طراحی لوگو , طراحی برند , طراحی آرم شرکت

طراحی لوگو ، طراحی برند تجاری ، طراحی آرم شرکت

طراحی لوگو موشن

Facebook
Twitter
LinkedIn
طراحی لوگو موشن,لوگو متحرک

طراحی لوگوموشن

طراحی لوگو موشن یا لوگو متحرک زیر شاخه ای از حوزه طراحی گرافیک می باشد که قواعد اصولی گرافیک را در یک محیط متحرک سازی انیمیشن گونه و یا یک محیط تولید برنامه ای تلویزیون و یا هرگونه وسایل دیگر دیداری درحال حرکت و گذران از راه بکاربردن تکنیک های انیمیشن و پویا نمایی یا سایر تکنیک‌ها و جلوه های دیگر سینمایی ، به کار می‌برد و معمولا هدف آن تاثیر گذاری بیشتر و یا جذب مخاطب بیشتر برای لوگو و نهایتا برند می باشد .

در بحث طراحی لوگو و موشن گرافیک میتوان بعنوان نمونه از علایم متحرک و نقوشی که بعنوان تیتراژ یک فیلم یا صحنه های آغازین یک برنامه تلویزیونی ، آرم و لوگوی در حال شکل گرفتن برای شروع یک برنامه و همچنین لوگو های سه بعدی سازی شده و متحرک شرکت ها و برندهای سفارش دهنده ، در تبلیغات تلویزیونی و همچنین تصاویر سمبل گونه متحرک سازی شده در محتواهای گوناگون فضای وب نام برد .

تقسیم‌بندی انواع طراحی لوگو موشن

  • سیال
  • طبیعی
  • طراحی دستی
  • وکتور ( برداری )
  • کلاژ
  • سینمایی
  • فلت

طراحی لوگو موشن , لوگو

طراحی لوگو موشن امروزه در حیطه مهارت‌های تکنیکی و اجرایی ، به طبع پیشرفت تکنولوژی و به لطف سخت افزارهای قدرتمند و در دسترس ، افراد متخصص بیشتر و همچنین نرم افزارهای متحرک سازی فوق العاده ، جهش‌های حائز اهمیت فراوانی داشته‌ و اخیراً با عنایت به این موضوع که امروزه رسانه‌ها و مدیا نقش بسیار بسیار پر رنگی در زندگی بشر قرن بیست و یک پیدا کرده است  ، موشن گرافیک و طراحی لوگو موشن نیز جایگاه بسیار رفیعی را به خود اختصاص داده و بعنوان ابزاری کارآمد جهت ابراز وجود و انتقال محتوا در دنیای دیداری بشر یاد می‌شود .

به صورت معمول ، زمان اجراء یک طراحی لوگو موشن شامل کیفیت بالا به نسبت نمونه با کیفیت پایین تر آن ،  از سایر روش های ویدئویی است . همچنین هزینه و تعرفه طراحی لوگو موشن به نسبت کمتر از سایر متدهای ساخت تیزرهای تبلیغاتی می باشد . بعنوان نمونه هزینه تمام شده طراحی لوگو موشن فلت بسیار ناچیز می‌باشد.

در یک نگاه کلی ، در ابتدای امر ، از تخصص موشن گرافیک جهت متحرک‌ سازی لوگوی شبکه‌های تلویزیونی ، شرکت های صاحب نام سینمایی و بعضی دیگر از مجموعه ها یا حتی رویدادهای ویژه استفاده می گردید . اما آرام آرام حوزه استفاده از طراحی گرافیک متحرک وسیع تر گشته و بعضی از روش های پیشرفته سینمایی ، مانند صداگذاری ، جلوه های ویژه  و نظایر آن نیز به این تکنیک وارد گردید ، به حدی که که امروزه طراحی لوگو موشن نقش بسیار مهمی در تبلیغات رسانه‌ ای به خود اختصاص داده است ، تا حدی که :

ذائقه قشر مخاطب در حال تغییر است به گونه ای که عادت می کند لوگو را در حال حرکت ببینند و نه در یک فرم ساکن و بدون حرکت !

مطلب پیشنهادی : مخاطب لوگو

طراحی لوگو

روش های طراحی لوگو موشن

جایگاه یابی این متد هنری و فنی ، قالبا به دلیل پیشرفت فن آوری بوده است . نرم افزارهای رایانه ای پدید آمده در صنعت ساخت ویدئو بگونه محسوس قدرتمند تر  شده ‌اند . یکی از نرم افزارهای محبوب که توسط طراحان مجرب طراحی لوگو موشن به کار می ‌رود برنامه افترافکت است که به طراحان انواع دسترسی طراحی ، اجرا و ویرایش ترسیمات در بازه زمانی را میدهد .

طراحی لوگو موشن ، به بیش از یک ابزار خاص و محدود نیاز دارد . روش های بکار رفته در این فرم ، کاملا به طراح پروژه بستگی دارند که معمولا و در اغلب اوقات گرایش‌ به این موضوع است که چه متدی ، در چه زمانی به کار برود !

یک طراح لوگو ی متحرک ، شخصی کاملا مجرب در عرصه گرافیک سنتی وآشنا و مسلط به مبانی سینما است است که میتواند فاکتورهایی مانند زمان ، صوت و محیط را با توانایی و علم خویش ترکیب بندی مناسبی  نماید .

مقاله مرتبط : طراحی لوگو متحرک

نویسنده : تیم تحریریه لوگونگار