طراحی لوگو , طراحی برند , طراحی آرم شرکت

طراحی لوگو ، طراحی برند تجاری ، طراحی آرم شرکت

اشتباهات رایج در طراحی لوگو

Facebook
Twitter
LinkedIn
اشتباهات ممنوعه طراحی لوگو

اشتباهات رایج و متداول در حرفه طراحی لوگو

طراحی لوگو بخش مهمی از پروسه راه‌اندازی یک کسب و کار است، اما این طراحی زمانی اغلب اهمیت پیدا می کند که لوگو مربوط به یک برند و یا حداقل مربوط به شرکتی که فرآوری کننده ی فرآورده نهایی است باشد.

در اینجا بدون اشاره به صدها نکته پیرامون لوگو و بازاریابی؛ به پنج اشتباه نزدیک رایج و خطرناک در طراحی لوگو اشاره می کنیم. یک لوگوی مناسب و کارساز به ترکیبی از عناصر گوناگون که به درستی به کار گرفته شده باشند، نیاز دارد. چه بسا گرد از ویژگیهایی که با پروا به افزایش شرکتها و محصولات، اغلب در طراحی لوگو حرفه ای مورد نظر است، متفاوت بودن لوگو به قصد به خاطر ابقاء باشد. تئوری Simple Attract, Complex Detract یکی از تئوری های رایج در طراحی لوگو است، به هر حال با هستی آن که بسیاری از عناصر مختلف و متفاوت یک لوگو را شکل می دهند، اما در پایان یک لوگو نمی تواند نمایانگر تمام جنبه های یک کسب و کار باشد.

1- وارد کردن نوع قانونی کمپانی در لوگو !

زمانی که شرکتها در سازمانهای مربوطه به ثبت می رسند، یک پسوند همانند با مسئولیت محدود، سهامی خاص یا … به آنها اضافه می شود. مثلاً شرکت Nike تنها Nike نیست بلکه Nike Inc است؛ اما آیا شما پسوند Inc را در لوگوی نایکی می بینید ؟

این پسوندها نظیر LLP می باشند، که رهنمود می شود در طراحی لوگو استفاده نشوند، مگر در شرایط ویژه که الزامی وجود داشته باشد. زیرا استفاده از آنها اسم شرکت را طولانی و سخت می کند.

2- کوشش بر شرح تمام جزییات در لوگو !

همان طور که اشاره شد، لوگو بنا ندارد به طور سر راست تمام اطلاعات را به بیننده‌اش انتقال دهد. به خاطر داشته باشید، لوگو تنها یک لحظه دیده می شود و اساساً فرصتی برای ارائه ی تمام اطلاعات وجود ندارد. نباید تمام مشخصات را وارد آن کرد، از طرفی اگر شرکت محلش را تغییر دهد و یا زیمنه فعالیتش گسترش یابد چه اتفاقی می افتد؟ آیا ناچار به طراحی مجدد لوگو خواهد بود ؟به هر حال این اشتباه هر چند کمتر از سایر اشتباهات رایج است، ولی دیده شده است !

3- جملات طولانی در لوگو !

حتماً شما هم بارها و بارهای لوگوهای معروف گیتی را به اتفاق با جملات و شعارهای تبلیغاتی همراهشان دیده اید، مثلاً لوگوهای مک‌دونالد همراه با جمله ی سرشناس « I’m Lovin it » یا لوگوی نایکی به اتفاق با شعار « Just Do It » ! ولی فراموش نکنید که این جملات باید زیاد کوتاهی باشند، و نباید از جملات طولانی در طراحی لوگو بهره‌گیری کرد !

4- ایده های تکراری ( دنباله روی و کپی ) !

تفاوت بسیاری بین الهام دریافت از یک لوگو و تقلید از آن وجود دارد. دنباله روی از یک طراحی لوگو می تواند دشواری ها قانونی هم برای صاحب آن برپایی کند. فلذا به کارگیری تصاویر و ایده های تکراری را اکیداً بازداشته می دانیم !

5- سمبلهای نامناسب !

معمولاً استفاده‌های نامناسب از نمادها و مفاهیم تصویری به طور ناخواسته به هستی می آید و علت آن می تواند عدم آگاهی از نزاکت و نمادهای فرهنگی و دینی جامعه‌ی منظور باشد که منجر به انتقال مفهومی غیر از آن چه مدنظر طراح بوده است، می گردد. همچنین ممکن است بعضی نمادها اساساً برای بیننده فاقد مفهوم باشد !

