طراحی لوگو , طراحی برند , طراحی آرم شرکت

طراحی لوگو ، طراحی برند تجاری ، طراحی آرم شرکت

تخصص و شغل طراحی لوگو

Facebook
Twitter
LinkedIn
طراحی لوگو حرفه ای

تخصص و شغل طراحی لوگو

امروز با یک مقاله آموزشی دیگر در زمینه آموزش انجام سفارش لوگو با عنوان متخصص شغل طراحی لوگو در خدمت شما بزرگواران و یاران همواره لوگونگار هستیم .

از آنجا که دوستان زیادی با لوگونگار تماس میگیرند و کاملا مشهود است که علاقه وافری به بحث طراحی لوگو ، نمادسازی ، طراحی آرم و برندینگ دارند و درخواست برگزاری دوره های آوزشی را مطرح میسازند ، بر آن شدیم تا در یک مبحث کوتاه ، در خصوص این شاخه از طراحی برند مطالبی را درمیان بگذاریم . باشد که گوشه ای از سوالات این عزیزان را پاسخ گفته باشیم تا با دیدی جامع تر در این خصوص تصمیم گرفته یا طی طریق نمایند .

این مقاله آموزشی بصورت خلاصه وار در خصوص حرفه طراحی لوگو یا طراحی لوگو حرفه ای مطالبی را در بر خواهد داشت .

در یک نگاه جامع ، طراحی لوگو شاخه ای بنیادین است از پروسه ای عظیم تر به نام برندینگ . بعبارتی دیگر ، طراحی لوگو رودیست که نهایتا به دریای وسیع برند میرسد و در آنجا و در ادغام با سایر فاکتورهای برند ، اعم از شعار برند ، روابط عمومی ، محصول ، کیفیت ، توزیع و جمیع المانهایی که رفتار یک برند را توصیف خواهد کرد ، میتواند خود را به نمایش بگذارد .

مثال رود و دریا از آنجا آورده شد که طراحی لوگو هر چند شخصیتی مستقل دارد و پروسه ای مجزا در تولید و طراحی ، اما در نهایت در ترکیب با سایر اجزاء برند است که میتوان عملکرد آنرا سنجید و به آن نمره داد . چه بسا یک لوگوی متوسط ( نه ضعیف البته ) که با سایر عملیات برندینگ وجه خوبی به نمایش گذارد و یا برعکس ، یک لوگوی حرفه ای که طی عملیات ضعیف برندینگ ( چه کم – چه بد و چه عدم پرداختن به برندسازی ) نتواند آن پتانسیل حقیق خود را به معرض نمایش بگذارد و نهایتا یا دیده نشود یا آنچه میتوانست باشد برایش رقم نخورد .

متخصص شغل طراحی لوگو

علوم مورد نیاز در حرفه طراحی لوگو

در طراحی لوگو حرفه ای و حرفه طراحی لوگو ، به چند تخصص مختلف اما مکمل هم نیاز خواهیم داشت . بعبارتی  تخصص های مرتبط . دانش طراحی لوگو معمولا نمیتواند توسط یک شخص گرداوری شود چون شما یا میتوانید در علوم مدیریتی خبره باشید یا یک استاد گرافیک شوید یا یک طراح خبره ! محدودیت های زمانی و مکانی و هچنین تخصصی و تخصصی شدن هر روزه علوم به ما اجازه نمیدهد در چند رشته به مقام استادی برسیم بخاطر همین موضوع است که در تیم های تخصصی طراحی لوگو ، افراد با تخصص های متفاوت گرد هم می آینتد تا با اشتراک گذاری دانسته های خود ، خروجی دقیق و چشم نوازی به مشتری خود ارائه دهند .

به خاطر داشته باشید تقریبا غیر ممکن است که تنها یک شخص بتواند یک لوگو به معنای واقعی خلق کند . اگر هم ابن اتفاق رخ بدهد قطعا با یک نقص از این سه مورد خواهیم بود :

  • نقص در عملکرد تجاری لوگو ( که معمولا بعد از استفاده نمایان می گردد )
  • نقص در طراحی یا اجرا
  • کمبود در ایده پردازی و خلاقیت

متخصص طراحی لوگو

این دانش های مورد استفاده و نیاز  به چند بخش عمده تقسیم میشوند که در ادامه تتیتر وار به آنها اشاره خواهیم نمود :

مدیریت بازرگانی : برای آنالیز مجموعه ، هویت برند – چشماندازهای برند – مخاطب شناسی – تحلیل بازار هدف برند از این تخصص در حرفه طراحی لوگو بهره می جوییم .

و در یک کلام : ارائه یک تعریف از شخصیت برند ، محلی جولان آن و قصه ای که برند میخواهد آنرا برای دسته مخاطبین خود تعریف کند  .

