طراحی لوگو , طراحی برند , طراحی آرم شرکت

طراحی لوگو ، طراحی برند تجاری ، طراحی آرم شرکت

طراحی لوگو و فرهنگ سازمانی

Facebook
Twitter
LinkedIn
طراحی لوگو,فرهنگ سازمانی

جهت دهی به فرهنگ سازمانی با لوگو

 

یکی از عملکردهای طراحی لوگو ، تاثیر آن بر فرهنگ و رفتار سازمانی میباشد .

این جمله بدین معناست که پشتوانه فکری موجود در بطن طراحی لوگو سازمان و پیام آن برند میتواند به آرامی در تمام سطوح سازمانی یک مجموعه رسوخ نموده و تک تک اجراء یک سازمان و علی الخصوص پرسنل آن مجموعه را تحت الشاع قرار داده و تحت تاثیر بگذارد .

بطور مثال ، فرم لوگوی شرکت اپل بر پایه سادگی ( در عین رعایت موازین اصولی گرافیک و درج پیام قدرتمند تفکر در بطن لوگو ) بنا شده است . با یک نگاه ساده به وب سایت این مجموعه میتوانید این سادگی در کنار کاربرپسندی را لمس کنید . تمام محصولات این شرکت اعم از انواع رایانه ، گوشی موبایل و دیوایس های مختلف دیگر بارها تا کنون برنده بهترین طراحی ( ساده ، کارامد ) شده اند . حتی لباس اشخاص تصمیم گیرنده و معرفی کننده محصولات تازه از قبیل استیو جابز و تیم کوک ، همواره ساده بوده اند .

 

با تعمیم این مثال ساده به سایر برند ها به سادگی میتوان این موضوع را درک نمود که تاثیر طراحی لوگو و فرهنگ سازمانی در طراحی لوگو ی یک برند با پیام کیفیت بر عوامل آن سازمان و مصادیق دیگر آن ، سخت کوشی ، کیفیت ممتاز و ارزش آفرینی خواهد بود .

 

لوگو میتواند فرهنگ سازی کند . این بستر ایتدا در مجموعه و پس از رویت پایبندی آن مجموعه به فرهنگ خود به مرور زمان توسط مخاطبین برند پذیرفته می شود .

طراحی لوگو چنانچه بر طبق مفاهیم و روح برند صورت پذیرد در آینده میتواند بر مفاهیم برند پافشاری نموده و آنها را پررنگ تر کند . این هم افزایی و ارتباط تنگاتنگ میان لوگو و برند نهایتا منجر به ایجاد حس مسئولیت در پرسنل سازمان شده و میتواند به شکلی موثر رفتار ، علایق ، سلایق و فرهنگ درون سازمانی کارکنان را نیز تنظیم و تعیین نماید .