پیشنهادهایی برای طراحان لوگو

5+5 اشتباه معمول و ممنوع در طراحی لوگو شرکتی

طراحی لوگو بدست یک به اصطلاح طراح آماتور

شما باید کوشش کنید در همه جزئیات کارتان چیره دست دیده شوید. طراحی لوگو شرکت یا تجارت های نوپا خرج فوقانی را برای خرید ساز و برگ و استخدام کسان متقبل میشئند ولی معمولا به طراحی لوگو شرکت توجه لازم را نمیکنند.

دلایل زیادی هستی دارند که طراحی لوگو بصورت چیره دست اتمام نمیشود:

شرکتها بدنبال طراحی لوگو مجانی بوده و خویش این فرمایش مهم را اتمام میدهند.
پیشه طراحی را به یگانه از آشنایان که آشنایی ناچیز یا متوسطی به طراحی گرافیکی دارد میسپارد.
از طراحان محلی و دفاتر خدمات کامپیوتری استفاده میکنند.
طراحی لوگو به یک کمپانی اینترنتی با بها پایین سپرده میشود.
طراحی لوگو رایگان بعنوان خدمات جانبی چاپ یا طراحی سایت ارائه میشود.
تمام موارد بالا بطور معمول به یک نشانه یا آرم شما را آماتور جلوه میدهد، که عملا چهره نامناسبی از کل گردآور و بازرگانی شما به نمایش میگذارد.

در مقابل اگر طراحی لوگو سایت یا شرکت خویش را به یک طراح چیره دست بسپارید:

لوگو شما متفاوت شده و براحتی در ذهن بیننده مینشیند.
دیگر نیازی به طراحی لوگو توسط شخص دیگر و تغییر در تمام تبلیغات و سایت خود نخواهید داشت.
عمر سودمند طرح شما زیاد بسیار بوده و الی چند سال دربایستن به تغییر آن نخواهید داشت.

مقاله مرتبط آموزشی : ممنوعات طراحی لوگو

بکارگیری عکس و تصویر بیت مپ

برای طراحی لوگو باید از نرم افزارهای گرافیکی وکتور مانند  Illustrator یا Corel Draw بهره‌گیری شود. عکس ها وکتور با تغییر اندازه، کیفیت خویش را از دست نمیدهند ولی تصاویر طراحی شده با فتوشاپ با تغییر سایز کیفیت خویش را از دست خواهند داد.ممکن شما بعدها طرح خویش را در سایزهای زیاد بزرگ برای چاپ برروی بنر یا بیلبورد بیچارگی داشته باشید و در این سررسید عکس ها بر اساس وکتور کیفیت خویش را بخوبی حفظ خواهند کرد.

استفاده ازالمان های آماده در طراحی لوگو

این اشتباه را معمولا شرکتهایی که خود اقدام به طراحی لوگو میکنند یا آنهایی که کار را به فردی آماتور میسپارند مرتکب میشوند. به کارگیری عکس ها وکتور حاضر موجود در اینترنت برای طراحی لوگو علاوه بر نقض قانون کپی رایت این شایستن را نیز دارد که معاش طرح آرم خود را در جایی دیگر نگریستن کنید و این جدا بودن شما از سایرین را از بین خواهد برد. تشخیص تصاویر حاضر شغل دشواری نیست و معمولا از المانها و گرافیک مشابهی بهره‌گیری میکنند.

فرمانبرداری از مد روز لوگو ها و طرح های رایج

استفاده از سایه، انعکاس و خطوط منحنی مشخص در بازه های زمانی خاصی در طراحی لوگو رایج میشوند که بعد از مدتی تکراری شده و به کلیشه تبدیل میگردند. طرح شما باید مستقل از موعد بوده و از تکنیکهای روز در آن خودداری کنید. یک طراح چیره دست تصویری کاملا ویژه را متناسب با تکاپو شما در طراحی لوگو بکار میبرد و از متدهای کلیشه ای استفاده نخواهد کرد.

طراحی لوگو برای خودتان !!

