طراحی لوگو , طراحی برند , طراحی آرم شرکت

طراحی لوگو ، طراحی برند تجاری ، طراحی آرم شرکت

طراحی لوگو برای هویت سازمانی

Facebook
Twitter
LinkedIn
لوگو هویت بصری

طراحی لوگو برای هویت سازمانی برند

طراحی لوگو بعنوان سمبل هویت سازمانی ، پررنگ ترین نقش را در میان سایر عوامل برندینگ برعهده دارد .

طراحی برند سعی می کند تا یک ذهنیت را به مخاطب خود القا کند . توضیح مورد نیاز این است که یک طراح ، برند را طراحی نمی کند بلکه با طراحی هوشمندانه ، باعث جهت دهی به ذهنیت مخاطب می گردد تا او همان پیامی را دریافت کند که برند مد نظر داشته ، هرچقدر این پیام هوشمندانه تر طراحی گردیده و لوگو دقیق طراحی شود ، برند می تواند دقیق تر مدیریت ذهنیت مشتری را بر عهده گیرد .  در بیان ساده تر این مخاطب است که یک برند را (( در ذهن خود )) می سازد !

فاکتورهای فراوانی در ایجاد این تصویر ذهنی از برند می توانند موثر باشند از قبیل : نامگذاری برند ، طراحی لوگو ، تبلیغات شرکت ، رفتارهای اجتماعی برند ، داشته های سازمان ، تولیدات و محصولات ، عوامل فروش و بازاریابی و تقریبا سایر همه عوامل .

در این میان پایبندی برند به رفتارها و تعهداتش ، توسط مخاطبین به صورت نامحسوس و گاها ناخودآگاه رصد می شود و اینکه یک برند در چه مواردی بیشتر ثابت قدم بوده است نمایش دهنده تصویری است که مخاطب می تواند به آن اتکا کند . هدف طراحی لوگو برای هویت سازمانی باید این باشد که تمامی این رفتارها را به تصویر کشیده و به حدی مستحکم باشد که بتواند پایبندی برند به این ارزش ها را حفظ و نگهداری کند .

طراحی لوگو برای هویت سازمانی برند

هویت بصری برند

در اغلب اوقات ، فاکتورهای هویت سازمانی از قبیل لوگو در چارچوبهای بصری صورت می پذیرد  که یک شرکت ، ترجیح می دهد در آن تصاویر ، خود را به قاب بکشد . هویت سازمانی معمولا بر اساس یک سری مجموعه دستورالعمل و در قالب برندبوک ارائه می گردد .

طراحی برند بوک راهنما ی لوگو

این قواعد که هویت بصری یک سازمان را تشکیل می دهند و باعث گسترش و انتشار اصولی این هویت خواهند بود ، مشخص می کنند که هویت سازمانی برند چگونه در بخش های مختلف ارائه خواهند شد و از لوگو ، رنگها ، فونتها ، جانمایی ها ، ابعاد و موارد دیگری را ارائه می کنند که در چارچوب هویت برند باشند و از ابتدا جهت تنظیم ذهنیت مخاطب پایه ریزی شده باشند .

این قواعد به ما اطمینان خواهد بخشید که تمامی فاکتورهای هویت سازمانی ، تصویری یک دست و از پیش تعیین شده از برند مخابره خواهند نمود .

هویت سازمانی موارد بسیاری را در حیطه خود پوشش می دهد که لوگو ، شعار برند ،  ست اوراق اداری ، کاتالوگها و بروشورها ، وب سایت ، بسته بندی کالاهای برند ، لباس فرم پرسنل ، رایحه سازمانی و حتی ساختمان یک شرکت از آن جمله هستند .

بعبارتی هر آنچه ممکن است از طریق حواس پنجگانه مخاطب دریافت شود ، میتواند تصویری مثبت یا منفی از برند شما در ذهن او به یادگار بگذارد .

بنا بر این گفتار ، به یاد داشته باشید که کلیه این موارد ، هویت سازمان را می سازد و باید با یک همصدایی هوشمندانه ، برند را حمایت نمایند . طراحی لوگو برای هویت سازمانی به عنوان یک نشانه و نماد قابل شناسایی ،نماد اصلی یک سازمان می باشد.

طراحی لوگو

طراحی لوگو یعنی طراحی هویت برند

طرح لوگو مهمترین ابزاریست که جهت ارائه هویت بصری برند در اختیار خواهد داشت .

طراحی لوگو بر فروش محصولات و خدمات به صورت مستقیم اثر می گذارد ( می توانید شرح کاملتری را در لینک روبرو بخوانید : طراحی لوگو و افزایش فروش )

لوگو در یک نگاه ، مانند یک فیلم کوتاه چند ثانیه ای ، داستان یک برند را شرح می دهد .

طراحی لوگو می تواند با استفاده از ابزارهای بصری سازمان تقویت شده و خود نیز بر همان عوامل اثر بگذارد . بطور مثال یک شعار قدرتمند می تواند با کمال قدرت مفهومی را که لوگو سعی در انتقال پیام آنرا دارد اثر بگذارد و به همین ترتیب لوگو نیز کمک کند تا شعار در ذهن مخاطب ماندگار و همیشگی گردد .

طراحی لوگو برای هویت سازمانی همانند نامگذاری برای یک شخص ، پس از مدتی به اصطلاح ( جا می افتد ) ، پس لازم است قبل از شروع به طراحی ، با یک تیم متخصص در این رابطه وارد همکاری شوید تا اطمینان حاصل کنید که این موضوع به شدت مهم ، توسط آنها به صورت جدی پیگیری می گردد .

نگارنده : تیم تحریریه لوگونگار