که نظر استراتژیست کمپین انتخاباتی رونالد ریگان را در باره تبلیغات منفی که بدست هم آورد رئیس جمهور پیشین امریکا اجرا می شد، پرسیدند و از او خواستند در باره نگرانی اش بگوید، استجابت او این بود که اصلا چیزی به نام تبلیغ منفی هستی ندارد!ما هم فکر می کنیم برای مایکروسافت و ریدیزاین لوگو ی جدید آن چیزی به نام تبلیغ منفی هستی ندارد یعنی به راستی اثری ندارد چون تبلیغ چه مثبت و چه منفی به راستی تبلیغ است و تبلیغ به نفسه مایه رشد تبلیغات شونده می شود.

مغز انسان، یک ارگان بسیار شگرف و مترقی است ولی گاهی اوقات بعضی از اعمالش را خیلی ساده لوحانه دقیقا مانند یک کَرویز دو کشمکش ساده انجام می دهد. مثلا بس است به یک انتخابات محلی نگاه کنید. خیلی از این جمعیتی که برای رأی دادن آمده اند، اصلا چیزی در مورد کاندیداها نمی دانند. آن ها فقط در ذهنشان ارتباطاتی را مرور می کنند و هر کاندیدایی که در ذهن آنها آشناتر به عقیده آید را برگزیدن می کنند. به هرحال چه این لوگو را دوستش بدارید و چه از آن متنفر باشید، هم اکنون در مرکز توجهات جامعه جهانی است. لوگویی که مایه شکل گرفتن گفتمان ها و بحث های زیادی در جامعه مجازی شده است. اما تدریجا این یکی و غبار فرو خواهد نشست و آنچه باقی خواهد ماند این حقیقت هست که خیلی از کاربران سایر با این لوگو انس گرفته اند و توانسته اند با یک چهارگوش چهار قسمتی آبی رنگ ساده و یک پرتو متنی Microsoft وابستگی استوار کنند. از این به بعد این لوگوی جدید محبوب شما خواهد شد.

لوگو ها نقش بسیار مهمی را در ارتباط دادن مشتریان با یک برند بازرگانی دارند. حتی کودکان قبل از آنکه بتوانند به طور درست جملات را بخوانند یا بنویسند می توانند لوگوها یا علامت های بازرگانی را به واقعیت درک کرده و با آن بستگی برقرار کنند.دبعضی از لوگوها فقط به شکل یک حرف یا پرتو هستند مشابه قوس طلایی رنگ مک دونالد یا اثر تأیید نایک. یا اینکه یک کلمه هستند همانند Subway یا FedEx ، اما این واژه ها نیستند که می توانند مایه شکل گیری ارتباط آشنایی بین لوگو و یک برند بازرگانی شوند بلکه، شکل ها و رنگ ها، مقوله ساز این وابستگی مستمر و آشنا هستند و باعث می شوند برندی سنه ها در ذهن کسی ماندگار شود.

در واقع لوگوها یک پرتو برای شناخت سریع یک برند هستند و تغییری که در لوگوی جدید ویندوز ۸ رخداد افتاده است یک تغییر جزیی و ظریف نیست بلکه یک منزل تکانی اساسی به معنای پیدایش یک سیستم عامل کاملا متحول شده است.
شاید این سوال به ذهن برسد که اکنون که لوگو در شناخت یک برند حیاتی است بعد چرا مایکروسافت لوگوی قبلی ویندوز را کنار گذاشته و لوگوی جدیدتری را جایگزین کرده؟ این عمل مایکروسافت که دقیقا در خلاف شناخت قبلی ما است؟

ابنطور به نظر میرسد که مایکروسافت با این شغل کوشش داشته الی بگوید این ویندوز اصلا شبیه پدرش نیست و در واقعیت می خواهد این مفهوم را در ذهن مردم دنیا جا بیاندازد.

لوگوی جدید Windows 8، حاکی از تصمیم بارز مایکروسافت برای برپایی دگرگونی ها بنیادی در ویندوز خویش است. ویندوزی که چه از نظر نرم افزاری و چه از عقیده انطباق با مشکل افزارهای مختلف، با دودمان های پیش از خود زیاد متفاوت است و حال که می تواند بر روی کامپیوترهای شخصی، تبلت‌ها، تلفن های هوشمند و… نصب شود و دنیای هوشمند تجهیزات الکترونیکی را به چهره یکپارچه اداره کند. حالا سایر موعد آن دریافتی است که بگوییم ویندوز فراتر از یک رایانه شخصی “Wintel” است.اصطلاح “Wintel” به کامپیوترهایی اطلاق می شود که با سیستم عامل ویندوز و بر اساس مشکل اسباب با معماری X86 پیشه می کنند.

خیلی از افراد سیستم عامل ویندوز را برادر ندارند و نسبت به آن دید منفی دارند. برخلاف این افراد خیلی دیگر به آن علاقه و اختصاص شدیدی دارند و حتی هنوز نتوانسته اند از ویندوز XP دل بکنند. ولی لوگوی جدید برای هر دوی این گروه مشتمل بر … یک پیام می باشد و آن این است که رخداد جدیدی در حال رخ دادن است و پیمان است با سیستم عاملی مقابل شویم که به راستی با اجدادش فرق دارد.

اگر مایکروسافت دوباره می آهنگ لوگوی خود را به شکل پرچمی در حال جنبش طراحی کند، احتمالا گلایه ها و انتقادهای تند اقلیت متوجه این شرکت می شد اما در برابر سایر خبری از این شوق و حجم وسیع بحث های رسانه ای در فضای اینترنت نیز فقدان و کسی توجهی به این مهم نمی کرد که ویندوز در حال تولد دوباره است.

طرح جدید لوگوی ویندوز ۸ واقعا حاصل یک نبوغ رسانه ای بوده که باعث شده حجم وسیعی از توجهات به سمت آن جلب شود و علاوه بر آن باعث شکل گیری یک گذرگاه هدایت شده در بحث های اینترنتی به سمت طراحی آن و حتی خویش ویندوز گردیده، مجادلاتی که بی شک از عقیده گستره سنه ها بی نظیر خواهد ماند.

مایکروسافت می‌خواست، لوگوی جدید با طراحی دیجیتال برپایی شده باشد نه با مواد دنیای واقعی‌ای مانند: چوب یا شیشه. وی افزود: هدف نهایی و اصلی ما برای لوگوی جدید، اثر دادن تواضع و در همان سان اعتماد به نفس بود. خوش آمد گویی به کاربران با شیب محدود و چشم انداز مناسب. زمانی که رنگ بندی ویندوز خویش را تغییر می دهید، این تغییر در لوگو نیز منعکس خواهد شد. این معنای حقیقی رایانه شخصی است. مورو در ضمن می‌نویسد: در جلسه‌ای که برای بحث و گفتگو در باره لوگوی جدید با طراحان داشتیم، یکتا از طراحان با طعنه این سوال را از من پرسید: “نام این نرم افزار ویندوز است؛ پس چرا همانند پرچم در هوا معلق است؟”