گاهی شما با فونت یا تصویری خاص برخورد میکنید که برای خودتان جذاب است و تصمیم میگیرید که متعلق به در طراحی لوگو کمپانی استفاده کنید. اما قبل از آن رسیدگی کنید که آیا پسندیده کمپانی شما هست یا خیر؟ برای مثال یک فونت امروزین یا فانتزی نمیتواند گزینه مناسبی برای یک سازمان عمومی باشد.بعضی از طراحان علایم تجاری را در طراحی لوگو به پیشه میبرند که کار اشتباهی میباشد. بهتر است بر روی دربایستن مشتری و پیامی که قرار است به بیننده القا شود تمرکز و دقت بیشتری انجام گیرد.

پیچیدگی زیاد در اجرای طراحی لوگو

یک نمونه پسندیده استفاده از نشانه انگشت در طراحی لوگو است، شما تنها زمانیکه از کم و بیش و به دقت به یک نشانه انگشت نگاه کنید میتوانید پیچیدگیها و انحنای خطوط آن را تشخیص دهید. به محض اینکه چشم از آن بردارید تمام جزئیات را از یاد خواهید برد این دقیقا همان اتفاقی است که در صورت استفاده از عکس ها پیچیده در طراحی لوگو رخ میدهد.اگر در ابعاد کوچک باره کاربرد قرار گیرد بسیاری از جزئیات آن قابل مشاهده نبود و کیفیت اصلی خویش را از دست خواهد داد. احد از فاکتورهای مهم در طراحی لوگو آن است که براحتی در یاد کسان بماند و لازمه این امر سادگی آن است. نگاهی عمیقتر به طراحی لوگو کمپانی های بزرگ مشابه Nike، Apple و McDonald’s استشهاد براین فرمایش است.

استفاده از فونت یا نوشتار  نامناسب

برای طراحی لوگو انتخاب فونت مناسب مسئله مهمی است و در بسیاری از موارد برگزیدن نامناسب فونت میتواند موجب شکست تبلیغاتی یک لوگو گردد. برای پیدا کردن فونت مناسب شما باید به همانندگی و هماهنگی ظاهری آن با تصویر بکار رفته در طراحی لوگو دقت کنید. این امر نیازمند سلیقه و تجربه کافی در این زمینه است زیرا همانندگی و هماهنگی بیش از حد بین این دو به بیینده تصویری یکپارچه منتقل میکند و اجازه تفکیک نوشته و طرح را در طراحی لوگو شما به او نمیدهد از طرف دیگر ناهمخوانی بسیار موجب سردرگمی نظاره گر و کاهش کیفیت بصری لوگو شما خواهد شد.هر فونت میتواند شخصیت متفاوتی داشته و مفهومی متناسب با گویه کاری شما به بیننده القا کند. بعد در گزینش فونت مورد بهره‌گیری در طراحی لوگو کمپانی خود دقت کنید.

گزینش چند فونت مختلف و استفاده از تتمامی آنها

فرض کنید که تمام عکس ها یک آلبوم را همزمان به کسی اثر دهید، نظاره گر سررسید و تمرکز کافی برای تشخیص و درک تک تک عکس ها نخواهد داشت، استفاده از چند فونت متفاوت در طراحی لوگو دشوار مشابهی را برای بیننده رقم خواهد زد.حداکثر ار دو فونت و با سایز متفاوت در طراحی لوگو بهره‌گیری کنید.

استفاده زیاد  از رنگ برای انتقال مفهوم

وابستگی به رنگ گرد از رایجترین اشتباهات در طراحی لوگو است، بسیاری از طراحان علاقه زیادی به استفاده از رنگها برای انتقال مفاهیم دارند در حالیکه استفاده از رنگ باید پسینیان گزینه شما در طراحی لوگو باشد. بهتر است که شغل خود را در آغاز بصورت دورنگ اتمام دهید.هر شرکت یا سایتی در درازا سررسید و سپریدن تبلیغات خود نیاز به نمایش نشان خویش فقط با یک رنگ خواهد داشت پس باید پس از طراحی لوگو آنرا در حالت تک رنگ بررسی کنید و ببینید که آیا هنوز مفهوم باره نظر شما را به بیننده منتقل میکند یا خیر.

