طراحی لوگو , طراحی برند , طراحی آرم شرکت

طراحی لوگو ، طراحی برند تجاری ، طراحی آرم شرکت

طراحی لوگو با استفاده از عدد فی

Facebook
Twitter
LinkedIn
طراحی لوگو با عدد فی

طراحی لوگو با نسبت طلایی و عدد فی

عدد فی از بخش دو خط که گرد از آن‌ها از دیگری بزرگتر باشد به دست می‌آید و آن شماره مساوی ۱٫۶۱۸ است.

یکی از ویژگی‎ها‎ی قابل پروا شماره فی این است که اگر یک یکتا از شماره فی را کم کنیم، مقدار آن با عکس خودش برابرمی‎شود. 

کاربردها و عملکرد عدد فی

1- گرد از مهمترین ‎ کاربردهای شماره فی ،استفاده در صنعت معماری می‎باشد. نمونه بارزی که می‎توان اسم برد، برج زادروز می‎باشد. این بنا درازا 63 متر و پهنا 42 متر دارد که بنابراین 5/1=/42 63 و به عدد زرین کم و بیش می‌باشد.

2- به کارگیری عدد فی در طراحی لوگو و ترسیم اشکال هندسی استعمال زیادی دارد، که به صورت رعایت شماره ۱٫۶۱۸ در در ترسیم اضلاع خرده گوناگون مانند مستطیل، مثلث متساوی‌الساقین،دایره و … می باشد.

3- در طبیعت نیز شماره فی مایه شگفتی بعضی از مهندسین شده است. برای مثال در گل آفتابگردان، دانه‌هایی که به شکل مارپیچ رشد کرده‎اند، نسبت قطر هرمارپیچ به مارپیچ بعدی، همان شماره فی می‏باشد. در ضمن اگر در هر کندوی زنبور عسل، تعدادزنبورهای ماده را به نر تقسیم کنیم، به عدد فی می‎رسیم. شماره فی در فاصله راز انسان الی زمین و بخش آن بر فاصله شکم لغایت زمین، بدست می‎آید.

طراحی لوگو بر پایه عدد فی

4- عدد فی در گرافیک و طراحی لوگو نیز کاربردهای زیادی دارد. با پروا به اینکه لوگوها نیز طبق اشکال هندسی طراحی می‎شوند، پس استفاده از عدد فی می‎تواند مهندسین و طراحان را مدد نماید.

طراحی لوگو بر اساس عدد فی

با پروا به این که بسیاری از معماران و طراحان از شماره فی برای طراحی کارهای خود کاربرد می‎کنند، علائم بازرگانی نیز مستثنی از این فرمایش نیست. به عبارت سایر از آنجا که طراحی لوگو نیازمند یک طراحی دقیق و منظم است، ذهن طراحان و گرافیست‎ها‎ با نسبت عدد فی راحت‎تر و بهتر می‎تواند عمل نماید.

مثال هایی برای به کارگیری شماره فی درطراحی لوگوهای معتبر و برتر عالم
طراحی لوگوی اپل

لوگوی اپل به چهره یک سیب است که در یک طرف آن به چهره گاز زدگی می‎باشد. این طرح بدست یک چهارگوش به به اتفاق دایره‎ها‎یی سپریدن شده که با نادیده گرفتن قسمتی ازدایره‎ها‎ و ترکیب آنها، لوگوی اپل به وجود آمده است.
لوگوی توییتر

این لوگو نیز همچون لوگوی اپل از دایره‎‎ و تعدادی چهارگوش برپایی شده که با استفاده از شماره فی، دایره‎ها‎ بخش بندی شده و در ساحل هم پیمان گرفته‎اند و شکل یک پرنده را برپایی کرده‎اند.
لوگوی پپسی

شرکت پپسی لوگوی خویش رابا به کارگیری دایره‎ها‎یی که توسط شماره فی تقسیم بندی شده، ساخته است.

مزایای به کارگیری عدد فی در طراحی لوگو

– طراحی دقیق و منظم لوگو

– سرعت عمل در کار

– زیبایی در طرح به دست آمده

– امکانات فوق العاده برای طراحی لوگوهای متنوع

– قابلیت تغییر سایز و شکل بصورت دلخواه