ایده پردازی : برای استفاده از داده های مدیریتی و خلق ایده های ناب برای طراحی لوگو .

ایده پرداز در لبه تیغ حرکت می کند : یعنی در عین حال که باید دقیقا به داده های مدیریتی و فنی توجه کند ، میبایست آنها را در خلاقیت محض تولید کند بگونه ای که تا بحال هیچکس آنرا به این شکل انعکاس نداده .

مثالی در این مورد : اگرصد ضخص ایده پرداز حرفه ای در یک جلسه حضور داشته باشند و بنا باشد همگی روی یک پیام کار کنند در نتیجه باید برای همان یک موضوع ، یکصد ایده کاملا متفاوت و جدید بدست آید .

طراحی دستی و خوشنویسی : جهت پیاده سازی ایده ها در خلاقاه ترین شکل ممکن و البته دقیقا مطابق نیازهای ایده پردازان .

طراح برای اینکه لوگو به معنای واقعی کلمه (( طراحی )) شود و خوشنویس برای اجرای تایپوگرافی ها و لوگوتایپ ها با اشراق بر تمام زوایا و اصول خطاطی فارسی یا لاتین به نحوی که در عین حال که با یک طرح خلاقانه روبرو باشیم ، از بعد فنی نیز با اشکالی در طراحی یا خوشنویسی لوگو مواجه نگردیم .

گرافیک کامپیوتری : جهت انتقال طرح ها از کاغذ به کامپیوتر ، رفع نواقص طرح ها و تحویل طرح به سفارش دهنده .

گرافیست ها باید ( صد در صد ) به تخصص خود احاطه داشته و نواقص طراحی دستی را در این مرحله رفع و به گفتاری دیگر طرح دستی را به مرحله کمال رسانده و طراحی لوگو را در کامل ترین شکل خود به مجموعه ارائه دهند .

معمولا در این زمینه از برنامه های برداری ( وکتور ) استفاده میشود که برنامه های CorelDraw  و Adobe Illustrator  از جمله معروفترین و بهترین این دست نرم افزارها به شمار می آیند .

مقاله مرتبط : باورهایی برای یک طراح لوگو حرفه ای شدن

نقش استعداد در شغل طراحی لوگو

طراحی لوگو ازمشاغلی است که احتیاج به استعداد و تونایی خاصی می باشد شما باید برای طراحی لوگو این استعداد خدادای را داشته باشید و گرنه در این که موفق های چشمگیری کسب نمی کنید اگر می خواهید در زمینه طراحی لوگو شغل کنید و مشغل به این حرفه زیاد تخصصی شوید باید از ذق و درک هرنی بالایی برخوردار باشید شاید در نگاه نخست ندانید که اهمیت این جستار چقدر است ولی اگر به ان فکر کنید در می یابید که باید علاوه بر داشتن ذق هنری باید از دید سمعی و بصری نیز قادر باشید برای یک طراحی لوگو بی نظیر شما باید از تمام دانشته ها و در ک هنریتان یک ارم و لوگو و نشان خاصی را که به مضوعی که می خواهید برای ان طراحی لوگو سپریدن دهید در ذهن تجسم کنید این فرضیه اولیه برای طراحی لوگو بسیار مهم می باشد اگر شما در ابتدای ان این تجسم ذهنی را ضعیف پیاده کنید به گمان کردن نزدیک زیاد طراحی لوگو شما چیز جالبی به دست نمی اید باید ساعت ها و حتی شده است برای مضاعتی که زیاد حساس هستن ایام و ماه ها به ان فکر کرد تا یک نشانه منحصر به فرد را در ذهن تجسم کنید اگر به دقت به ان فکر کنید می توانید در ذهن نیز اشکالاتی را که برای طرح اولیه قبل می اید را برطرف سازید این کار بیچارگی به ذهنی قادر دارد که هرکسی برای طراحی لوگو توانا به انجام چنین کار نمی باشد و عیب های ان را معمولا به وسیله نرم اسباب ها برطرف می سازند . نرم انگیزه ها هایی نوشه شده اند که مخصوص طراحی لوگو می باشند این شغل به وسیله حتی خود شرکت مایکروسافت ساخته شده است الی کاربرانی که منظور طراحی لوگو و ارم ونشان هر شرکتی را که می خواهند را بتوانند به وسیله این نرم انگیزه ها های نیرومند بسازند لغایت دیگر برای طراحی لوگو به مشکلی برخورد نکنند و به کسان غیر مجاز رجوع نکنند الی بتوانند از عقیده کیفیت طراحی لوگو کمپانی ها ضمانت لازم را مبذول نمایند .

نگارنده : تیم تحریریه لوگونگار