کپی کردن لوگو های دیگر

بزرگترین اشتباه در طراحی لوگو به کارگیری لوگو دیگر شرکتها است. بطور نمونه شما در اینترنت شرکتهایی که در زمینه کاری شما و در بیرون از کشور فعال هستند را جستجو کرده و بجای طراحی لوگو از آرم و نشان آنها کپی برداری میکنید. قصد اصلی از طراحی لوگو معرفی شرکت شما و انتقال پیام اصلی آن است، مسلما کپی کردن آرم سایرین کمکی به شما در این زمینه نخواهد کرد.

4 کارشکنی در طراحی لوگو !

ترکیب درست عناصر یک امر مهم وحیاتی در طراحی یک طراحی لوگو شرکت کارایی گذار می باشد. امروزه، منظور اولیه در ساخت و طراحی یک لوگو به عقیده آمدن و جذب مخاطبان است. سادگی در طراحی لوگو مخاطبان و مشتریان را جذب کرده و پیچیدگی آن را دفع می کند. به این انگیزه است که عناصر بیش از بی گمان طراحی یک لوگو را خراب می کند. این نکته زیاد مهم است که یک لوگو نباید تمام جنبه های آن بازرگانی را در خویش داشته باشد. بسیاری از ما از عناصر برپایی یک طراحی لوگو موفق آگاهی داریم اما به ندرت از چیزهایی که نباید هیچوقت به لوگو اضافه کنیم چیزی میدانیم. به 5 آیتم که نباید هیچوقت به یک طراحی لوگو اضافه شوند، دقت کنید:

1. کلمات اختصاری قانونی:

زمانی که یک شرکت تاسیس می شود، به آن ها یک کلمه اختصاری قانونی دیتا می شود که به نام آن ها متصل می شود. برای مثال Nike فقط Nike نیست، بلکه Nike Inc است. اما هیچوقت در لوگو نشان دیتا نشده است. کوتاهی های قانونی مثل Corp, LLC, Inc, Pvt, Gov و LLP برای نشان دادن در لوگو شرکت پسندیده نیستند. این باره حتما باید درطراحی لوگو رعایت شود الی لوگویی ساده و کوتاه داشته باشیم.

2. جزئیات و خاصیت های کمپانی

همهن طور که گفته شد در طراحی لوگو نباید تمام جزئیات شرکت را به پیشه برد مانند عدد تلفن، آدرس، وب سایت ها و… . نخستین علت اینست که این شغل لوگو شما را شلوغ می کند، آن را به هم ریخته کرده و درک آن را برای مشتری مشکل می کند. دوم اینکه، اگر بخواهید جای شرکتتان را تغییر دهید چه اتفاقی می افتد؟ در این صورت باید دوباره لوگو را طراحی کنید. انگاشت کنید، هر بار که آدرس و یا شماره تلفن کمپانی را تغییر دهید باید لوگو شرکت را نیز مجدد طراحی کنید. پس بهتر است که از اول کار از پیمان دادن ویژگی های ویژه شرکت در لوگو بپرهیزید.

3. تصاویر استوک:

الهام اخذ و ایده گرفتن از لوگوهای سایر کار درستی است اما هیچگاه نباید از طراحی های دیگر کپی کرد. تفاوت زیادی در بین اقتباس، انطباق و الهام در لوگو وجود دارد. با این علت است که نباید هیچگاه از عکس ها استوک و تصاویر در طراحی لوگو بهره‌گیری کرد. این شغل در نهایت به یک دعوای حقوقی و یا نقض کپی رایت منجر می شود. طراح ها باید مطمئن باشند که طراحیشان ریشه دار و بی همتا است.

4. شعارهای طولانی

شما بسیاری از برندهای شرکت های نامی را میشناسید که در طراحی های لوگو شان از یک شعار استفاده کرده اند. برای مثال، لوگو مک دونالد به به اتفاق شعار “عاشقش هستم” به اتفاق شده است، و تمام لوگو های نامی Nike با “فقط انجامش بده” ارائه شده است. ولی به درازا این شعارها توجه کنید. آن ها زیاد ساده و کارساز هستند. شعارهای بلند همانند چیزی هستند که طراحی لوگو شما را خراب و ناموفق می کنند.

5. پرتو های نامناسب:

استفاده از نشان های نامناسب، یک اشتباه ناخودآگاه و غیر عمدی است که برخی از طراحان لوگو آن را مرتکب می شوند. بعضی وقت ها، یک نشانه یک تفسیر کاملاً اشتباه به هستی می آورد. باید در به شغل بردن نشانه ها دقت بسیارکرد تا تبدیل به یک طرح مبتذل و نازیبا نشود. پس احساسات مذهبی نیز باید پیش از طراحی لوگو در عقیده گرفته شود.

