طراحی لوگو , طراحی برند , طراحی آرم شرکت

طراحی لوگو ، طراحی برند تجاری ، طراحی آرم شرکت

لوگو و تصویر برند

Facebook
Twitter
LinkedIn
لوگو و تصویر برند

لوگو و تصویر برند

همراهان همیشگی لوگونگار ، درود بر شما !

امروز با یک مقاله در خصوص طراحی لوگو و برند تجاری و نقش آن در خلق تصویر برند با عنوان ( طراحی لوگو و تصویر برند ) در خدمت شما دوستان خواهیم بود .

این روزها به جهت تنوع بیشمار انواع برندها و سرویسها یا محصولات مشابه که توسط اقسام برند ها راهی بازار میشوند ، رقابت جدی برای سهم بیشتر هر برند وجود داشته و به این جهت ، پرداختن به یک کارزار تبلیغاتی موثر بسیار بیش از گذشته موضوعیت می یابد . البته منظور نهایی هر کارزار تبلیغاتی قطعا حصول نتیجه مطلوب و دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده آن کمپانی می باشد . یکی از اصول اولیه و حیاتی ترین اصول نیل به این مطلوب ، ایجاد یک تصویر مطلوب و مرتبط از برند در ذهن مخاطب خود میباشد  . در یک بیان ساده تر خیلی مهم است که بدانید چه تصویری باید به مخاطب القا و به درستی نیز آنرا اجرا نمایید .

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که تبلیغات موثر میبایست هماهنگ با استراتژی و برنامه راهبردی برند تعیین گردد . تعیین این خط مشی ، به خودی خود یک تخصص بی نهایت مهم و حساس در تجارت امروزی تلقی می گردد و اینجاست که نقش افراد خبره حوزه برندینگ بصورت روزافزون پر رنگ تر از قبل می شود. در کارزار تبلیغاتی ( کمپین های تبلیغاتی ) برندها روشها و متدهای مختلفی در دسترس هستند که بنا به نوع فعالیت و هدف تعیین شده برند و همچنین بودجه مالی ، هر مجموعه از آنها استفاده و روش مناسب خود را برمیگزینند .

در این میان میتوان به انواع روش های تبلیغات محیطی ، اینترنتی ، تلویزیونی ، تولید محتوا و انواع روش های دیگر تبلیغاتی اشاره نمود اما هر یک از انواع این متدذها که انتخاب گردد ، نقش طراحی لوگو و تصویر برند بسیار حائز اهمیت جلوه خواهد کرد . امروزه برندها برآنند تا در هر یک از انواع تبلیغات خود ، لوگوی خود را بعنوان سمبل برند خود را به مخاطبان معرفی و در اذهان ماندگار کنند .

مطلب پیشنهادی : طراحی لوگو ، پیچیده ترین مرحله برند سازی

طراحی لوگو و برند

در این مسیر ، به ویژگی های یک طراحی لوگو استاندارد ، برای ایجاد مثبت ترین تصویر از طراحی برند اشاره خواهیم کرد :

گویایی طرح لوگو از تصویر برند

در ساده ترین تعریف ، لوگو ، تصویری گرافیکی میباشد که گویای ماهیت ، چیستی ، اهداف ، ارزش ها و زمینه فعالیت یک کمپانی و محصولات یا خدمات آن مجموعه می باشد . از این دید ، باید به گونه ای طراحی بشود که گویای این موارد نیز باشد . طرح لوگو نباید کلامی فارغ از کلام برند به زبان بیاورد . بعبارتی لوگو نباید مخاطب را از آنچه برند قصد عنوان آنرا دارد گمراه ساخته یا پیام دیگری رابه وی القا کند .

موثر بودن طرح لوگو در تبلیغات

طراحی لوگو هنگامی در تبلیغات موثر خواهد بود کهبتواند اهداف برند را دنبال کند . در طراحی لوگو از نوع تصویر، تنها از یک سمبل گرافیکی تصویری و نماد گونه جهت انتقال مفاهیم برند استفاده میشود . مثال بارز این نوع از لوگو ، طراحی لوگوی شرکت اپل می باشد که طرح سیب خاص خود را نماد سازی کرده است  . در طراحی لوگوتایپ ، حروف به گونه ای اختصاصی طراحی میشوند که مثال مشهور این مدل نیز لوگوی برند کوکاکولا میباشد . نوع سوم این دسته بندی نیز ترکیبی از تصویر و تایپ میباشد .

در هر سه انواع مدل مذکور ، همواره ، مجموعه و طراح سعی می کنند با استفاده از فرم های گرافیکی و احساساتی که هر فرم در بیننده ایجاد می کنند ، تاثیرگذاری طرح را به حداکثر برسانند .

آموزش : عملکردهای طراحی لوگو

طراحی لوگو و تصویر برند

تصویر برند و مهندسی ذهن مخاطب

تصویر برند ، تمام آن مفاهیمی است که مخاطب با نگاه به لوگو دریافت می کند و چه بهتر است اگر قبل از اینکه لوگو را کورکورانه به بازار روانه کنیم ، به قدر کافی در خصوص تصویری که از این طریق به مخاطب ارائه خواهیم داد بیاندیشیم .

یک مخاطب ، جهان پیرامون خود را با چشمان خود میبیند . طراحی لوگو باید در فرمی اجرا شود  که چشمان بیننده اش را به خود جلب و توجه او را معطوف خود نماید . در بیانی دیگر : یک لوگو ، سمبلی است برند در قالب یک فرم گرافیکی و بصری ( دیداری ) که طراح ، با همفکری و دریافت اطلاعات دقیق از سوی کارفرما ( صاحب امتیاز برند ) آن را به وجود می آورد . از این رو بسیار مهم جلوه می نماید اگر کارفرما در ارائه اطلاعات دقت لازمه را بعمل آور ، چرا که یک طراح خبره ، از همان اطلاعاتی تغذیه می کند که به او ارائه می کنند .

آموزش پیشنهادی : نقش طراحی لوگو در تبلیغات

سخنی با مدیران

یک طراح لوگو ، در بهترین حالت ، درست همان چیزی را طراحی خواهد کرد که شما از او انتظار دارید . در اینجا حساب مجموعه هایی که بصورت تخصصی طراحی لوگو انجام و به مشتری مشاوره برندینگ میدهند را جدا کرده ایم .

پس حتما و حتما در فرمی که به طراحی الرائه میدهید دقت لارم را به کار ببندید تا نتیجه نیز به همان مزان دقیق و موثر باشد . از این طریق میتوانید امیدوار باشید تصوری که مخطاب از برند و لوگوی شما در ذهن خود میسازد دقیقا همانیست که شما میخواستید القا کنید و نه چیز منحرف از آن یا به کل مخالف آن مفاهیم .

مطلب توصیه شده : طراحی لوگو شرکت – نکات مهم و ضروری

نویسنده : تیم تحریریه لوگونگار