نبایدهای طراحی لوگو

ترکیب عناصر به طور صحیح یک فرمایش حیاتی در طراحی یک طراحی لوگو حرفه ای است. امروزه، منظور اولیه در طراحی یک لوگو به نظر آمدن و جذب مخاطبان است. با بالا رفتن شمار شرکت های طراحی لوگو این شغل حالت فرمولی شده الی تعداد لوگو بیشتری طراحی کنند، برپایی یک لوگو به یاد ماندنی برای شرکت تان کار بسیار سختی شده است. تئوری طراحی لوگو در این روزها …سادگی جذب کرده و پیچیدگی دفع می کند. به این انگیزه است که عناصر بیش از کران طراحی یک لوگو را ویران می کند. ما تعداد بسیاری از این مثال ها را داریم که این نکته را مشخص می کنند. باید این حقیقت را به یاد داشته باشیم که نباید یک لوگو تمام جنبه های آن بازرگانی را در خویش داشته باشد. بسیاری از ما از عناصر برپایی یک طراحی لوگو کامیاب آگاهی داریم ولی به ندرت از چیزهایی که نباید هیچوقت به لوگو اضافه کنیم آگاهانیدن داریم. تاکنون 5 چیز مشخص شده اند که نباید هیچگاه به یک طراحی لوگو اضافه شوند.

کلمات اختصاری قانونی

زمانی که یک کمپانی تاسیس می شود، به آن ها یک واژه اختصاری قانونی داده می شود که به اسم آن ها متصل می شود ولی هیچوقت در طراحی لوگو شرکت انعکاس داده نشده است

خاصیت های کمپانی

همانطور که قبلاً گفتم، در طراحی لوگو نباید تمام جزئیات کمپانی را به شغل برد مانند آدرس، عدد تلفن، و تارنما ها. نخست اینکه لوگو شما را شلوغ می کند، آن را به هم ریخته کرده و درک آن را برای مشتری مشکل می کند. دوم اینکه، اگر بخواهید جای شرکتتان را تغییر دهید چه اتفاقی می افتد؟ در این صورت باید دوباره لوگو را طراحی کنید. انگار کنید، هر بار که آدرس و یا شماره تلفن کمپانی را تغییر دهید باید لوگو کمپانی را نیز دوباره طراحی کنید. پس بهتر است که از اول شغل از پیمان دادن ویژگی های خاص شرکت در لوگو امتناع کنید.

نشانه های نامناسب

این یک اشتباه ناخودآگاه و غیر عمدی است که طراح های لوگو آن را مرتکب می شوند. بعضی وقت ها، یک نشانه یک تفسیر کاملاً اشتباه به هستی می آورد. باید در به کار بردن نشان ها زیاد دقت کرد لغایت تبدیل به یک طرح مبتذل و قبیح نشود. پس احساسات مذهبی نیز باید پیش از طراحی لوگو در عقیده گرفته شود

شعارهای طولانی

ما نباید حالت مبهوت کننده به وجود آوریم. در این میان بسیاری از برندهای شرکت هایی وجود دارند که در طراحی های لوگو شان از یک شعار کاربرد کرده اند. برای نمونه لوگو مک دونالد به همراه شعار “عاشقش هستم” همراه شده است، و تمام لوگو های نامدار Nike با “فقط انجامش بده” ارائه شده است. ولی به درازا این شعارها پروا کنید. آن ها بسیار ساده و موثر هستند. شعارهای بلند مانند چیزی هستند که طراحی لوگو شما را به ویرانی می کشند.

تصاویر استوک

الهام گرفتن از جاهای دیگر یک باره حقیقت است اما هیچگاه نباید از طراحی های دیگر کپی کرد. تفاوت زیادی در بین اقتباس، انطباق و الهام در لوگو هستی دارد. با این دلیل است که نباید هیچوقت از تصاویر استوک و عکس ها در طراحی لوگو استفاده کرد. این شغل در پایان به یک دعوای حقوقی و یا نقض کپی رایت منجر می شود. طراح ها باید مطمئن باشند که طراحیشان اصل و منحصر به فرد است.

اشتباهات خطرناک طراحان آرم و لوگو

در بازرگانی ، طراحی لوگو تجاری نقش بسیار بسیار مهمی دارد.

لوگو ، علامت گرافیکی یک شرکت تجاریست و منحصر به فرد و به یاد ماندنی و اصل بودن آن مهم است. طراحان لوگو باید هنگام طراحی لوگو دقت زیادی کنند اماممکن است یک طراح نیز دجار اشتباهاتی شود. به چند نمونه از اشتباهات متداولی که ممکن است برخی از طراحان در بروز آن مقصر باشند توجه کنید:

1. کپی برداری طرح ها

هرگز طرح لوگوهای دیگر را کپی برداری نکنید. صاحب لوگو از شما چشمداشت طراحی لوگوی منحصر به فردی را دارد الی منظره منحصر به فردی را از یک شرکت به نصویر بکشید.پس وظیفه شما این است که یک طرح ریشه دار خلق کنید.

2. طراحی یک طرح پر زرق و برق

از به پیشه بردن بیش از اندازه افکت های هنری مانند سایه و … اجتناب کنید. این پیشه شدنی است باعث شود طرح شما نمای جذابی داشتشه باشد ولی هنگامی که در اندازه های بزرگ مورد کاربرد قرار می گیرد چنین نخواهد بود.

3. پیام را به طور بارز منتقل نکنید

مراقب سوء تعبیر یا سوء برداشت های باشید. مطمئن باشید که گونه فعالیت شرکت بدست طرحی که شما طراحی کرده اید شناسایی و شناسانده می شود. هرگز بیننده لوگو را گمراه نگنید لغایت با رویت طرح به اشتباه چیز دیگری از طرح تعبیر و تفسیر کند.

4. طراحی یک طرح پیچیده

بیش از اندازه از واژه ها و جزییات سایر استفاده نکنید. شلوغ بودن محیط‌ نمای زیبایی برای طرح شما برپایی نخواهد کرد. استفاده از جزییات زیاد در طرح باعث وزین شدن طرح و منحرف کرد چشم و ذهن بیننده می شود. طرح های ساده تر حرفه ای تر به عقیده می رسند.

5. استفاده از CLIP-ART

برخی از طراحان از طرح های حاضر کاربرد می کنند که این نمای جذاب و تاثیرگذاری به طرح شما نخواهد داد. طراحی طرح های اصیل،بکر و بدیع دلیل اصلی درخواست یک مشتری برای طراحی یک لوگو است.

6. طراحی نکردن طرح متناسب با کاربردهای آن

در طراحی لوگو، کاربردهای آن را نیز در نظر داشته باشید، برای مثال شدنی است لوگو روی تی شرت و یا بیل بوردهای تبلغاتی مورد بهره‌گیری پیمان بگیرد. فلذا سعی کنید لوگویی طراحی کنید که هر جا باره کاربرد قرار گرفت ظاهر خوب خویش را حفظ نماید.

7. کاربرد بیش از حتماً از طرح های انتزاعی

بیش از حد از طرح های انتزاعی بهره‌گیری نکنید چون این گونه طرح ها پیام مبهم و گیج کننده ای را انتقال می دهند. در حقیقت لوگوهای انتزاعی تاثیر گذار هستند ولی سعی کنید زیاد از آنها بهره‌گیری نکنید.

8. مسائل مشتری

به جای این که به مشتری دستور دهید الی راهنمای شما باشد، از تخصص خود بهره‌گیری کنید. با این کتار با به کارگیری قوه خلاقیت خود، البته در نظر اخذ پیشنهادهای مفید مشتری، طراحی کنید. احد سایر از آیتم های مهم داشتن پیمان نامه با مشتری است. مطمئن شوید که کل چیز پیش از شروع شغل به هر دو سو توافق طرفین دریافتی است. این مایه می شود لغایت اطمینان پیدا کنید دستمزد شما به هنگام پرداخت می شود.

9. اجتناب از بهره‌گیری بیش از کران از رنگ ها

پیش از طراحی لوگو باید کمپانی یا شرکتی را که منظور طراحی کردن لوگو برای آن را دارید بشناسید و اطلاعات کافی در باره آن کسب کنید، در نتیجه می توانید تشخیص دهید از چه رنگی باید استفاده کنید. در ضمن در استفاده از رنگ زیاده روی نکنید. ولی اگر این آهنگ مشتری است می توانید از رنگ های متعدد و متنوع کاربرد کنید، فقط باید مطمئن باشید از ترکیب های صحیح استفاده می کنید.

10. مسائل تایپوگرافیکی و برگزیدن فونت نامناسب

از به کار بردن فونت های انبوه بپرهیزید. کوشش کنید از فونت های عجیب و غریب و غیر معمولی استفاده نکنید وانگهی فاصله و سایز مناسبی برای فونت ها به کار ببرید. استفاده از تایپوگرافی مناسب سبب می شود پیام به واقعیت به نظاره گر منتقل شود. در ضمن از فونتی با سبک و حالت مناسب با نوع تکاپو تجاری کمپانی کاربرد کنید. می توانید فونت ممناسب برای کار خود را از راه اینترنت پیدا کنید و یا آن را از سایت های سایر خریداری کنید. سپس آن را دستکاری کرده تا به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید.

11. اجتناب از به شغل بردن کلیشه های تصویری

از به پیشه بردن نشانه ها و کلیشه های تصویری دوری کنید. باید خلاق باشید و از ایده های نو و بکر برای طراحی استفاده کنید.

در طراحی لوگو چه عواملی را باید مورد توجه قرار داشته باشیم ؟

سادگی: یک اثر خوب ترجیحاً از عناصر بصری کمی تشکیل شده است. لازم است اشاره شود که هدف از محدود بودن این عناصر، ضرورت پیش گیری از پراکندگی سفارش لوگو  است.

توازن، ترازمندی و تناسب: به عبارت سایر تیرگی و روشنایی سطوح، ضخامت و نازکی خطوط و … باید از توازن و تناسب لازم بهره برده و در اتصال و چیدمان خطوط در کنار یکدیگر از ریتم مناسبی برخوردار باشد.

جهت پیمان گیری: ترجیحاً جهت قرار گیری خود مشخص شود. برخی مواقع اوقات، نشانه هایی که برای نخستین بار در رؤیت مخاطب قرار می گیرند، شدنی است از چند جهت حائز مفهوم باشند، که این باره در صورتی که ناخواسته و ناخودآگاه از جانب طراح اعمال شده باشد یک سستی کبیر است. البته، در نشانه هایی که از هر جهت یا از دو جهت مخالف دارای یک فرم تصویری هستند، این امر یک نقطه قوت قابل پروا به حساب می آید.

گویایی: تصویر کلی باید کاملاً گویا باشد و با تصاویر دیگر اشتباه نشود. طراحی یک گُل به گونه ای که یک خورشید را تداعی کند و آن خورشید مطلقاً موردنظر نباشد و نقشی در فعایلت جستار نداشته باشد، سستی غیر قابل چشم پوشی ای در طراحی می باشد.

امکان تغییر ابعاد: آرم باید به گونه ای طراحی شده باشد که در چهره لزوم بتوان آن را به پیمانه مورد احتیاج کوچک یا کبیر کرد، بدون آنکه شاکله کلی آن آسیب ببیند. پرتو هایی که درهنگام کوچک شدن (تا حدی که بتوان آنها را بر روی کارت ویزیت چاپ کرد) اجزاء آن غیر قابل تخشیص می شوند و همچنین اثر هایی که اثناء بزرگ شدن، اجزاء آن بد هیبت و خشن می شوند(تا حدی که بتوان آن ها را بر روی راز در فروشگاه اجرا کرد) آرم های ایده آلی نیستند.

قابلیت رنگ پذیری: یک نشان باید در عین آنکه توانایی ارائه با یک رنگ را داشته باشد، اثناء ارائه رنگی، نباید ضعیف شود. و یا در چهره ارائه نسخه رنگی، نسخه تک رنگ آن بی روح و مختصر جلوه پرتو دهد. در ضمن باید توجه داشته باشیم هنگامی که برای یک نشان رهنمود رنگ می کنیم، جنبه های زیبا شناختی و مفهومی به اتفاق با هم مورد پروا قرار گیرند. برای مثال اگر رنگ قرمز را برای کادر چهار گوش یک آرم پسندیده تشخیص دادیم، منطبق با محدوده تکاپو جستار و در چهره لزوم این قرمز را در رده رنگ های همپایه (قرمز تیره، نارنجی و …) تغییر دهیم.

ماندگاری تصویری: به عبارت سایر عوامل بصری مورد بهره‌گیری در یک نشانه باید برای دو الی سه دهه از سوی جامعه قابل پاسخ باشند و باستانی نشوند افزون بر آنکه ساختار کلی یک آرم باید طوری باشد که امکان تغییر و تبدیل در آن، بدون لطمه زدن به هویت آرم باره نظر، موجود باشد.

هماهنگ فرهنگی: به کارگیری عناصر بصری پیوسته با سوژه و در عین حال اصیل در فرهنگ جامعه ای که آرم برای آن طراحی می شود می تواند باره توجه قرار گیرد.

علاوه بر موارد یاد شده، اصولی نیز در طراحی نشانه باید باره پروا قرار گیرند. این موارد که جنبه تکنیکی و اجرایی دارند به شرح زیر است:
1- معمولاً پرتو ها را چند برابر ارشد از متوسط ابعادی که معمولا مورد کاربرد قرار می گیرند اجرا و طراحی می کنند.(نشانه بر روی سر برگ و کارت ویزیت معمولاً نزدیک 6 الی 12 سانتی متر مربع فضا اشغال می کند)
2- نسبت سطوح مثبت و منفی (تیرگی و روشنایی طرح) و میزان پراکندگی آنها در کل نشانه باید به گونه ای باشد که سنگینی نامتعارفی در دسته هایی از پرتو دیده نشود.
3- ترجیحاً طرح در یک کادر هندسی متداول (فرم های اصلی: مربع، مثلث و دایره) قابل تعریف باشد، البته این مورد در دنیای امروز گرافیک امری قابل اغماض است ولی باید دقت کرد در نشان های اداری دولتی همچنان مورد درخواست و پروا است.

نهایتاً پس از شکل گیری طرح هایی که باره خوشنودی طراح قرار می گیرند، می توان واریاسیون هایی از طرح اولیه اجرا کرد. به این معنی که طرح را در کادرهای گوناگون و یا به حالت نگاتیو و یا با خط گیری و … ارائه کرد تا تنوع طرح (ضمن دارا بودن هویت مشخص) اغلب شود و جلوه کار در دیدن سفارش دهنده افزایش پیدا کند.
در طراحی لگوتایپ و منوگرام نیز باید توجه داشت که پافشاری در به اتفاق کردن مفهوم و زیبایی الی حدودی طرح را مبتلا سردرگمی و تضاد می کند. برای مثال، در صورتی که لگوتایپی برای صنایع مبلمان اداری طراحی می کنید، اگر بخواهید در گام ابتدا شکل یک صندلی اداری را در لابلای طراحی مقاله آن جستار برپایی کنید، به بردباری زیاد بسیار جذابیت طرح را فدای مفهوم آن کرده اید. (اگر چه در برخی موارد امکان پذیر است)
بنابراین، رهنمود می شود در طراحی پرتو های نوشتاری همان طور که از اسم این نوع اثر مشخص است، در اولین گام، طراحی یک نوشتار زیبا را قصد پیمان دهید، سپس چنانچه امکان پذیر باشد، دخیل کردن عناصر تصویری پیوسته را نیز مورد پروا قرار دهید.
همچنین در برگزیدن چگونگی خطوط مورد کاربرد و یا رنگ به شغل گرفته شده در لگوتایپ، یقیناً به محدوده تکاپو صاحب اثر پروا خواهیم داشت. ابتدایی ترین و معمول ترین روش های طراحی لگوتایپ (و در مواردی منوگرام) عبارتند از:
1- طراحی های بداهه، طراحی سریع و متوالی اسم مورد نظر با نوشت افزارهای گوناگون همانند ماژیک های سرتخت و یکتا و یا با قلم موهای متفاوت.
2- طراحی نام باره نظر با چشمان بسته.
3- طراحی نام با دستی که به به کارگیری آن عادت ندارید (اگر راست دست هستید با دست چپ اتود کنید و بالعکس).
4- پروا به حروف نامی که برای آن طراحی می کنید. برخی مواقع اوقات برخی حروف ساختن دهنده اسم باره نظر، امکان انسجام ریتمیک و قابل توجهی با سایر حروف را فراهم می کنند که نهایتاً سبب ساز وحدت، انسجام و زیبایی اثر می شود.